G4Media.ro

Gîrbovan își prezintă obiectivele ca ministru al Justiției. ”Lupta împotriva corupției nu…

Gîrbovan își prezintă obiectivele ca ministru al Justiției. ”Lupta împotriva corupției nu trebuie transformată în ideologie”

Dana Gîrbovan, nominalizată de Viorica Dăncilă pentru funcţia de ministru al Justiţiei, anunţă, într-o postare pe Facebook, 12 obiective pe care le are dacă va fi numită în Guvern, între care combaterea corupţiei, precizând însă că lupta împotriva corupţiei nu trebuie transfomată în ideologie, sub umbrela căreia să fie permise derapaje sau abuzuri. Gârbovan scrie şi despre relaţia cu Comisia Europeană, în care îşi doreşte un dialog, pentru că o recomandare trebuie să aibă în spate o bază factuală corectă şi completă, altfel concluziile pot fi eronate. Între obiectivele ei se numără şi problema arhivei SIPA, transmite News.ro.

„12 obiective in scopul sporirii eficientei justitiei si intaririi independentei acesteia. Cand am primit propunerea de a ocupa functia de ministru al justitiei am avut deja in minte o serie de solutii la problemele sistemului judiciar, probleme pe care am ajuns sa le cunosc direct atat in urma experientei de 19 ani ca judecator, cat si din pozitia de membru si lider de asociatie profesionala, la nivel national si european. Am acceptat propunerea pentru ca pozitia de ministru confera capacitatea de a si implementa solutii pentru a imbunatati actul de justitie, impreuna cu Consiliul Superior al Magistraturii. Acesta este si motivul pentru care mi-am conditionat acceptul de asigurarea unei depline independente in exercitarea mandatului. Mi-am asumat sarcina unui ministru tehnocrat, deschis propunerilor si colaborarii cu toti factorii decizionali si societatea civila in scopul imbunatatirii justitiei. Inainte de a expune pe scurt principalele proiecte de solutii la probleme din justitie pe care as dori sa le initiez ca eventual ministru al justitiei, doresc sa reiterez un principiu fundamental: IN TOATE DEMOCRATIILE OCCIDENTALE OMUL ESTE IN CENTRU, IAR STATUL IL SERVESTE”, scrie Gîrbovan.

Ea aminteşte că, din acest motiv, în Memorandumul privind justiţia din 2016, votat de majoritatea covârşitoare a adunărilor generale ale instanţelor, chiar la primul punct s-a precizat că “Justiţia trebuie să aibă ca şi preocupare esenţială protecţia, promovarea şi garantarea tuturor drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti. În faţa judecătorului cetăţeanul este egal cu statul.”

„Este momentul ca societatea romaneasca sa depaseasca viziunea reductiva asupra justitiei, optiunile extrem de politizate si polarizate, pentru a face loc unei abordari constructive si pragmatice asupra justitiei. Milioane de oameni vin anual la parchete si in salile de judecata, de aceea este important sa o faca cu increderea ca drepturile procesuale ale fiecaruia sunt respectate si ca nimeni nu este mai presus de lege. Nici macar magistratii”, continuă ea.

Gîrbovan prezintă în continuare câteva date privind situaţia de la instanţe. Gîrbovan menţionează că datele arată că instanţele şi parchetele din primul grad sunt cele mai încărcate şi că, în continuare, există diferenţe foarte mari pe volumul de activitate gestionat de judecătorii/procurorii de la acelaşi grad de jurisdicţie.

„In spatele fiecarui dosar din instanta si cauza penala de la parchet sunt destine care-si cauta dreptatea. In spatele numerelor de judecatori si procurori sunt oameni care sunt chemati sa infaptuiasca justitia sau sa participe la aceasta, iar statul trebuie sa le puna la dispozitie toate resursele necesare sa-si poata indeplini obligatiile constitutionale. De ani de zile, atunci cand s-a vorbit despre justitie, societatea s-a concentrat pe partea spectaculoasa a unor cazuri penale de notorietate, ignorandu-se insa milioanele de cauze din instante si parchete care pe stau pe umerii catorva mii de judecatori si procurori. De aceea, principalele solutii pe care le am in vedere privesc atat nevoile si asteptarile cetatenilor, cat si ale judecatorilor, procurorilor, avocatilor si grefierilor, dar si ale mediului de afaceri. Obiectivele vizate au ca scop protectia, promovarea si garantarea drepturilor si libertatilor cetatenesti, a accesului facil si eficient al cetateanului la justitie, precum si asigurarea si garantarea independentei justitiei si a magistratilor. O justitie independenta inseamna insa si o justitie responsabila pentru modul in care isi indeplineste misiunea constitutionala”, subliniază Dana Gîrbovan.

