G4Media.ro

Italia condamnă planul UE de a interzice din 2035 mașinile noi cu…

Italia condamnă planul UE de a interzice din 2035 mașinile noi cu motoare pe benzină și motorină / Ministrul italian al transporturilor spune că măsura este o „sinucidere” şi un „cadou” oferit industriei chineze

Ministrul italian al transporturilor, vicepremierul Matteo Salvini, consideră că trecerea rapidă la motoare exclusiv electrice pentru autoturismele comercializate în Uniunea Europeană va fi o „sinucidere”, relatează Reuters.

„Nouă tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului şi de un mediu mai curat, dar asta nu înseamnă că trebuie să concediem milioane de lucrători şi să închidem mii de afaceri”, a apreciat Salvini, liderul partidului de dreapta Liga.

„Avem nevoie de mai mult timp şi de contribuţii economice pentru a-i ajuta pe cei care doresc să-şi schimbe maşinile”, a adăugat politicianul italian.

„Fundamentalismul ideologic al electricității este doar o sinucidere și un cadou pentru China”, a adăugat el.

Salvini, care este și viceprim-ministru, a declarat că este nevoie de mai mult timp și de mai multă finanțare pentru a asigura o tranziție fără probleme.

Normele aprobate marți de Parlamentul European vor impune ca, până în 2035, constructorii de automobile să reducă emisiile de CO2 ale mașinilor noi vândute cu 100%, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul celor 27 de țări.

Acest plan a picat prost în Italia, unde se află mărci precum Fiat și Alfa Romeo, iar  industria auto este încă axată în mare parte pe tehnologia motoarelor cu combustie.

Ministrul de externe Antonio Tajani a indicat anterior că Roma va încerca să dilueze obiectivul.

„Italia își va prezenta propria contrapropunere: să limiteze reducerea la 90%, dând industriilor șansa de a se adapta”, a declarat Tajani, citat de cotidianul Corriere della Sera.

Industria auto din Italia  are peste 270.000 de angajați, direct sau indirect, și reprezintă peste 5% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor furnizate de asociația auto ANFIA.

Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 27% anul trecut în Italia, reprezentând doar 3,7% din totalul înmatriculărilor de mașini noi, potrivit ANFIA.

Țările UE au ajuns la un acord privind interzicerea mașinilor cu motoare termice în luna octombrie a anului trecut, dar mai trebuie încă să aprobe în mod oficial normele înainte ca acestea să intre în vigoare. Aprobarea finală este așteptată în luna martie.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Deocamdată mașinile electrice nu reprezinta o alternativa viabila și nu vor fi nici peste 12 ani. Competitivitatea economiei europene e oricum pe o panta descendenta. „revoluția verde” o va trimite într-un nou ev mediu.

  2. Deci azi cazanele electrice au 1-2 % din piatza, si conducatorii iubiti spera sa ajunga la 100 % in 10 ani. In conditiile in care cazanele sunt ajutate de guverne ca sa se vanda, adica toti platim ca prostii pt ca unii sa si cumpere mizeriile alea, care sunt niste cutii cu o tableta intoarsa, nu le poti numi masina. Rusineeeeeee!

    • nu platesti tu nimic, nu mai abera! se cheama politica de stat. statul iti ofera un discount daca vrei sa cumperi, nu vrei nu cumperi. politica de stat nu inseamna ca statul face ceva care li se aplica tuturor indiferent ca vor, pot etc. pe logica ta nici natalitatea nu trebuie sustinuta ca nu toti vor sa faca copii. deci aia care nu vor or sa tipe ca de ce se dau din banii lor alorlalti. aia care nu merg pe autostrada or sa tipe ca ei nu au nevoie, deci de ce banii lor se duc acolo! habar nu ai cum merge o societate moderna. dar e mai bine poate :))))))))

    • I-auzi la trotinetist, daca nu-si permite el o trotineta trebuie sa fie taxati alti cativa doar sa se plimbe. Nu si-ar strange bani sa si-o cumpere. Vrea pomeni. Poitrucii stiu foarte bine ca dupa ce se termina pacaleala cu subventia masinilor electrice, panouri, moristi, nici dreacu n-o se la mai cumpere, ramane doar taxarea la sange a pooulimii. Deja in unele tari unde s-a scos subventia, s-au dus si vanzarile in jos. Vrajeala asta ca punem taxe la sclaveti sa facem „verdeata” e nuutret pentru creetini.

    • Eu as scuti de TVA masinile electrice. Asta cu 10k de euro mi se pare aiurea.
      Politicieni de 2 lei.

