G4Media.ro

Grevă la Metrou. Sindicaliștii amenință că, de luni, trenurile ar putea să…

Grevă la Metrou. Sindicaliștii amenință că, de luni, trenurile ar putea să circule doar după ora 16:00, în fiecare zi

Mii de bucureșteni au fost afectați joi dimineața de greva de la Metrou declanșată între orele 04.00 și 06.00, dar de săptămâna viitoare, metroul ar putea să circule abia după ora 16:00, în fiecare zi. Sindicaliştii, care au făcut o grevă de avertisment de două ore în această dimineaţă, ameninţă cu greva generală începând de luni, 19  noiembrie, între orele 04.00 și 16.00. Sindicaliştii au solicitat managementului Metrorex o creştere salarială de 42 de procente, însă li s-a oferit 18 la sută, refuzând înţelegerea, transmite Digi24.ro

  • Ion Rădoi, liderul USLM: După toate demersurile, nu am reușit s-a încheiem un contract colectiv de muncă pe 2018, 2019. Ieri eram pe cale de a ne înțelege, dar ministrul Lucian Șova a intervenit ca acest conflict să nu se rezolve. Nu putem decât să ne îndreptăm spre o grevă generală. De luni, trenurile să nu mai circule între orele 4 și 16, nu doar 2 ore cum s-a întâmplat azi.

Sindicaliştii au anunţat că, în cazul în care nu se vor primi de la managementul Metrorex răspunsuri favorabile la revendicările salariale, după greva de avertisment va urma o grevă generală, care ar putea afecta 700.000 de călători.

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat, miercuri seară, că greva nu este „pentru bunăstarea muncitorilor de la Metrorex, această grevă este pentru conservarea privilegiilor pe care de mai bine de 15 ani le au comercianţii din staţiile de metrou”.

El a spus că negocierile privind contractul colectiv de muncă au început cu câteva luni în urmă, iar „principala, prima şi nenegociabila revendicare a fost creşterea salariului cu 42%”, în condiţiile în care în ultimii patru ani salariile din Metrorex au crescut în fiecare an.

Ministrul a susţinut că salariul mediu brut lunar variază în Metrorex, acesta fiind de 7.300 de lei pentru personalul tehnic, 8.000 de lei pentru mecanici şi 5.300 de lei pentru cei care lucrează noaptea, adăugând că, pe lângă salarii, angajaţii Metrorex au şi „beneficii” precum tichete de masă de 12 pe zi, decontarea a 75% din valoarea biletelor de odihnă, decontarea a 50% din costul abonamentelor pe calea ferată şi rutier, decontarea de 99% la un hotel din Buşteni care este al sindicatului, permise CFR.

Lucian Şova a catalogat discuţiile purtate cu sindicaliştii de la metrou drept „şantaj”, şi nu negociere, el anunţând că, dacă administraţia Metrorex este de acord cu majorarea salarială de 42 la sută cerută de sindicalişti, preţul unei călătorii cu metroul va creşte de la 2,5 lei la 4 lei.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Cerut majorare 42%!!!!!!!!!!!!!!! Trebuie sa fii nesimtit!
    N-au bani de un panou electronic in unele statii, ca sa nu stea calatorul in statie ca dobitocul, dar nu-i intereseaza, toti vor 10.000 de lei pe luna!
    Sunt curios de averea lui Radoi, asta.

  2. Problema sindicalistilor nu sunt salariile, ci spatiile de unde luau milioane de lei anual, in loc sa ajunga direct la Metrorex. Eu as desfiinta de tot sindicatele. Nu iti convine salariul? E o lume libera, poti oricand sa te duci in alta parte. Cam cum fac cei de la privatul real.

    • Nu stiu daca si alte sindicate din tara sau toate, dar asta al lui Radoi cu siguranta merita desfiintat!

    • Toate. Fara exceptii. Nu au facut nimic bun pentru nimeni, decat pentru cei de la conducerea lor si a catorva apropiati.

  3. Sincer 42% e nesimtire dar ma bucura fiecare nenorocire care se abate asupra guvernului psd!
    In alte conditii peste talharii de la metrou intram cu armata iar lor de desfaceam contractele de munca!