Cele 12 obiective ale Danei Gîrbovan:

1. Degrevarea instanțelor

Dupa cum am aratat mai sus, volumul de munca in instante este imens. Sunt judecatori ce pronunta si motiveaza peste o mie de hotarari anual, ceea ce este inuman.

Numarul mare de dosare pe judecator isi pune in mod direct amprenta asupra calitatii actului de justitie.

Conform statisticilor europene, Romania este tara care, in perioada 2015-2017, a inregistrat cel mai mare numar de dosare nou inregistrate in materie civila si comerciala pe suta de locuitori, situandu-se in plutonul fruntas si in privinta cauzelor de contencios administrativ. Cu toate acestea, durata medie de solutionare a cauzelor este una scazuta in raport cu alte tari, fapt ce reflecta un efort sporit al judecatorilor romani.

Cauzele cresterii numarului de litigii este multiplu, le amintesc doar pe cele mai importante:

Cauza 1: Exista un numar mare de litigii in care statul, prin institutiile sale, are calitatea de reclamant sau parat. Numai cauzele de contencios au ajuns sa reprezinte 30% din numarul dosarelor aflate pe rolul curtilor de apel si 48% din dosarele aflate pe rolul ICCJ. Aceste date releva un clivaj tot mai mare intre stat si cetateni, ingrijoratoare din prisma raporturilor de incredere reciproca ce ar trebuie sa existe intre acestia.

Cauza 2: Exista legi care genereaza mii de litigii similare, care nu doar ca incarca rolul instantelor, dar genereaza practica neunitara, fapt ce naste cetatenilor justitiabili un sentiment de frustrare si neincredere in justitie.

O solutie la aceasta problema ar fi instituirea unui proceduri similare cauzei pilot sau legiferarea actiunilor colective. Alte solutii ar fi respectarea de catre administratie a jurisprudentei instantelor si implementarea eficienta a mijloacelor alternative de solutionare a litigiilor, in special a medierii. Exista, de altfel, recomandari europene in acest sens. Exista insa si alte solutii, ce urmeaza a fi discutate cu reprezentanti ai sistemului judiciar.

Nu in ultimul rand, Curtea de conturi trebuie sa isi schimbe abordarea vis a vis de functionarii care exercita automat caile de atac impotriva hotararilor judecatoresti sau pastreaza o practica administrativa contrara hotararilor date de instante. Cheltuirea responsabila a banului public inseamna in primul rand evitarea litigiilor de catre stat, nu incurajarea acestora. Atunci cand practica administrativa este vadit contrara jurisprudentei constante ori deciziilor obligatorii ale ICCJ, inseamna un litigiu pierdut din start si cheltuieli de judecata care, chiar daca sunt platite cetateanului, sunt in fapt suportate din bugetul public, adica tot de cetatean.

2. Măsuri împotriva criminalității organizate și, în special, împotriva traficului de persoane umane

Am aratat deja ca acesta este unul din obiectivele principale, ce necesita insa o abordare integrata, care sa includa, alaturi de Ministerul Justitiei si Ministerul Public, Ministerul de Interne, Ministerul Muncii, ONG-uri specializate. Dincolo de strategii deja existente, ONG-urile ce lucreaza la firul ierbii, cu victimele traficului, pot oferi informatii esentiale despre problemele reale cu care se confrunta si oferi solutii concrete, de aceea prima intalnire pe care as avea-o ar fi cu acestea.

Pe de alta parte, exista o legatura stransa intre coruptie si criminalitatea organizata, de aceea va fi necesara o analiza cu privire la cauzele instrumentate de DNA si DIICOT avand ca obiect fapte de coruptie si legatura cu crima organizata. In functie de concluziile analizei se vor putea stabili si solutii de prevenire si combatere eficienta pentru viitor.

