G4Media.ro

Guvernul va declanșa procedurile de expropiere pentru primii 17 kilometri ai drumului…

Guvernul va declanșa procedurile de expropiere pentru primii 17 kilometri ai drumului expres Craiova-Pitești

Guvernul va aproba, în ședința de miercuri, o hotărâre pentru declanșarea procedurilor de expropiere pentru primul tronson al drumului expres Craiova-Pitești, care va avea 17,7 kilometri.

Potrivit proiectului, sumele estimate pentru despăgubirile ce vor fi acordate pentru imobilele proprietate privată aflate pe traseul viitorului drum expres, situate pe raza localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești, din județul Dolj, sunt în cuantum total de 3.882.000 lei și sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Drumul expres Craiova – Pitești va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) și va ocoli orașele de pe traseu (Balș, Slatina, Filiași). Spre deosebire de o autostradă, drumul expres nu are bandă de urgență.

Tronsonul 1 se întinde între km 0+000 și Km 17+700 (17,7 km) și are ca punct de început desprinderea din variantă de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final limită județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 4,3 milioane euro fără TVA. Contractul a fost câștigat în toamna anului trecut, iar durata de realizare este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor.

Tot în toamnă, un consorțiu de firme românești condus de UMB Spedition (fondată de Dorel Umbrărescu) a câștigat licitația pentru tronsonul 2 al construcției, care se întinde între Km 17+700 și Km 57+550 (39,85 km) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final dincolo de Municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. olga si nae girimea vor fi si ei expropriati, nu ? si alti baieti si fetite din partid?
    au iesit noile modele de bugatti…

  2. Vedeți bre, daca era construit nu mai ramanea Mandea pietonT! și la mâna votcutei ( să-i repereze onoarea…)
    Daca nu găsește șofer, să verifice la soferu’ui Voicu, poate e disponibil…

  3. Are betoane de separare a celor doua sensuri de mers? Intreb ca nu stiu.

    • Da, sensurile sunt separate cu glisiera metalica la fel ca la autostrada si vor fi acostamente asfaltate de 1.5m in loc de banda de urgenta de 2.5m. Va avea noduri rutiere asemanatoare autostrazilor, fara intersectii cu alte drumuri, insa razele de curbura si pantele drumului expres pot fi putin mai accentuate decat la autostrada impunand o limita de viteza ceva mai mica (100-120km/h).

  4. Drumul va ocoli orașele Balș, Slatina SI FILIAȘI???? BA, EȘTI PROST?!?!

  5. Filiasi nu are cum sa fie spre Pitesti??

  6. Filiași e intre Craiova și Severin(spre vest, spre Timișoara) – NU spre Pitești! Corectați-va textul! Singurele orașe pe acest traseu sunt Balș și Slatina!

  7. Acum?! Cand a cerut Ford Craiova prima data acest drum sau autostrada?!

  8. Pitesti-Craiova, numit si „Drumul Hoților”

    • Ba, ce „tare” ești tu! Ai fost vreodată pe acolo? In Balș e ca in Bușteni , ziua, stai 45 de minute sa traversezi un orășel! Ramai la povestea aia cu cu ciocolata Milka de 20 euro, de care ne spuneai alaltaieri!