G4Media.ro

Gigantul chinez de smartphone-uri care concurează cu Tesla și-a lansat primul vehicul…

Sursa Foto: zonaIT.ro

Gigantul chinez de smartphone-uri care concurează cu Tesla și-a lansat primul vehicul electric / Xiaomi a lansat Speed Ultra 7: va costa 30 de mii de dolari

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a lansat primul său vehicul electric (EV) și va începe să primească comenzi. Directorul executiv al companiei, Lei Jun, a declarat că Speed Ultra 7 (SU7) va avea un preț de 215.900 de yuani (29.900 de dolari; 23.600 de lire sterline), transmite BBC.

Prin această mișcare, gigantul tehnologic se confruntă cu rivali din domeniul EV, inclusiv Tesla și BYD.

Intrarea Xiaomi pe piața automobilelor electrice vine în contextul în care creșterea vânzărilor a încetinit la nivel global, declanșând un război al prețurilor.

Firma speră ca sistemul de operare comun al SU7 cu telefoanele, laptopurile și alte dispozitive ale sale să atragă clienții existenți.

Xiaomi este al treilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri la nivel mondial, cu o cotă de piață de aproximativ 12%, potrivit firmei de cercetare Counterpoint.

SU7, pe care Xiaomi îl prezintă încă de anul trecut, a atras comparații cu modelele de mașini sport Taycan și Panamera de la Porsche.

Acesta va fi fabricat de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group, la o uzină din Beijing care poate produce până la 200.000 de vehicule pe an.

„În timp ce a ajunge atât de departe este în sine o realizare destul de mare, ultima realizare ar fi să demonstreze că există o piață de consum pentru Xiaomi ca marcă de EV-uri inteligente”, a declarat Bill Russo de la Automobility pentru BBC.

Ca o indicație a provocărilor cu care se confruntă firmele de tehnologie care doresc să producă mașini electrice, luna trecută, producătorul iPhone Apple ar fi anulat planurile sale de a construi un vehicul electric.

Russo a adăugat că intrarea Xiaomi pe piața auto reflectă încrederea acesteia „în relevanța mărcii lor” în China, în timp ce Apple nu a văzut suficient potențial pe piața EV-urilor din afara Chinei.

Xiaomi a declarat că va investi 10 miliarde de dolari (7,9 miliarde de lire sterline) în afacerea sa cu vehicule în următorii 10 ani.

„Piața chineză a vehiculelor electrice este foarte matură și creează un ecosistem foarte stabil pentru producătorii de vehicule electrice”, a declarat Abhishek Murali de la firma de cercetare Rystad Energy.

„De exemplu, lanțul de aprovizionare cu baterii este foarte puternic, iar rețeaua de încărcare din țară este, de asemenea, în creștere pentru a satisface alimentarea tot mai mare cu EV-uri.”

Lansarea primului automobil al Xiaomi vine în contextul în care războiul prețurilor pe piața EV din China s-a intensificat.

Tesla, care este condusă de multimiliardarul Elon Musk, a redus costul mașinilor sale în China cu mii de dolari în ultimele luni, în timp ce rivalii locali, precum BYD, cel mai bine vândut producător de VE din lume, au redus prețurile.

Cea mai mare piață auto din lume este deja aglomerată, astfel că Xiaomi este unul dintre puținii potențiali noi participanți care au obținut aprobarea autorităților, în timp ce oficialii încearcă să limiteze valul de noi jucători.

La începutul acestei săptămâni, BYD a înregistrat profituri anuale record, dar a declarat că creșterea a încetinit spre sfârșitul anului trecut.

Producătorul de automobile electrice Nio, cu sediul la Shanghai, și-a redus miercuri prognoza pentru livrările din primul trimestru, deoarece consumatorii și-au restrâns cheltuielile pe măsură ce creșterea economică a Chinei slăbește.

Gigantul american Tesla, producător de vehicule electrice, urmează să anunțe săptămâna viitoare cifrele privind livrările pentru primele trei luni ale anului 2024.

În același timp, guvernele din întreaga lume fac presiuni împotriva importurilor de VE fabricate în străinătate.

Marți, Beijingul a inițiat o procedură de soluționare a litigiilor împotriva SUA la Organizația Mondială a Comerțului pentru a contesta „subvențiile discriminatorii” din cadrul Legii americane de reducere a inflației.

Între timp, Uniunea Europeană a lansat o investigație pentru a stabili dacă subvențiile guvernamentale chineze au ajutat producătorii de automobile electrice din această țară să submineze modelele fabricate în Europa.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...