  3. APIA estimeaza la noi anul asta vanzari de masini electrice in proportie de 29%.
    In 2025 procentul trece de 50%.
    Producatorii care nu se adapteaza or sa dispara. Se castiga foarte multi bani post vanzare, schimbare de ulei, tot felul de probleme care apar la masini, revizii foarte scumpe.
    Normal ca nimeni nu vrea sa renunte la un profit dupa ce iti vinde masina.
    Dacia Spring este produsa in China la pret de 8800$ ti-o aduce Renault in Romania si ti-o vinde cu 22k euro ca obtii un bonus de la stat de 10k de euro.
    Deci o masina electrica poate fi ieftina daca se vrea, dar nu se vrea bineinteles.
    Acum cat credeti ca mai dureaza pana vine un brand chinez si iti importa o masina decenta la un pret decent de 16k +TVA si ti-o vinde in Romania?
    Am putea sa estimam si un pret al petrolului dublu, triplu pentru ca rezervele se imputineaza? Crezi ca o sa mai cumperi Dacia Logan 1.5dci cand motorina o sa fie 6 euro litrul?

  4. Ia 2 ruble si valea

  5. Tovarasii cap-isti aka transformati in verzi, salvatori de planeta, au ajuns la concluzia ca nu orice poooleu trebuie sa aiba masina personala. Daca ai avion si iaht nu se pune. O sa-ti bage balaria aia in cap ca n-ai nevoie si eventual trebuie sa o inchiriezi sa „meri” si tu vreo 500 de KM, dar doar cat iti permite cota de carbon. Urmeaza locuintele, ce-ti trebuie confort, cand iti ofera cap-istii ghereta „verde” gratis. Din 2026 taxa de poluare pe centrala cu gaz 1 leu/mc adica aproape jumate din factura.

  6. lasa ma, hai sa ne plangem noua de mila ca romani! nu le mai tot plangeti voi de mila europenilor ca aia o duc parfum pe langa noi! cand va vad rupti in fund dar cum le plangeti de mila altora ma umfla rasul.

  7. Io chiar te sustin, Andrei

  8. producătorii care vor renunța la motoarele termice vor pierde cotă de piață. În primul rând că pot să vândă în afara Europei, unde nimeni nu va implementa astfel de limitări grotești. Ideea că toți consumatorii se vor alinia la aceste tâmpenii fără crâcnire nu ține cont de natura umană. Cam cum a fost cu prohibiția alcoolului in SUA în anii `20 ai secolului trecut. Era legislație foarte dură dar multe milioane de oameni au refuzat să o respecte alimentând o piață neagră. Ce a ieșit se știe.
    Trotinetiștii care aplaudă aceste măsuri sunt nesemnificativi, deși foarte vocali în online. Aceste măsuri aberante de distrugere a pieței libere vor fi taxate electoral în primă instanță. Dacă nu se rezolvă vor ieși revolte majore în toată Europa. Pur și simplu nu poți să le bagi oamenilor pe gât o alternativă scumpă și proastă și să îți imaginezi că se vor alinia ca pinguinii și accepta orice măsură care îi va afecta masiv economic și va provoca sărăcie. Orice măsură care duce la sărăcie va face iluzorii visurile de salvare ale planetei, pentru că pur și simplu, cei sărăciți o să aibă alte probleme majore acute și vor face totul ca să-i pedepsească pe cei care i-au adus în această situație.
    Poți să faci asta în dictaturi feroce cum este China, Coreea de Nord, prin constrângere dură dar nu în democrații parlamentare cum sunt țările din Europa.
    Mă repet oricâtă prosteală ar înghiți tinerele generații spălate pe creier, măsurile aberante economic vor produce sărăcire și implicit revolte. Poți să visezi cai verzi pe pereți dacă ai tot ce-ți trebuie. Dar dacă sărăcești aiurea, inutil, ajungi mult mai practic. Ține de instinctul de conservare.

    • Tu ai vazut ca deja pierd cota de piata?
      Te-ai uitat peste niste statistici? Iti dau eu din SUA unde sunt obligati sa prezinte vanzarile.
      Tesla +77%, Genesis +13% si Cadillac + 14%, cativa fericiti cu 0 si restul cu minus grav.
      Asa ca degeaba produci daca nu ti le cumpara nimeni. GM a aruncat stocurile la dealeri dar deja pe urmatorul quarter sunt curios unde le mai arunca.
      De ce sa cumperi benzina cand poti sa mergi de 10 ori mai ieftin pe curent?

  9. Zi UE si trage apa :))))))))))))))

  10. UE se sinucide tot timpul pentru ca si-a pierdut BUNUL SIMT .

  11. hap hap hap hap iau la mu ye cu c a c a t

  12. hap hap hap hap iau la mu ye cu c a c a t

  13. Iar a aparut mascariciul asta? :)))

  14. cine pierde daca se face trecerea la electrice?…rusiastanu ‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️…de unde detaliile trolacovicilor care stiu mai bine ca specialistii…daca i asculti tesla nu exista…pentru ca nu ies calculele din capatana lor…‼️‼️‼️‼️‼️‼️😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂…electrificarea se face si fara saraki cu duhu…😉😉😉😉😉😉😉