3. Combaterea corupției

Combaterea coruptiei este o necesitate pentru orice stat ce are respect pentru cetatenii sai. Lupta impotriva coruptiei nu trebuie insa transfomata in ideologie, sub umbrela careia sa fie permise derapaje sau abuzuri. Am aratat in mod constant ca toleranta fata de derapaje sau abuzuri nu ajuta lupta impotriva coruptiei, ci o decredibilizeaza. Ca atare, o combatere a coruptiei sustenabila in timp trebuie dusa prin dosare facute profesionist, care sa reziste controlului instantelor de judecata, dublata de focalizarea pe recuperarea prejudiciilor.

In plus, pentru o eficienta combatere a coruptiei, masurile punitive trebuie dublate de masuri preventive, cum sunt cresterea transparentei si reducerea birocratiei.

4. Relația cu Comisia Europeană

Romania este in continuare sub monitorizarea Comisiei Europene, in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare. Voi intari componenta de cooperare in cadrul mecanismului atat prin comunicare constanta, cat si prin intalniri directe cu oficialii europeni. Voi facilita, de asemenea, intalnirea oficialilor europeni cu liderii din justitie, pentru ca acestia sa aiba informatii complete si corecte despre sistem.

In relatia cu Comisia Europeana cea mai facila raportare este de a promite declarativ ca implementezi orice recomandare, fara nici o analiza. Ar fi insa o solutie demagogica, cu rezultate contrare, paradoxal, chiar obiectivelor urmarite de Comisie. O recomandare trebuie sa aiba in spate o baza factuala corecta si completa. In lipsa acesteia concluziile sunt, inevitabil, eronate. Din acest motiv dialogul, comunicarea si cooperarea sunt fundamentale in cadrul acestui mecanism.

Am avut mereu o relatie deschisa, franca si onesta cu Comisia Europeana si intentionez sa recastig respectul reciproc si la nivel institutional. Voi actiona perfect transparent, explicand oficialilor europeni problemele din justitie in toata complexitatea lor, propunand si analizand apoi in comun solutiile. Justitia din Romania este o justitie europeana, iar valorile la care toti trebuie sa ne raportam sunt valorile fondatoare ale Uniunii Europene: respectarea demnitatii umane, libertatii, democratiei, egalitatii si statului de drept, precum si respectarea drepturilor omului.

5. Independența financiară a instanțelor

Independenta financiara a instantelor este un element fundamental al independentei justitiei.

Cu exceptia ICCJ bugetele instantelor, care sunt parte a puterii judecatoresti, au continuat sa ramana la Ministerul Justitiei, care e parte a puterii executive. An de an s-a amanat punerea in aplicare a unei prevederi legale care dispunea mutarea bugetului instantelor de la MJ la ICCJ, pentru ca anul trecut prevederea transferului sa fie eliminata cu totul din lege prin ordonanta de urgenta.

Dupa o consultare cu Sectia pentru judecatori a CSM si cu ICCJ, voi propune o initiativa legislativa pentru rezolvarea acestei probleme recurente.

Este absurd ca puterea judecatoreasca, independenta potrivit Constitutiei, sa nu isi gestioneze independent bugetul, in timp de Ministerul Public, IJ, CSM si ICCJ o fac.

6. Procedura transparentă de numire la conducerea parchetelor

Numirea in functii de conducere la varful parchetelor trebuie facuta printr-o procedura transparenta, care sa asigure egalitate de sanse candidatilor si sa permita selectarea in asemenea functii a celor mai buni procurori.

Procurorii stiu cel mai bine care e profilul de sef pe care il considera optim, de aceea voi initia o consultare cu parchetele pentru ca procurorii sa profileze calitatile sefilor pe care si-i doresc.

Dezavuez din start orice intelegeri subterane in privinta numirii procurorilor sefi. In nici un caz, daca voi fi ministru, numirea procurorilor sefi nu va fi rezultatul vreunor intelegeri politice, asa cum din pacate s-a intamplat in trecut, cu efecte vadit nocive pentru justitie.

Sunt multi procurori profesionisti in sistem si este momentul ca acestia sa isi si asume raspunderea de a conduce la varf activitatea parchetelor.

De asemenea, voi readuce in dezbatere problema veche a politiei judiciare si trecerea acesteia sub controlul procurorilor, problema la care solutiile trebuie gasite in comun cu Ministerul Public si Ministerul de Interne.

