G4Media.ro

Interviu-experiment luat de profesorul Doru Căstăian elevei sale Aura-Maria Badiu, președinta Consiliului…

Aura Maria Badiu si Doru Castaian / Colaj foto: Facebook.com

Interviu-experiment luat de profesorul Doru Căstăian elevei sale Aura-Maria Badiu, președinta Consiliului Județean al Elevilor Galați: Mi-aș dori ca profesorii fiecărui elev din România să-și cunoască bine materia și să o predea într-un mod atractiv

Profesorul Doru Căstăian lansează un interviu-experiment cu președinta Consiliului Județean al Elevilor din Galați. Elevă în clasa a XI-a la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați, chiar în colectivul al cărui diriginte este Căstăian, Aura-Maria Badiu a vorbit despre dorința generației sale de a se implica și de a modifica realitățile comunității, dar și despre cerințele pe care le au elevii de la propriii profesori.

“Mi-aș dori ca profesorii fiecărui elev din România să-și cunoască bine materia și să o predea într-un mod atractiv, acolo unde există posibilitatea”, a declarat Aura-Maria Badiu.

Președintă interimară a Consiliului Județean al Elevilor (CJE) din Galați, aceasta a povestit că “tinerii cu care am interacționat până la momentul actual aleg totuși să se implice, chiar în mai multe domenii, tocmai pentru a-și aduce aportul la dezvoltarea reală a unei comunități (…). În momentul în care considerăm că o situație poate fi îmbunătățită prin contribuția noastră și nu numai, acționăm”.

Redăm interviul acordat de Aura-Maria Badiu profesorului Doru Căstăian. Profesor de Filosofie la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați, publicist, traducător și doctor în filosofie, Doru Căstăian aduce astfel în atenția publicului modul de gândire și planurile tinerilor cărora pandemia le-a închis ușile școlilor pentru 6 luni.

Prof. Doru Căstăian: Spune-ne 3 lucruri despre tine. Cele mai importante.

Aura-Maria Badiu: Mă numesc Badiu Aura-Maria, sunt elevă în clasa a XI-a la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați, iar de aproximativ doi ani fac parte din mișcarea de reprezentare a elevilor. La momentul actual, sunt președinte interimar al Consiliului Județean al Elevilor Galați și redactor în Consiliul Național al Elevilor și cred că acestea sunt aspectele ce mă caracterizează cel mai bine, tocmai pentru că, într-o anumită modalitate, se îmbină cu dorința continuă de a mă implica și de a îi determina și pe alții să o facă, indiferent de domeniul în care aleg să realizeze acest lucru.

Îmi place să îmbin formalul cu non-formalul, să mă exteriorizez prin intermediul desenului și al scrisului și vreau să cred că la finalul zilei am realizat măcar o acțiune care pe viitor mă va impacta pozitiv în dezvoltarea profesională și personală.

Prof. Doru Căstăian: De ce să te implici în CJE sau în orice altceva? Nu e mai simplu să nu te implici?

Aura-Maria Badiu: Într-adevăr, putem spune că este mult mai ușor să nu te implici. Însă, odată ce alegi o astfel de variantă, respectiv „varianta mai ușoară”, te complaci pe o situație la care nu vei contribui în vreun fel, indiferent dacă rezonezi sau nu cu ea și cu modul ei de desfășurare.

Tinerii cu care am interacționat până la momentul actual aleg totuși să se implice, chiar în mai multe domenii, tocmai pentru a-și aduce aportul la dezvoltarea reală a unei comunități în care cred și pe care își doresc să o vadă crescând.

Vreau să cred că fac parte dintr-o generație care pune punctul pe „i”, atât din punct de vedere al identificării problemelor, cât și din cel al soluționării acestora. În momentul în care considerăm că o situație poate fi îmbunătățită prin contribuția noastră și nu numai, acționăm.

Iar pentru a mă raporta și la experiența personală, pot spune cu sinceritate că am ales să mă implic în tot ceea ce ține de structurile de reprezentare a elevilor, sau diverse organizații non-guvernamentale, pentru că am conștientizat că nu va fi ceva ușor de realizat, iar eu asta căutam la începutul ciclului liceal, când am făcut primul voluntariat și când am candidat pentru prima dată pentru o funcție în Consiliul Județean al Elevilor Galați. La momentul respectiv, școala era prea puțin pentru mine.

Deși îmi era și îmi este în continuare oferită o bază informațională necesară dezvoltării mele profesionale, am vrut să privesc dincolo de acest aspect și să caut activități care m-ar putea stimula intelectual dintr-un alt punct de vedere. Odată cu diverse funcții și atribuții, mi-am dezvoltat un raționament distinct și o altfel de perspectivă de ansamblu asupra situațiilor în fața cărora mă aflu.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Se cere imposibilul. Dupa 32 de ani ajungi sa predai total automat, numai de ‘pasiune’ nu mai e vorba. + ca-s materii pe care elevii le vad total inutile(Istoria fiind nr. 1) in mintea lor.

    Si pana la urma, cui sa-i placa istoria cand e vorba mereu despre maceluri, mancatorie/tradari, sclavie, multa risipa si multa minciuna(religie/monarhie) …

    V-am mai zis, inca n-am scos maimuta din noi …

  2. te vad citind la fizica-n odaie, esti utemist fruntas, mai Nicolae

  3. Cei asta „Consiliul Judetean al Elevilor” si „functiile ” aferente? Ar putea sa se infiinteze si la gradinite? De ce ar dori un copil sa fie reprezentat de altul , in loc sa se adreseze parintilor, profesorilor, dirigintelui, care la randul lor se pot adresa conducerii scolii, inspectoratului, diferitelor institutii publice, ministerului , Parlamentului , Guvernului , Presedintiei.

    • de ce nu si consilii judetene, orasenesti, comunale sau satesti ale colectionarilor de timbre, ale lenesilor, snobilor, astrologilor, consumatorilor de sarmale etc etc?