G4Media.ro

Învățământul de performanță a fost păgubit ani la rândul: multe centre de…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Învățământul de performanță a fost păgubit ani la rândul: multe centre de excelență nu pot funcționa pentru că sunt subfinanțate – avertisment din partea directorului Centrului de Excelență Prahova, Dana Lica, profesor de informatică

Învățământul de performanță a fost păgubit ani la rândul, iar o eventuală desființare a centrelor de excelență, pentru că ele nu se regăsesc în proiectul legii educației, ar însemna un colaps al culturii pentru performanță și al identificării de talente în fiecare județ. Acesta este semnalul de alarmă tras de Dana Lica, profesor de informatică la Colegiul Național “Ion Luca Caragiale” din Ploiești și director al Centrului de Excelență (CE) Prahova de 8 ani, într-un interviu pentru EduPedu.ro, publicat joi, 1 decembrie.

Aceasta a avertizat că aceste centre, în care copiii vin săptămânal să exerseze de performanță pentru olimpiade și competiții, suferă de o subfinanțare groaznică dublată de un cadru legislativ incoerent. Lica a punctat pentru EduPedu.ro faptul că, de la Ministerul Educației, Centrele de Excelență primesc doar banii de salarii, nu și pentru bunuri.

  • Dana Lica are o experiență de 30 de ani ca profesor de informatică la colegiul din Ploiești, a fost desemnată profesor Merito în 2017, pregătește elevi pentru olimpiade europene, și este director al Centrului de Excelență Prahova. De câțiva ani organizează concursul internațional Info(1)Cup al clubului de robotică Info(1)Robotics din Caragiale cu elevi și actuali sau foști absolvenți de universități precum sunt Cambridge, Oxford și Yale (SUA), angajați la Google, pe care i-a pregătit la liceu.

Articolul integral, pe EduPedu.ro.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

4 comentarii

  1. Corect ar fi, date fiind fondurile alocate de la bugetul de stat si pretentiile profesorilor in general, sa rezolvam intai problema analfabetilor functional (50% din produsul scolii romanesti!!!) si abia apoi sa acordam prioritate invatamantului de performanta.

    Deci pare in firea lucrurilor sa fie subfinantat invatamantul de performanta. Scopul statului este sa scolarizeze marea masa a viitorilor cetateni, nu de a avea 100 de stele foarte stralucitoare intr-o galaxie de sub-mediocri!

    Elevii cu rezultate foarte bune spre excelent le au IN CIUDA scolii romanesti, NU DATORITA scolii romanesti. Sigur ca exista si cateva exceptii, dar si finantarea respectiva ar trebui facuta in acelasi mod: exceptional, nu ca regula. Neplacut, dar asta-i adevarul. 🙁

  2. Corect ar fi, date fiind fondurile alocate de la bugetul de stat si pretentiile profesorilor in general, sa rezolvam intai problema an@lfabetilor functional (50% din produsul scolii romanesti!!!) si abia apoi sa acordam prioritate invatamantului de performanta.

    Deci pare in firea lucrurilor sa fie subfinantat invatamantul de performanta. Scopul statului este sa scolarizeze marea masa a viitorilor cetateni, nu de a avea 100 de stele foarte stralucitoare intr-o galaxie de sub-medi0cri!

    Elevii cu rezultate foarte bune spre excelent le au IN CIUDA scolii romanesti, NU DATORITA scolii romanesti. Sigur ca exista si cateva exceptii, dar si finantarea respectiva ar trebui facuta in acelasi mod: exceptional, nu ca regula. Neplacut, dar asta-i adevarul. 🙁

  3. Doamna ministra a educatiei Ligia Deca mai traieste, pe unde-si face veacul?!
    Cu ce se ocupa individa asta?!
    Cu nimic, ca la Cotroceni!
    Din 2014 a fost consiliera dlui Iohannis pe probleme de Educatie si fix ZERO a facut!
    O declar disparuta!

  4. Lor ce le iese?dau bani la popi,la magistrati,la doctori,ca acolo au interes!nu le trebuie copii muncitori,educatie,armata!