7. Logistica și infrastructura instanțelor și parchetelor

Ministerul Justitiei va trebui sa lucreze cu CSM-ul pentru continuarea masurii de optimizare a hartilor judiciare si de reechilibrare a schemelor de personal pentru instante si parchete.

Logistica in foarte multe instante si parchete este la pamant, acestea functionand, spre exemplu, cu computere vechi de peste 10-12 ani, care mai mult se strica decat functioneaza.

Sunt instante si parchete ce functioneaza in cladiri ce stau sa se darame sau in conditii total improprii activitatii acestora.

Toate proiectele de infrastructura aflate la Minsiterul Justitiei trebuie deblocate. Doresc sa consult toti liderii din justitie si ministerele de resort (finante, fonduri europene, etc) pentru a gasi mijloacele financiare necesare pentru investitii in justitie. Nu se poate cere performanta, calitate si eficienta in justitie fara investitii.

8. Digitalizarea justiției

Digitalizarea justitiei a devenit norma in foarte multe state deoarece scade costurile si creste eficienta si echitatea.

Unele curti de apel, urmand modelul Curtii de Apel Cluj, au implementat dosarul electronic. Cererea de chemare in judecata se poate depune direct pe siteul Curtii, toate actele sunt scanate, iar partile au acces la ele prin intermediul unei parole. Acest lucru ajuta enorm si avocatii, care nu mai trebuie sa stea la rand la arhiva pentru a citi fizic dosarul.

Sistemul trebuie extins la toate instantele si perfectionat, astfel incat sa permita, printre altele, plata taxei de timbru on line direct pe portal, notificare pe email sau telefon cand s-a primit un nou act la dosar etc.

De asemenea, baza de date imensa reprezentata de hotararile judecatoresti publicate trebuie folosita pentru imbunatatirea actului de justitie, o analiza de profunzime a acesteia oferind informatii importante legate de tendintele jurisprudentiale, practica neunitara, tip de legislatie ce genereaza sistematic litigii etc.

Toate aceste lucruri se pot face cu un sistem IT bine facut, la constructia caruia sunt convinsa ca si-ar aduce aportul exceptionalii IT-isti romani.

9. Transparentizarea justiției

Ministerul Justitiei trebuie sa devina model de bune practici in materia accesului la informatii de interes public. Voi face demersuri, de asemenea, pentru publicarea ordinelor cu caracter general emise de procurorii sefi, conform recomandarilor europene, precum si pentru aplicarea prevederilor legale ce impun publicarea tuturor actelor extrajudiciare ce au privit sau influentat justitia.

10. Personalul auxiliar din instanțe și parchete

Personalul auxiliar reprezinta partea mai putin vazuta a justitiei. Aportul acestora la infatuirea actului de justitiei este unul esential, iar eforturile depuse de acestia, in conditii de multe ori suprasolicitante, este unul ce trebuie recunoscut si respectat. Proiectul privind statutul acestora se afla in dezbatere publica si sunt deschisa oricaror propuneri de imbunatatire a acestuia.

11. Problema SIPA

In 2017 a fost adoptata Hotararea de Guvern nr. 410/9 iunie 2017, avand ca obiect “unele masuri referitoare la arhiva fostei Directii Generale de Protectie si Anticoruptie”.

Prin aceasta hotarare, Guvernul a decis constituirea unei Comisii care va inventaria, declasifica sau, acolo unde va fi cazul, va trece la un alt nivel de clasificare sau de secretizare documentele din arhiva DGPA, dupa care le va preda institutiilor cu competente in domeniu.

Hotararea de Guvern instituia si obligatia intocmirii de catre comisiei a unor rapoarte semestriale de activitate, a caror sinteza trebuia publicata pe pagina de internet a MJ.

De la data adoptarii acestei hotarari au trecut mai bine de doi ani, fara ca vreun raport sau informatie privind arhiva SIPA sa fie facut public. Trebuie verificate si facute publice stadiul procedurilor si, in functie de concluziile verificarilor, gasite solutii la problema spinoasa a arhivei, solutii ce trebuie discutate si stabilite in comun cu CSM.

12. Studierea justiției comuniste și deschiderea arhivelor Ministerului Justiției

Daca dupa 1989 au existat foarte multe studii despre fosta Securitate, ba chiar avem un Consiliu National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, exista insa foarte putine studii tehnice, critice, juridice, istorice cu privire la justitia din perioada comunista. Daca fosta Securitate ii zdrobea pe oameni in anchete, a fost justitia din perioada comunista cea care i-a condamnat.