    • Pai daca au 7-8000 brut, cât înseamnă net???
      Metrorex își câștigă banii cu vârf și îndesat, au sute de mii de călători zilnic, au in grijă viața acestora.
      Asta în condițiile în care alți angajați ai statului freacă duda toată ziua și pot avea salarii mult mai mari (secretara de comuna care i-a 6000 salariu și 14000 prima e ok? )
      Nu mai vorbesc de pensiile speciale, de salariile nesimțite ale parlamentarilor și clica din spatele lor).
      Dnul Șova și alți miniștri sa ne spuna care sunt salariile altor bugetari, care nu aduc mare profit, să avem termen de comparație…
      Eu zic că au motive cei de la Metrorex să fie supărați…
      Mai ales că au și alte cerințe, nu numai salariul..au fost de curând probleme cu sistemele de siguranță a traficului, au spus că nu mai au bani de investiții și mentenanță…la fel și alte companii de stat au teclamat guvernul e in foame mare de bani și le suge tot profitul..nu îmi închipui ce va fi când se va înființa fondul suveran…

    • „secretara de comuna care i-a 6000 salariu”
      I-a? Ce anume i-a? Lectii de gramatica? Eu iau, tu iei, el/ea ia… FMM de gramatica, ca suntem mandri ca suntem romani, dar habar n-avem sa scriem!

      „Eu zic că au motive cei de la Metrorex să fie supărați…
      Mai ales că au și alte cerințe, nu numai salariul..au fost de curând probleme cu sistemele de siguranță a traficului, au spus că nu mai au bani de investiții și mentenanță…”
      Cand anume au cerut cei de la Metrofletz bani pentru investitii? Din cate vad, problema lor majora sunt acele 42 de procente in plus la salariu. Ce vrei sa-mi spui, ca din salariul crescut, astia vor cumpara piese de schimb?
      Hai, inteleg ca ne mintim, dar chiar asa, pe fata?

    • Bine frate, am greșit, ai sărit repede… Recunosc că nu am recitit mesajul, uneori mi le schimba auto-corectul fara să îmi dau seama.. Asta era problema cea mai gravă??
      Și da, îmi mențin părerea, guvernul a mărit și umflat iresponsabil salariile- chiar daca nu s-a justificat in toate cazurile..daca ii luam la purificat pe bugetari o sa descoperim o mulțime de căpușe in toate instituțiile statului-copii, amante,etc, angajați care trec pe acolo doar din an in Paște; normal că acum plâng și vor mai mult toți!! Mai ales cei care mai produc cate ceva…

    • Mda. Ai problema ta, cu bugetarii care sug sangele poporului.
      Dar, inapoi la mesajul tau, unde anume a cerut Metrofletz bani de investitii? Ma repet, problema lor cea mai stringenta era ca nu li se maresc salariile cu… 42%!!! Ce investitii faci cu banii de salarii? Vine mecanicul de tren si zice „gata, am salariu mai mare, cumpar eu placute de frana sau ce mai e nevoie la tren!” Daca Metrofletz facea greva ca n-au bani de investitii, accidente, chestii, etc, ii intelegeam. Dar problema lor e ca n-au salarii mai mari cu 42%…
      Si de unde or sa primeasca banii aia de salarii? Din incasari! Adica, fix cum zicea tontul ala de Sova, calatoria se va scumpi. Hai sa le tinem partea celor platiti cu 5000 lei pe luna, ca-s saraci. Eu, cu 1900, ce sa mai zic? Sa merg pe jos, daca nu-mi permit metroul, nu? Sau, daca tot n-am bani decat de metrou, ar trebui sa plec si din Bucuresti, ca, deh, aici traiesc doar „jmekerii”…

  4. Mda 42% e cam multicel.
    Si eu care ma bucrasem ca asta e semnalul de greva generala ca in sfarsit se intampla.( desi nu e nimic de bucurat ca esti blocat total si numai poti cumpara nici paine ).

  5. 42 la suta???? Dar nu mai bine va duceti voi in pizdele mamelor voastre?

  6. Cel mai bine este sa fie militarizat metroul. Adica cei vreo 4000 de angajati Metrrorex sa fie inlocuiti cu tehnicieni ai armatei din Arma Geniu-Cai ferate. Armata nu are voie sa faca greva. Daca personalul Armatei face greva intra la judecata Tribunalului Militar.
    Conducerea Armatei ar trebuii sa ordone angajarea de personal prin incorporare in cadrul Armei Geniu-Cai Ferate. Si preluarea garniturilor de tren si Depouri de Intretinere de la grevisti, carora o sa le fie desfacut Contractul de Munca, fara sa mai poata avea vreodata un post de bugetar atat de bine platit, si de care au abuzat atat de mult.

    • Pai daca l-ar militariza, n-ar mai fi sindicat si daca n-ar mai fi sindicat – n-ar mai fi nici spatii comerciale cu 300% adaos comercial de unde vine spaga lunar. Deci, nu se poate.

  7. PE RADOI, ASTA, CUREAUA DE TRANSMISIE A PARTIDULUI, NU L-A CAUTAt NICIODATA POTERA. CINSTIT CA ILIESCU