G4Media.ro

Germania caută de urgenţă  60.000 – 80.000 de şoferi de tir /…

Germania caută de urgenţă  60.000 – 80.000 de şoferi de tir / În ​​fiecare an se pensionează 30.000 de șoferi, dar numărul celor nou-intraţi în profesie nu depășește 15.000

Asociația Companiilor de Transport (BGL) din Germania a lansat un nou apel pentru ocuparea zecilor de mii de locuri de muncă din domeniul transporturilor. În prezent, este un deficit de circa 60.000-80.000 de șoferi de tir, a declarat Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al asociaţiei, pentru agenția germană de știri DPA, citată de Kathimerini și Rador.

Situația se înrăutăţeşte continuu, întrucât în ​​fiecare an se pensionează 30.000 de șoferi, în timp ce numărul celor nou-intraţi în această profesie nu depășește 15.000.

Asociația Internațională pentru Transportul Rutier (IRU) estimează, într-un studiu recent, că până în 2027 Germania va avea nevoie de încă 185.000 de șoferi noi de tir.

Intervenția asociaţiei a fost prilejuită de penuria uriaşă de bunuri de bază de pe rafturile supermarketurilor britanice, penurie pe care managerii o atribuie lipsei de șoferi pentru aprovizionarea adecvată a magazinelor.

Într-o oarecare măsură, acest lucru se datorează și consecințelor negative ale Brexitului. Însă Dirk Engelhardt consideră că „deşi problema din Marea Britanie este exacerbată de Brexit, sunt sigur că este doar o chestiune de timp până să ne confruntăm şi noi cu aceeași problemă în restul Europei de Vest”.

Pleacă polonezii şi românii

Cazul extrem al Marii Britanii se datorează și faptului că restul europenilor nu se mai pot deplasa în această țară fără formalități, în căutarea unui loc de muncă.

Pentru eliberarea vizei sunt necesare proceduri costisitoare şi care necesită timp. Pe durata pandemiei, mulți șoferi, în special din Polonia și România, au părăsit Regatul Unit pentru a se întoarce la familiile lor și se preconizează că puţini dintre ei vor mai veni înapoi.

Dar şi dacă Marea Britanie ar fi rămas în UE, nu s-ar fi putut ocupa uşor toate locurile de muncă din domeniu, deoarece, potrivit reprezentantului Asociației Companiilor de Transport, există o penurie de șoferi în multe alte țări europene.

Într-o declaraţie pentru ziarul Die Welt, Markus Ritter, expert în problemele legate de transporturi, subliniază un alt motiv pentru penuria actuală: „În timpul pandemiei, mulți șoferi nu au dorit să intre în programe de suspendare sau regim de muncă flexibilă și au ales să-şi schimbe profesia”.

De ce profesia nu-i atrage pe tineri?

Pentru început, salariul este considerat destul de mic, în condiţiile în care salariul lunar pentru un șofer începător este în medie de 2.500 de euro, brut. La această sumă se adaugă, desigur, diurna pentru mâncare, care se plătește de obicei separat, nu este impozitată și se ridică la câteva sute de euro pe lună.

Dar chiar şi aşa, salariul este considerat tot mic, având în vedere că include și muncă în timpul weekend-ului. În plus, absența îndelungată a șoferului de acasă complică adesea o viață liniştită de familie.

În plus, în ultimii ani, pe măsură ce dezbaterea privind protecția mediului și lupta împotriva schimbărilor climatice capătă amploare în întreaga lume, s-a adăugat un alt factor care înrăutăţeşte situaţia: opinia publică tratează camioanele mai mult ca poluatori periculoși decât ca aliați valoroși pentru aprovizonarea pieţei. Iar „această imagine proastă îi îngrijorează pe șoferi”, spune Dirk.

Sursele informaţiilor: Deutsche Welle, Die Welt, DPA/ Rador/ Traducerea: Carolina Ciulu

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Las’ să caute, și Italia (țara în care locuiesc și muncesc de două zeci de ani) se confruntă cu aceeași problemă. Pe deoparte e bine că mai ai puțin respect din partea patronilor, altfel te-ar trata ca pe o femeie de serviciu

  2. Alina M ma convinsese ca sirienii tineri care invadasera Europa erau buni de astronauti.

  3. Fără sclavii din est rămân doar niște gândaci

  4. Astia vor sa testeze gunoaiele connected pe viatza noastra!

  5. Sa caute mult si bine ! daca vor soferi trebuie sa plateasca corespunzator , minim 3000 in mana , lucram pe prelata in Germania si dormeam in camion pt 22000pe luna … cautati baieto !!!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.