Pentru un prezent sanatos, eliberat de metehnele trecutului totalitar, este important sa cunoastem modul in care justitia a fost folosita in comunism.

Intentionez de aceea sa deschid arhivele Ministerului Justitiei pentru cercetare si sa ofer orice sprijin necesar cercetatorilor care doresc sa studieze acest aspect al totalitarismului din Romania.

„In concluzie, proiectele de solutii pe care le-am prezentat sunt o parte dintre obiectivele pe care l-as urmari, obiective ce au in vedere atat cetateanul, ca destinatar al actului de justitie, cat si pe cei din sistemul de justitie, care infaptuiesc justitia sau contribuie la infaptuirea ei. Atributiile Ministerului Justitiei sunt insa mult mai complexe, incepand cu rolul primordial in domeniu legislativ – in initierea sau avizare de acte – insa nu este locul si rolul acestei postari de a prezenta o strategie exhaustiva. Rolul primordial al prezentarii este acelea de a deschide o dezbatere constructiva si voi fi deschisa la orice sugestii si idei din partea oricui pentru imbunatatirea actului de justitie si pentru intarirea independentei si profesionalismului sistemului de justitie, astfel incat cetateanul sa vada ca drepturile si libertatile sale sunt respectate si protejate in Romania”, încheie Gîrbovan.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

35 comentarii

  1. Mai ales din cauza punctului 12 nu cred ca va fii numita pentru ca „sistemul” nu va vrea sa fie racait rahatul.

    • Obiectivele ar fi trebuit sa fie :
      1. Desfiintarea Sectiei Speciale
      2. Abrogarea tuturor modificarilor aduse legilor justitiei de catre psd
      3. Eliminarea din sistem a tuturor judecatorilor si procurorilor corupti, aflati in solda mafiei, plantati de psd la CCR, la ICCJ, la CSM, la Inspectia Judiciara, la Curtile de Apel si la Judecatorii.
      Din pacate, Dana Scarbovan este unul din oamenii mafiei psd, infiltrat in justitie.
      Uniunea Nationala a Judecatorilor Corupti din Romania (UNJCR) si Asociatia Magistratilor Corupti din Romania (AMCR) sunt doua organizatii ale magistratilor corupti, aflati in slujba mafiei psd, organizatii create de mafia psd pentru a distruge sau a controla justitia din interior.
      In timp ce toti magistratii cinstiti, corecti, competenti au criticat modificarile aduse legilor justitiei, in timp ce toate organismele internatioanle au cerut abrogarea tuturor modificarilor aduse legilor justitiei, Dana Scarbovan a sustinut toate aberatiile si toate monstruozitatile inserate in legile justitiei, de catre likelele din parlament, in favoarea infractorilor.
      Speram ca presedintele sa respinga aceasta propunere nerusinata, venita din partea mafiei psd.
      Speram ca Societatea Civila sa organizeze actiuni energice de protest, impotriva noilor incercari ale mafiei psd de a continua atacul impotriva independentei justitiei, de a continua incercarile de a-si subordona justitia.
      Magistratii cinstiti, corecti, competenti, incoruptibili si nesantajabili trebuie sa lupte pentru desfiintarea Sectiei Speciale si revocarea oamenilor mafiei psd, infiltrati la CCR, la ICCJ, in CSM, la Inspectia Judiciara, la Curtile de Apel si la Judecatorii.

    • Marcel,
      nu va fi numita pt ca : l-a facut demagog pe Iohannis si i-a criticat pactul pe justitie, referendumul, raportul Greco, lupta anticoruptie. Spune-mi, te rog, daca erai tu in locul lui Iohannis in contextul dat, ai fi acceptat-o ?

  2. Cred ca i s-a umezit pasarica cand si-a auzit numele la minister. Toader reloaded. Alta grandomana …

  3. Singurii din justitie pe care-i respect sunt grefierii.

  4. mars fa pe luju si bate campii acolo. alta proasta in fruntea ministerului. coruptia=cancer.

