Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
La etajul al II-lea al Colegiului Național „Ion Luca Caragiale” din Ploiești se află laboratorul de informatică unde, de ani de zile, elevii și profesorii continuă activitățile dedicate performanței. În fiecare weekend, acolo au loc pregătiri pentru olimpiade, întâlniri ale cercului de informatică și cursurile Centrului Județean de Excelență (CJEx) Prahova – o activitate care are loc într-un context în care sistemul preuniversitar trece prin reduceri financiare, modificări legislative și dificultăți majore legate de resurse, relatează Edupedu.ro.
În mijlocul lor se află Dana Lica, profesoară de informatică cu peste 30 de ani la catedră și director al Centrului de Excelență Prahova – unul dintre cele mai performante din țară.
Cu toate acestea, sute de tineri vin în continuare în fiecare weekend la Centrul de Excelență Prahova, iar profesoara spune că voința vine din comunitate, nu din sistem.
Edupedu.ro a stat de vorbă cu Dana Lica într-un interviu de 1 Decembrie (integral mai jos în articol). Profesoara a realizat o radiografie a performanței românești în informatică – una clădită pe pasiune, voluntariat și eforturi individuale – și are și un mesaj direct către Ministerul Educației și către guvernanți.
„Copiii ne așteaptă în clasă”. De ce mai vin profesorii la școală, într-un an de austeritate?
Dana Lica spune că singura constantă, singura sursă de energie într-un sistem aflat permanent în restructurare, este elevul.
„Motivația pe care o are fiecare profesor: copiii ne așteaptă în clasă! Mă motivează sensul fundamental al profesiei mele: faptul că elevii chiar ne așteaptă. Indiferent de provocări, reforme sau lipsurile cu care ne confruntăm în educație, când intru în laborator, știu că acolo există curiozitate, potențial și încredere.”