G4Media.ro

INTERVIU Mirela Tanc, profesoară care își pregătește elevii pentru Evaluarea Națională și…

Mirela Tanc / Foto: Facebook.com

INTERVIU Mirela Tanc, profesoară care își pregătește elevii pentru Evaluarea Națională și fiica pentru Bacalaureat: Dacă vom exila tehnologia la porțile școlii, s-ar putea să avem surpriza că vom rămâne noi izolați și singuri

”Iubesc să fac activități, dar urăsc hârțogăraiele, ceea ce e super în on-line e că nu trebuie să fac rapoarte și justificări pentru orice activitate fac”, spune Mirela Tanc, profesoară de limba și literatura română la Școala Gimnazială ”Oltea Doamna” din Oradea. Într-un interviu acordat Edupedu.ro, profesoara explică, prin exemple, cum face lecții online cu elevii și, pentru că este profesoara elevilor care dau Evaluarea Națională, dar și mama unui elev care dă Bacalaureatul anul acesta, Mirela Tanc are și pentru părinți câteva povețe.

Edupedu.ro: Cum credeți că se pot adapta cadrele didactice la școala online?

Mirela Tanc: Dacă vrei cu adevărat vei găsi o cale, daca nu vrei, vei găsi o scuză.

Mi-am dat seama că marea cancelarie virtuală (inter)națională adună mulți oameni valoroși, dornici să învețe, să se adapteze și să continue activitatea cu elevii. Pe parcursul anului trecut am pregătit sute de profesori din Oradea, Brașov, București și Iași să folosească tehnologia în predare, în cadrul proiectului ACCED susținut de Compania Quarz Matrix. Nu-mi închipuiam atunci ce importante vor deveni în scurt timp aceste abilități.

Tehnologia nu poate schimba doar metodele de predare și învățare, ci poate ridica rolul cadrelor didactice de la a transmite cunoștințe primite spre a lucra ca și co-creatori de cunoștințe, ca antrenori, mentori și evaluatori. Poate permite cadrelor didactice și elevilor să acceseze materiale de specialitate cu mult dincolo de manuale, în mai multe formate și în moduri. Tehnologia poate susține noi moduri de predare care se concentrează pe cursanți ca participanți activi. Acestea sunt exact instrumentele de învățare care sunt necesare în secolul 21.

Edupedu.ro: Dumneavoastră cum faceți?

Mirela Tanc: Spuneam în intervențiile mele din anii trecuți că avem datoria, dacă nu chiar obligația, de a integra tehnologia în mod natural în experiența pe care le-o oferim copiilor la școală. Dacă vom exila tehnologia la porțile școlii, s-ar putea să avem surpriza că vom rămâne noi izolați și singuri… predicând în deșert.

Doamne, ce bine se potrivește acest crez acum. Este exact ce fac cu elevii mei, practicăm Educația experiențială – în primul rând scufundăm elevii într-o experiență și apoi încurajăm reflecția asupra experienței pentru a dezvolta noi abilități, noi atitudini sau noi moduri de gândire. De fapt, îi învăț să gândească critic.

Edupedu.ro: Cum au fost orele predate de acasă în această perioadă?  

Mirela Tanc: La început a fost foarte greu, prima mea întâlnire cu elevi a fost un fiasco: nu mergea bine internetul în biblioteca mea, aflată într-o aripă îndepărtată a casei; asta i-a făcut și pe elevi să fie gălăgioși. Dar nu m-am lăsat. M-am mutat unde am internet de calitate, am stabilit cu elevii niște reguli, un fel de „netichetă”.

La început, neștiind ce trebuie să facem de fapt, mi-am propus să respect planificările și am început să predau aproape ca în clasă. Apoi mi-am concentrat conținuturile, lăsându-mi timp suficient pentru discutii, pentru feedback. Într-un astfel de chestionar, am aflat ce resurse și-ar dori elevii să folosesc. Și le-am folosit. Dacă eu îi ascut, ei de ce să nu mă asculte? Le place foarte mult, ba chiar mi-a mărturisit un elev că îi plac mai mult aceste lecții. Nu știu dacă  pot face mai bine doar în on-line ceva, ideea e că acum doar așa putem lucra cu elevii… cred că ideal ar fi ca după ce toate acestea vor trece să găsim toți profesorii o cale de mijloc între predarea tradițională și cea modernă. Ceea ce e super în on-line e că nu trebuie să fac rapoarte și justificări pentru orice activitate fac, ups… s-a terminat și cu asta… Iubesc să fac activități, dar urăsc hârțogăraiele. Personal am primit multe felicitări și încurajări din partea elevilor și a părinților lor, a colegilor profesori.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. „Ceea ce e super în on-line e că nu trebuie să fac rapoarte și justificări pentru orice activitate fac” FALS!
    „Dacă vom exila tehnologia la porțile școlii, s-ar putea să avem surpriza că vom rămâne noi izolați și singuri” FALS!
    Interviu plin de lozinci „digitale”!
    Tehnologia e doar o unealta, nu trebuue absolutizata. Chiar si in acest interviu vedem ca problematica nu e predarea limbii si literaturii romane (specialitatea doamnwi profesor) ci dezvoltarea de „abilitati” in ceea ce priveste calitatea semnalului de internet punctat cu referinte imobiliare (daca exista o „aripa indepartata” a casei putem presulune ca proprietatea doamnei proferor este desrul de mare…)
    In concluzie: logoree pentru Quarz Matrix doar ca lipseste (p)

  2. De acord cu „anonimul”.
    Am citit interviul pe Edupedu. Era acolo și fotografia unui bilețel. O fi scris de unul dintre cei școliți de doamna profesor?
    Poate e bună tehnologia ca ajutor la clasă, dar nu e totul. Și să ne spună doamna cum a intrat în legătură cu astronauții, că aș încerca și eu pentru studenții mei.
    Și mai e ceva, ce spun studenților din anul I: cred că misiunea mea e să-i ridic pe cei cu nivel mai scăzut. Doamna se ocupă doar de viitorii olimpici?