G4Media.ro

Grindeanu, după întâlnirea cu liderii sindicali: Toate companiile din CFR trebuie să…

Sursa: Facebook/ Sorin Grindeanu

Grindeanu, după întâlnirea cu liderii sindicali: Toate companiile din CFR trebuie să treacă anul viitor printr-un proces de eficientizare economică / Și asta în acord cu prevederile PNRR

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță, într-o postare pe Facebook, că anul viitor toate companiile din CFR (Infrastructură, Călători, Marfă) trebuie să treacă printr-un proces de ”eficientizare economică” în acord cu prevederile Planului Naționare de Redresare și Reziliență (PNRR). Anunțul vine în contextul în care reparatorii de locomotivă, circa 1500 de angajați, au intrat luni dimineața în grevă spontană.

”Am discutat acum cu directorii generali și economici de la CFR, pe date economice reale.
Este evident că sunt Companii în dificultate. Asta este realitatea și nu trebuie să o ascundem.
Anul viitor toate Companiile, fie că vorbim despre CFR Infrastructură, fie că vorbim despre CFR Călători sau CFR Marfă, trebuie să treacă printr-un proces de eficientizare economică. Și asta în acord cu prevederile PNRR.

Sunt deschis la dialog, dar bazat pe argumente economice sustenabile și nu pe poziții de forță.
Bineînțeles că dialogul va continua până la găsirea celor mai bune soluții.

Toate modurile de transport sunt prioritare pentru mine. Asta le-am transmis astăzi și celor de la CFR”, a scris Grindeanu într-o postare pe Facebook.

Context

”Salariile pe calea ferată nu mai sunt atractive, e criză de personal, condițiile de muncă și de odihnă sunt inumane. Reparatorii de locomotivă au oprit lucrul în această dimineață, așteaptă să vadă ce discută liderii de sindicat cu conducerea ministerului transporturilor. În toate depourile de locomotivă sunt reparatori de locomotivă, ei au oprit lucrul astăzi. Este inadmisibil ca un inginer să stea pe un salariu de 2300 de lei, bani în mână, în situația în care totul s-a scumpit. Nu mai sunt atractive salariile, toate acestea se întâmplă în 2021, anul căilor ferate europene”, a declarat, la Antena 3, Rodrigo Maxim, lider sindical CFR.

El a mai spus că trenurile circulă după orarul stabilit, dar că, dacă reparatorii de locomotive vor mai opri lucrul, nu se va mai putea circula.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Ce sa eficientizati impostorilor, avioane SH, trenuri SH, sageti SH, etc.

  2. Pe românește: vor fi dați afară oameni!

    • Nu, le inadesc.

    • Și ce e rău în asta? Și așa sunt prea multi care taie frunza degeaba la stat. După ne miram de ce avem taxe mari.

  3. Dumnezeule Atotputernic, credeam că mai penibil decât cucu, ăla pus la Transporturi de livache, nu există. Și totuși, se poate chiar mai rău, grindaru, OUG/13, unul care emană securism din toți porii! Faceți loc, a venit haita roșie cu ai săi specialiști, recunoscuți de altfel și de aripa ciumei roșii fostul pnl/pdl, ce dracu o fi fost!

  4. Exact cum banuiam PSD-ul s-au dat rotunzi ca negociaza PNRR ca cresc pensiile si salariile de fapt n-aveau cum sa faca asta dar ziceau si ei asa, ce sa zica. Au vrut la guvernare acum deh trebuie sa implementeze PNRR sa restructureze companiile de stat etc

  5. Dați afară toți și militarizata toată calea ferată!
    Așa știm că armata face ordine!

    • Corupția a ajuns si în armata . Sunt inginer la Calatori si am salar 2300 lei …..in materialul rulant nu se investeste aproape deloc …..infrastructura e praf…..si se mai mira ca sunt accidente ….cred asta se si vrea …distrugerea CFR-ului…..industria e praf , flota praf …Taromu praf …..dece sâ aibă și țara asta ceva …..toata lumea vrea privatizare ….acolo se va ajunge …..și v-om trăi la mila străinilor si a fomiștilor de patroni …..

  6. Evident ca nu mai este atractiv . Acum , ca a fost vândut la,,bucata,, privatilor ,mai aveți curaj sa spuneți ca nu este eficient ? Clasa politica trebuie sa dea socoteala de dezastrul acestei companii ( și a multor altele ) dar mai ales pentru mintirea romanilor timp de 32 de ani . De ce nu sau vândut ; trasele trenurilor nerentabile , locomotivele și vagoanele ce necesitau reparații capitale , unde sunt banii din casarea sau vânzarea la fier vechi a acestora , externalizarea ,,căpușelor,, si altele .

  7. Ați votat cumva PZDe? Atunci o meritați!
    După cum probabil ați văzut, cei care au votat cu PNLacheii, tot cu PZDe au votat de fapt.
    De hAUR și sosoace nu mai vorbesc. Se zice că fiecare popor își are conducătorii pe care îi merită. Ăștia sunt conducătorii pe care îi merită românii.

  8. Mașinile vechi vor sa le interzică, dar avioanele vechituri de 40 ani pot zbura, la fel și automotoare de cale ferata.