G4Media.ro

Încep lucrările de modernizare a pistei 2 a Aeroportului Otopeni. Ultima reparație…

Încep lucrările de modernizare a pistei 2 a Aeroportului Otopeni. Ultima reparație capitală a avut loc în 1996

Timp de cinci luni, pe pista 2 a aeroportului Henri Coandă (Otopeni) de lângă Capitală nu va ateriza și nu va decola niciun avion.  Și asta deoarece din 21 august pista se va transforma într-un adevărat șantier. Lucrările de modernizare a pistei cu o lungime de 3.500 de metri, cele mai ample din 1996 încoace, costă circa 110 milioane de lei.

Reprezentanții Companiei Aeroporturi București, care administrează aeroportul Otopeni, spun că acest lucru nu va duce la întârzieri în operarea zborurilor, deoarece numărul mic de aterizări și decolări din această perioadă permite operarea fără probleme cu o singură pistă.

În urma obținerii Autorizației de construire din partea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, din data de 11.08.2020, CN Aeroporturi București a emis ordinul de începere a lucrărilor la obiectivul anterior menționat pentru 21.08.2020”, a anunțat CNAB printr-un comunicat de presă.

Lucrările, în valoare de 109.686.767 lei, vor fi executate de către S.C. PORR Construct SRL. Austriecii și-au asumat finalizarea lor în 5 luni de la deschiderea șantierului.

„Principalele lucrări care se vor efectua sunt cele de înlocuire a dalelor de beton izolate (în funcție de nivelul lor de degradare), drenaj, canalizare și ranforsare a stratului asfaltic al structurii rutiere. Totodată, va fi refăcut integral balizajul pistei”, adaugă reprezentanții CNAB.

Ultima reparație capitală a Pistei 2 s-a efectuat în 1996, ulterior facâdu-se numai lucrări de reparații curente. Pe perioada de derulare a lucrărilor la Pista 2, întreg traficul aerian va fi operat pe Pista 1 (08R-26R).

„Având în vedere numărul redus de mișcări de aeronave (aterizări și decolări) – în prezent acesta se ridică la circa 42% din valorile normale ale lunii august – nu vor fi înregistrate întârzieri generate de operarea cu o singură pistă, capacitatea de operare a Pistei 1 fiind suficientă pentru desfășurarea în siguranță a traficului”, se mai arată în comunicatul CNAB.

CNAB estimează că anul acesta numărul pasagerilor, care vor tranzita aeroporturile bucureștene, va fi cu până la 65% mai mic comparativ cu 2019

2020 este un an dificil pentru industria aviatică din întreaga lume ca urmare a restricțiilor de zbor impuse de autoritățile din întreaga lume în încercarea de a încetini răspândirea virusului SARS-CoV-2. De suferit au atât companiile aeriene, cât și aeroporturile, iar cele de noi nu fac excepție. Potrivit datelor furnizate de CNAB la solicitarea G4Media, cea mai grea perioadă a fost marttie-mai, când pe Aeroportul Otopeni traficul aerian s-a redus cu 79% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar numărul de pasageri cu circa 92%.

„Referitor la estimele de pasageri pentru 2020, având în vedere scăderea fără precedent înregistrată, precum și evoluția incertă pentru viitor, este posibil ca în 2020 traficul de pasageri să fie între -45% și -65% din volumul înregistrat în 2019”, a transmis Florin Dumitrescu, directorul general al CNAB, la solicitarea G4Media.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în cursul anului 2019, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 14.729.894 pasageri (în creștere cu 6,39% față de 2018).

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.