Home » Auto-Tech » Importurile de maşini chinezeşti în Rusia, afectate serios de sancțiunile SUA asupra băncilor. În paralel, producătorii chinezi iau cu asalt piața din UE

Importurile de maşini chinezeşti în Rusia, afectate serios de sancțiunile SUA asupra băncilor. În paralel, producătorii chinezi iau cu asalt piața din UE

10 iul. 2024
Importurile de maşini chinezeşti în Rusia, afectate serios de sancțiunile SUA asupra băncilor. În paralel, producătorii chinezi iau cu asalt piața din UE
Sursa Foto: Chery Auto
Ascultă articolul

Problemele legate de plăţi dintre Rusia şi China, provocate de sancţiunile SUA, provoacă dificultăţi majore la importurile de maşini chinezeşti pe piaţa rusă, a declarat preşedintele Asociaţiei dealerilor ruşi de automobile, citat de Agerpres. Problemele de desfacere din Rusia se înregistrează în paralel cu asaltul producătorilor chinezi asupra pieței din UE, un debușeu pentru producția chineză în creștere de automobile electrice.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Moscova şi Beijingul au recurs la măsuri complexe pentru a evita întârzierile în efectuarea plăţilor, încercând să găsească o soluţie prin folosirea unor bănci mici, regionale, din China, în contextul în care ameninţarea sancţiunilor asupra băncilor chinezeşti care facilitează comerţul cu Rusia i-a descurajat pe marii creditori.

Problema este extrem de serioasă, mai ales în cazul importatorilor mai mici, care nu-şi primesc banii, a explicat Alexei Podshchekoldin. Ca rezultat, scad exporturile din China, în timp ce importatorii din Rusia se confruntă cu pierderi şi costuri ridicate.

„Chiar dacă o bancă rusească este în China şi pot fi deschise conturi în ruble, nu se mai pot efectua tranzacţii cu China. Banii rămân în bancă, nu se pot realiza operaţiuni”, a explicat Podshchekoldin. Acesta a adăugat: „Anterior, erau doar marile bănci, din Rusia şi China, dar ele şi-au redus gradual operaţiunile, au fost adăugate pe lista entităţilor sancţionate, iar totul se efectuează la a doua sau a treia mână”.

În urma retragerii producătorilor auto occidentali din Rusia, cota de piaţă a firmelor din statul asiatic depăşeşte 50%.

Exporturile de maşini din China în Rusia au urcat cu 36% în perioada ianuarie-mai, la 4,86 miliarde de dolari, conform datelor autorităţilor vamale chineze.

„Problema s-a acutizat, chiar şi marii producători auto interni, care cumpără componente, se confruntă cu această problemă”, susţine Podshchekoldin.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Top Articole