G4Media.ro

Kit Smart Village – un nou instrument de dezvoltare inteligentă a comunităţilor…

Kit Smart Village – un nou instrument de dezvoltare inteligentă a comunităţilor rurale din România

Asociaţia Română pentru Smart City (ARSC) anunţă lansarea, alături de o serie de parteneri, a programului Kit Smart Village, dedicat comunităţilor rurale din România.

Potrivit unui comunicat al asociaţiei de profil, transmis joi Agerpres, conceput ca un program de renaştere a comunelor din România, kitul este dedicat celor aproape 3.000 de comunităţi, aflate în mediul rural şi care îşi doresc o dezvoltare coerentă şi armonioasă, în ritmul accelerat al vremurile actuale.

Kit-ul Smart Village este rezultatul analizei minuţioase a celor mai frecvente solicitări şi nevoi ale administraţiilor locale, şi trebuie privit ca un pachet de start în drumul spre transformarea inteligentă a comunităţii.

Programul este dezvoltat în patru etape (Analiză, Proiectare, Implementare, Monitorizare şi optimizare) şi are o durată totală de implementare de 90 de zile.

  • „În prima etapă are loc analiza stadiului actual, iar obiectivul principal este cel de a învăţa din experienţa altor comunităţi, prin exemple de bune practici. Este etapa în care se stabilesc principiile viitorului proiect. Etapa este urmată de proiectarea şi dezvoltarea serviciilor digitale necesare în concordanţă cu nevoile comunităţii şi alegerea soluţiilor/produselor şi tehnologiilor ce urmează a face parte din proiect. Etapa implementării este cea care facilitează crearea unui ecosistem optim care să permită implementarea eficientă a serviciilor şi tehnologiilor dar, mai ales – dezvoltarea unui ecosistem sustenabil şi durabil. Ultima etapă a programului este monitorizarea, măsurarea şi optimizarea pe baza informaţiilor primite, dar şi a feedback-ului oferit din comunitate”, explică reprezentanţi ARSC.

Noul program este proiectat ca un pachet de bază pentru dezvoltarea comunităţii, respectând cele şase verticale ale unei comunităţi inteligente, aşa cum sunt definite de Comisia Europeană (CE).

Proiectele Smart Village includ domenii precum: sănătate, educaţie, economie, mediu/dezvoltare durabilă – apă, aer, sol, salubritate, digitizare/digitalizare/transformare digitală, energie regenerabilă, alimentaţie, conştientizare şi implicare civică.

Parteneri în cadrul proiectului sunt: Dell Technologies, Network One Distribution, TNT Computers, Oracle (pe segmentul de tehnologie), Primăria Ciugud, Primăria Sadu şi Primăria Şelimbăr (expertiză şi validare soluţii), respectiv Universitatea Politehnica din Bucureşti şi Universitatea Ecologică (din mediul academic).

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. In mediul rural trebuie făcute locuri de muncă , au dispărut SMA, IAS, CAP unde lucrau milioane de români iar acum locuri de muncă lipsesc cu desăvârșire. Posibilitati sunt , dar nu se vrea, autoritățile locale si cele centrale sunt nepăsătoare nu merg pe teren să vadă lucrurile.

  2. Ce țară avem , când vezi ca știre cu sosoaca face zeci de mii de vizualizări si sute de comentarii iar o știre cu agricultură nu este importantă , îți provoacă silă.

  3. Scuze, ce se va face, concret? Articolul zici ca e copy-paste din materiale publicitare de la Oracle, care nu zic mai nimic.

  4. Smart???…Comunitate nu este tot una cu comună…Btw, România are 2.685 de comune….