  5. Nimic. Absolut nimic nu a spus despre relația dintre ministrul justiției şi Comisia de la Veneția sau de relația cu GRECO.
    La punctul 11-Arhiva SIPA , nu va reuşi să facă ceva.
    Iar la punctul 12 e tardiv să mai credem în minciuni. Au murit toți judecătorii care au băgat oameni nevinovați în puşcării.

  6. O proasta, o vaca prosta.

  7. Trebuie privita si partea buna a acestei colcaieli muribunde a unei clase poltice ; scoate la suprafata tot ce e mizerabil in societatea asta.Nu mai poate zice nimeni ca a fost pacalit.

  8. Dacă madam Gârbovan acceptă să facă parte din mizerabilul guvern Dăncilă, e clar că cele 12 idei sunt niște rahaturi ordinare, demagogic puse pe tapet și pompos intitulate obiective!
    Madam Gârbovan nu poate prosti pe nimeni, cu excepția cretinilor care salivează la Antena 3 și/ sau România TV!

  9. Madam Scarbovan si-a dat demisia din magistratura? Din ce pozitie vorbeste? de viitoare fosta propunere???? Sic transit gloria mundis!

    Hai…. sic…aferim!

  10. Sunteți judecător, doamnă, și nu știți că a spune ”a-și aduce aportul” reprezintă o mostră de exprimare agramată.
    Regretabil.
    Obiectivele, în sine, nu sunt rele deloc, cam vag la partea cu sperierea ( prefer acest termen mai degrabă decât lupta)corupției.
    Partea cu deschiderea și studierea nu știu cărei arhive e desuetă, trebuia făcută la timpul potrivit, adică atât timp cât instanțele erau populate în imensa lor majoritate cu vârste de la 45+….nu mai e cazul , au ieșit la pensie (am remarcat că nu suflați o vorbuliță de pensii :))) și cred că o să vă răzgândiți rapid întrucât cine apreciază candidatura dvs. s-ar putea vedea un pic jenat de un asemenea demers.
    Pe cei din sistem care nu aveau buletin în 89, puțin îi interesează, iar povestea cu veșnicul șantaj la judecători, la fel, credeți-mă, a ieșit bine mersi la pensie.
    Acolo să căutați eventuale subiecte de…..arhivă, în rest e praf în ochii celor care nu cunosc că, acum, ponderea judecătorilor și procurorilor e sub 45 de ani, cei din urmă decreței, ca sa zic așa, printre care vă și numărați, de altfel.
    În fine, candidatura dvs. e un act politic cât instanța la care, ca sa vă citez, în principiu, încă funcționați, și e discutabil dacă nu ar fi trebuit să vă prezentați mai întâi demisia și apoi să acceptați, fie și….în principiu (tocmai de principii fiind vorba) să fiți vehiculată în public.
    Iar faptul că refuzați orice dialog ( la care nu aveți întrebările dinainte sau siguranța uni mediu pus pe laude ) face to face sau un interviu live nu arată decât nehotărâre și tendința de a vă ascunde, Facebook-ul nu e un loc în care să și răspundeți, volens nolens, la întrebări.
    Și vor fi multe……..
    Dar, până atunci, aproape că aș paria că actorul fără de care nu puteți o să vă refuze, așa că, în principiu, veți fi back to work, să mai dezvoltați cele 12 _cum să le spun_, ah, am găsit, secvențe ale unui vis cu ochii deschiși.
    Nu de alta, dar aveți mai multe ( exagerez din rațiuni stilistice, desigur, dar nu foarte tare) obiective decât membri în minuscula dvs. asociație, probabil din cest motiv refuzați să spuneți răspicat câți membri judecători reprezintă pompoasa denumire de Uniunea Națională a Judecătorilor din România, deși ați fost întrebată public de nenumărate ori, nu vrem nume, vrem cifre.
    A, și încă ceva, sincer eu mă așteptam să vă propună la Curtea Constituțională ( e drept că ezitam să pariez între dvs. și un alt star, întotdeauna cu conspirațiile la purtător, pe care o mai iau, din când în când, peste picior, în Plen, mucaliții procurori ) , acolo, însă, i-au găsit pe alții, dvs. vă oferă ce- a mai ….rămas.
    Și, foarte posibil, pentru puțintel timp.
    Think about it!
    Dacă se duc la pensie câțiva membri CSM în toamna asta, ceea ce nu e deloc exclus, dată fiind perspectiva deloc roz ( la pensii mă refer, ele nu vor dispărea, dar vor fi micșorate, nu mă îndoiesc de asta) care se apropie, nu fiți așa sigură că veți fi înapoi, când se vor sătura de dvs, cât ați bate din palme_ pardon_ cât veți scrie o cerere.
    Cred că știți povestea cu vrabia din mână și cioara de pe gard.
    Cât despre garanțiile de independență pe care, public, ziceți, adică scrieți, că le-ați fi cerut ( ah, ce aș fi vrut să vă aud ciripind la telefon cu doamna Viorica, cred că a fost grozav, aproape că vă invidiez), luați, dară, legea organizării Guvernului, să vedeți ce înseamnă un ministru, subordonat ierarhic primului- ministru în fața căruia răspunde.
    Garanții de independență aveți acum, ca judecător.
    Atât.

