G4Media.ro

Halloween în SUA: Distracţie, costumaţii şi multe postări pe reţelele de socializare

epa07959038 A group of people dressed as whistleblowers participate in the 17th Street High Heel Race in the Dupont Circle neighborhood of Washington, DC, USA, 29 October 2019. Since 1986, costumed drag queens and others in the LGBQT community have participated in the race held annually on the Tuesday before Halloween. EPA/ERIK S. LESSER

Halloween în SUA: Distracţie, costumaţii şi multe postări pe reţelele de socializare

Americanii trebuie să răspundă joi seară la întrebarea „trick or treat?” la sărbătoarea de Halloween, pentru care nu s-au temut să cheltuiască 8,8 miliarde de dolari pe bomboane, decoraţiuni sau costumaţii, dintre care cele mai reuşite au defilat la tradiţionala paradă din New York, relatează joi EFE, preluată de Agerpres.

Cartierul East Village este de 45 de ani scena unuia dintre cele mai mari evenimente de Halloween: 60.000 de persoane defilează în costumaţii impunătoare, în timp ce alte 2 milioane vor ieşi în stradă, deşi Sărbătoarea morţilor începe în multe părţi ale ţării chiar din primele zile ale lunii octombrie.

Locuitorii cartierului îşi decorează casele cu luminiţe, dovleci sculptaţi, capete de mort, schelete şi alte decoraţiuni demne de revistă. Şi magazinele se pregătesc cu mii de decoraţiuni pentru a atrage clienţii în această seară în care principalul cuvânt de ordine este distracţia.

„Noi decorăm în fiecare an casa şi curtea, suntem încântaţi. Este sărbătoarea noastră preferată şi pe deasupra este ziua mea de naştere!”, spune o tânără din cartierul Queens, care miercuri a fost prezentă cu familia la un eveniment desfăşurat în Central Park, la care au participat personaje din filmul ‘Toy Story’ şi unde toată lumea a venit costumată.

„Ne costumăm şi ne simţim din nou copii”, a spus o newyorkeză, pentru care această sărbătoare „este cel mai bun moment pentru a fi cu familia şi prietenii” şi cel mai bun motiv pentru a se distra. Ea a recunoscut că a fost inspirată în alegerea costumului de soţul ei care a venit îmbrăcat ca Buzz Lightyear.

Halloween este una din sărbătorile cele mai populare în SUA, alături de Crăciun şi de Ziua Recunoştinţei însă nu doar copiii ci şi „milenialii” – adulţii cu vârste cuprinse între 18 şi 35 ani – trăiesc intens această sărbătoare, potrivit unui sondaj realizat de institutul The Harris Poll.

Aproape 500 de persoane, multe din această categorie de vârstă, au venit miercuri în parcul din New York pentru a sărbători un ‘mini’-Halloween şi a-şi prezenta costumele: mici vrăjitoare, dinozauri, monştrii din biscuiţi şi chiar o Frida Kahlo au fost prezenţi în Central Park şi în numeroasele selfie-uri şi clipuri.

Potrivit sondajului anual al Federaţiei Naţionale a Comercianţilor cu Amănuntul se aşteaptă ca americanii să cheltuiască 8,8 miliarde de dolari de Halloween, reprezentând o medie de 86 de dolari de familie, pentru costumaţii sau dulciuri.

Aceste cheltuieli au fost ceva mai mici decât în urmă cu doi ani, însă, potrivit reprezentantului comercianţilor cu amănuntul, Matthew Shay, cumpărăturile de Halloween sunt inspirate mai ales de „prieteni, vecini sau de celebrităţile care se afişează pe reţelele de socializare”.

În acest sens internetul, asemeni altor sărbători ale consumului precum Black Friday, s-a poziţionat ca primă sursă de inspiraţie pentru cumpărători care recurg mai ales la Pinterest (18 %), YouTube (14 %) şi Instagram (14 %), cel din urmă recunoscut pentru ampla prezenţă a renumiţilor ‘influencers’.

Săptămâna aceasta, mute celebrităţi s-au pozat în costumaţii impozante care de multe ori nu stârnesc spaima, ci mai degrabă contrariul. Astfel Demi Lovato s-a costumat în Maria Antoaneta; Cardi B în ‘asistentă sexy’; Halsey s-a îmbrăcat în Cher, în timp ce actriţa Jessica Biel a imitat ‘look-ul soţului ei, Justin Timberlake, din vremea când acesta cânta în grupul NSYNC.

Joi seară reţelele de socializare vor fi luate cu asalt de alte costumaţii, pentru milenialii trăiesc mai degrabă virtual această sărbătoare. Aproape jumătate dintre ei au recunoscut că au cumpărat lucruri de Halloween, doar pentru a posta o imagine care să stârnească invidia pe reţelele de socializare.

Departe de milioanele de fani care urmăresc conturile celebrităţilor, restul muritorilor de râd postează doar pentru prieteni şi familie, asemeni imaginilor împărtăşite de cei prezenţi în parc şi înfăţişând „o flotă” de căpăţâni de dovleac navigând aprinse pe lacul din Central Park.

Foto: EPA/ERIK S. LESSER via Agerpres

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. LOOOOL !!!!
    ” Fraaații lui Dračneeeaaa….
    Noi suntem fraaații lui Dračneeeaaa….
    Fraaații lui Dračneeeaaa….
    Noi suntem fraaații lui Dračneeeaaa !!! ”

    Echipa de majorete de la Penitenciarul Rahova .