G4Media.ro

În ce stadiu e Autostrada Unirii: Anul viitor va fi aflat costul…

În ce stadiu e Autostrada Unirii: Anul viitor va fi aflat costul real și vor fi căutate soluțiile de finanțare / Guvernul va anula mâine parteneriatul public-privat inventat de PSD și va începe revizuirea studiului de fezabilitate

Guvernul Orban va anula marți procedura de construcție prin parteneriat public – privat (PPP) a tronsonului Târgu Neamț – Iași din Autostrada Unirii, proiectul va fi predat la Ministerul Transporturilor, care va propune finanțarea cu fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate pentru acest tronson, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Oficialul a mai spus că guvernul a alocat prin proiectul de buget toată suma necesară pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț din Autostrada Unirii.

Ministrul Transporturilor a mai spus că în 2021 ”vom avea o documentație cap-coadă revizuită și în acel moment vom putea discuta despre variante de finanțare. Noi nu știm acum cât costă. Când vom ști cât costă, vom putea vorbi cu Comisia Europeană și cu instituțiile financiare internaționale despre finanțarea proiectului”.

Bode a anunțat că l-a mandatat pe Cătălin Urtoi, consilierul său onorific și vicepreședintele asociaţiei “Împreună pentru A8“, să discute cu toate instituțiile implicate în proiectul Autostrăzii Unirii.

Reamintim că guvernele PSD din ultimii trei ani au amânat demararea procedurilor tehnice și legale pentru Autostrada Unirii, iar guvernul Dăncilă a vrut să realizeze tronsonul Târgu Neamț – Iași prin parteneriat public – privat, dând Comisiei Naționale de Prognoză atribuțiile pentru găsirea partenerului privat. Nici această soluție nu s-a concretizat prin vreo decizie finală.

Foto: Ziarul de Iași

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Bla , Bla , Bla FACE-ti inainte de a vorbii , promite ceva , si dupa vorbiti despre ce ati facut , realizat .

  2. Sa mor eu, zici ca de autostrada aia se vorbeste doar de anul trecut…pana acum era plin de autostrazi in Moldova si asta e ghimpele acum :)))

  3. Yeeey. Sa mai facem niste studii platite gras. Ca daca se puteau face drumurile din studii de fezabilitate nu mai era o palma de loc neasfalta in tara asta.
    Acum facem studiu, dureaza 1 an. Dupa care pregatim licitatia- inca 2 ani. Rezolvam contestatii – 3 ani. Mutam 3 gandaci, 2 lilieci, 5 sobolani si 5 arici – 10 ani.
    Facem jumate din ea in loturi de cate 10 km si ne dam seama ca ne trebuie ecoducte pentru greieri -15 ani.
    Probabil prin 2070 vom inaugura ultimii 6 km
    Hai sictir!

  4. ” a tronsonului Târgu Neamț – Iași din Autostrada Soarelui,”

    bre, voi ati inceput cu trolling? Ce Soare? Ce Tg Neamt?

  5. Oricum moldovenii nu merită autostradă,sper să nu o facă niciodată……

  6. În 2021 apar gândacii și trebuie schimbat studiul de fezabilitate iar după apar popândăii altă specie protejată de UE .etc etc

  7. Primul lucru pe care trebuie sa-l stabileasca un studiu de fezabilitate este care traseu este cel mai avantajos pe ansamblu (utilitate, timp de realizare si cost). Deocamdata se folosesc datele doar UNEIA din variante: cea prin Targu Neamt – Poiana Largului (pe la Nord de Lacul Izvorul Muntelui). Dar exista argumente (zic eu mult mai bune) pentru a doua varianta: prin Piatra Neamt – Bicaz (adica de la Targu Frumos, nu spre Targu Neamt si spre Roman – Piatra Neamt).
    In varianta prin Bicaz, lungimea totala prin munti este mai mica, si in plus trece prin orasele importante Roman (51 000 locuitori) si Piatra Neamt (85 000) plus Bicaz (9 000). In varianta prin Tg. Neamt, se trece doar prin Tg. Neamt (19 000). Sigur, prin Bicaz este nevoie de 15-30 km de tuneluri, dar se scurteaza traseul total si se deserveste o serie de zone urbane mai importante, in plus se apropie mai mult si de Bacau (197 000) si (via Roman ) si de Vaslui (55 000), fara a se indeparta de Suceava si Botosani si restul oraselor de la nord (care raman practic la fel de apropiate via Targu Frumos si Roman). Fara a uita si ca zona Romanului este de fapt foarte populata, orasul Roman fiind singurul oras ne-resedinta de judet (in actuala organizare teritoriala a Romaniei; a fost in trecut) care are o zona metropolitana veritabila. Deci logica utilitara si logica de fezabilitate economica indica varianta prin Bicaz ca fiind de departe cea mai buna.

    Plus ca in varianta prin Bicaz, se trece si prin Harghita spre Targu Mures, ajutand astfel la scoaterea din izolare a estului Transilvaniei.

    • Tu incerci sa dai argumente de bun simt unora carora nu le pasa. Stai linistit ca nu se va face curand. Vezi Pitesti – Nadlac, dupa 13 ani tot nu e gata si nici nu va fi curand

    • Stai linistit, ca … le va pasa. Sau zboara.
      1. Si Pitesti – Nadlac este importanta, evident, dar odata ridicata problema la nivelul superior (context, conditii, consecinte), nu este aceeasi discutie.
      2. Odata sparta buba in cazul A8, sa vezi cum incep sa miste si celelalte, „ca prin minune”!

      Mie nu-mi pasa absolut de loc ca lor nu le pasa.
      Daca nu le pasa, vor fi inlocuiti de altii – (profesionisti si) carora le pasa.

    • Am uitat sa adaug Pascani (34 000) la varianta prin Tg. Neamt.
      Ma rog, oricum Pascaniul va fi aproape si de varianta prin Bicaz (26 km de Targu Frumos si 42 km de Roman). Toata zona intre Pascani / targu Frumos – Roman – Bacau este foarte populata, iar portiunea Targu Frumos – Roman va raspunde la toata aceasta cerere.

  8. Studiul de fezabilitate e doar o scuza pentru a nu aloca bani in bugetul 20-21 pentru demararea licitatiei si inceperea lucrarilor. Vezi toate celelalte autostrazi facute in Ardeal si toate studiile si proiectele bazate pe documentatia din anii 70 , inginerii nici nu si-au miscat fundurile de pe scaun sau birou si au lucrat cu google maps .

  9. Sa mai faca un rand de studii de fezabilitate. Sa mearga afacerea cu studiile de fezabilitate pentru toata lumea. Milioane de euro.

  10. POLITICENII SĂ STIE BINE, CĂ VOR AVEA VOTURI DIN MOLDOVA DOAR DACĂ SE FACE CEVA CU AUTOSTRADA ”UNIRII”
    Nu vrem paradă vrem autostradă !