    • Genial comentariul !!! ??

    • Smecheria cu punctul 12 a la garbovan e o diversiune pentru revopsire in culori curate.
      Se va descoperi cu surprindere zgomotoasa ca nu mai sunt in sistem judecatori care au lucrat inainte de 90; or mai fi ramas unii, uitati de lume, care au trecut neobservati nefacand nimic de bine sau de rau…
      Dupa aia, se pune capac si gata toti sunt curati, uscati. „Hai, incetati cu dscutia asta!”
      Nu ai cum sa te mai iei de actualii, care au crescut la sanul acelora din vechiul sistem, au supt acelasi „lapte” ideologic, au functionat ani de zile la dubla comanda, au preluat stafeta de la ei, ca doar nu au venit de-aiurea de pe Marte.
      Dar, dezideologizarea in domeniul justitiei merge cel mai greu, pentru ca a fost unul dintre cele mai puternic ideologizate domenii inainte de 89.
      Partidul-stat a fost extrem de minutios in selectia magistratilor, pentru ca se dorea infaptuirea actului de justitie in concordanta cu legile comuniste.
      Un inginer putea foarte bine sa proiecteze o aripa de avion fara a avea carnetul rosu in buzunar si in suflet si fara sa urmeze indicatiile de sus ci doar legile fizicii, dar cu legile statului comunist nu era lasat oricine, care nu simtea ca-i curge in vene ideologia de clasa. Nici nu trebuia musai sa-i puna pe cap un securist, caci judecatorul trebuia sa stie mai bine decat securitatea ce vroia partidul.
      Contaminarea generatiei urmatoare s-a produs in mod natural; decontaminarea se va putea face tot in mod natural, dar in timp.
      Deschiderea arhivelor acum este la fel de utila ca o radiografie la un picior de lemn.

  11. Dupa ce aceasta cioara vopsita a fost o vuvuzea a coruptilor pe la luju si alte gunoaie de presa varaniste, nu mai are ce cauta nici la minister, si nici in magistratura. Sprijinirea coruptiei este tradare de tara. Ati vazut cum a reactionat politia si la Caracal si la Galati. Daca armata va fi la fel de „competenta” in cazul unui atac asupra Romaniei?
    Nu ne mai intereseaza ce are de spus. Sa ia o pauza si dsa reflecteze! Poate la Targusor?

  12. Institutiile statului sint pline de secaturi , tilhari , mincinosi , capuse ordinare pe corpul social sanatos al poporului roman .
    Poporul roman ar trebui sa ii impuste pe astia . Javre care nu sint in stare sa cistige piinea pentru ei si familie decit slugarind politicului si administratiilor ( prefecturi , consilii judetene , primarii ). O sa va incalecam javrelor . O sa va sucim tigvele ca la porumbei . Putina rabdare …..

  13. Genial comentariul !!!

  14. Ba tocmai asta trebuie facut,sluga a hotilor! SA FIE LITERA DE LEGE PENTRU TOTI,IDEOLOGIA CEA MAI IMPORTANTA A UNUI STAT DEMOCRATIC!Mars inapoi la latrine,idioato!

  15. Printre barbologia de tufis prezentata, se afla si lupta impotriva coruptiei dar nu inaintea precizarii ca aceasta chestiune inconveninta individei, nu
    va fi, Doamne feri’, transformata in ideologie. Ati inteles bre’?
    Cuoana, ia viteza inainte de a lua un sunt un c.u.r ???

  16. Femeia asta este de-a dreptul tampita. Nu si-a propus nimeni, dar absolut nimeni sa transforme lupta impotriva coruptiei in ideologie. Este clar ca aceasta cucoana are cunostinte de drept foarte sumare, desi se bate cu caramida in piept ca este judecator, pentru ca actul de justitie nu poate fi in nici un fel confundat cu ideologia, sunt notiuni distincte. O idee atat de cretina nu putea izvora decat din mintea bolnava de putere a acestei cucoane care se pretinde judecator. Vai de judecata ei daca amesteca ideologia cu justitia. Rezulta dupa gandirea ei tampita ca ar trebui iertati coruptii cu tot ce au furat, pentru ca Doamne fereste, condamnarea coruptilor poate fie privita ca o ideologie. O tampenie mai monumentala pe teme de justitie nici macar Tudorel Toader n-a putut sa emita, dar coana Garbovan e emis-o dintr-o suflare pentru ca poate. Atat o duce capul si interesul.

    • lupta anticoruptie s-a transformat intr-o ideologie, s-au comis abuzuri si derapaje (cuvinte folosite in doua fraze consecutive ca sa fie clar, da?) si numirea procurorilor sefi in trecut (adica kovesi) a fost rezultatul vreunor intelegeri politice…in rest, tot ce scoate pe gura acest judecator e doar deruta si diversiune de la adevarata miza a numirii acesteia la minister. un magistrat ridicat in slavi de propaganda rusa nu poate avea cu adevarat intentii bune de a pune si tine justitia romaneasca pe fagasul normal, adica cel european si democratic.

  17. bun, da’ la punctul 9, aflam si noi numarul real al membrilor din magnificul unjr? iar cand iohannis o va accepta la minister, cine va fi noul lider al asociatiei? cred ca bataia va fi acerba…..

    mi-a atras atentia urmatoarea: „exista o legatura stransa intre coruptie si criminalitatea organizata”. o cred in stare pe aceasta cucoana scolita la sovietici sa transfere treptat competente de la dna la diicot sub pretextul acestei descoperiri fabuloase ale dansei, incat se va trece de la „legatura stransa” la canibalizare.

  18. Intr-o tara care musteste de coruptie, tocmai ca lupta anticoruptie ar fi trebuit sa fie o ideologie, dar ce zic eu, de-a dreptul o filosofie ! Ba chiar o religie ! :)) Or ceea ce faceti dvs, ceea ce declarati vis a vis de acest flagel care ne roade , este exact ce nu trebuie facut Iata motivul suficient pt care Klaus va va respinge candidatura, sfatuindu-va sa aveti curaj

  19. Tot nu am aflat cati scarbavnici membri are unjr si cine sunt acestia. Probabil ca sunt toti la sediul din Area 51.
    Probabil ca membrii unjr sunt tot atatia cat si cei ai „coalitiei” rapsopitului terhes, care coalitie era gazduita in apartamentul lui jegos din complexul „San Mateo Appartments” din Irvine, Ca.
    Si unjr si amr ul andreei ciuciuca si coalitia lui terhes nu sunt altceva decat falsuri nascocite in laboratoarele varanului.

  20. Daca s-ar verifica toate tranzactiile bancare si toate bunurile achizitionate de familia acestei promotoare a coruptiei si coruptilor, s-ar putea sa avem niste surprize. Ca si terhes, poama asta acra de la Jibou este cel mai probabil platita direct sau indirect de varan.

  21. si asta are partidul in sange.

  22. toti la inceput sunt viteji.
    dupa ce descopera sistemul creat de ei, de incompetenta, relatii, interese, coruptie, devin niste tudorel toader, care dupa ce sunt demisi scriu pe facebook cat de viteji erau

    • GarboVARAN cunoaste bine sistemul, a lucrat cu Toader la scaparea coruptilor. Acum da cu gura pana se vede pe post. Dupa asta, va fi mai rau decat cu Bubico Toader.

  23. Presedintele Johannis o va respinge cu multe argumente!!!!!!!!
    O sluga fara perdea a Antenei 3-PSD-ALDE!

  24. Continuati asa, Iohannis va castiga din primul tur si in 2020 PSD va intra in parlament cu sub 15%. 🙂

  25. cum sta treaba.
    la antena3 garbovan vorbeste chestii: protocoali, paralelul, bulshit karaptia, SS
    pe ecrane interlopii il insotesc pe dragnetti.