
Gențile-vedetă ale anilor 2000 revin: Ce spune asta despre piața de lux
În anii 2000, gențile „It” de designer erau la fel de căutate ca și vedetele fotografiate de paparazzi purtându-le. Gândește-te la geanta Balenciaga City, lansată în 2001, și îți vor reveni în minte imagini cu Mary-Kate și Ashley Olsen, Nicole Richie sau Kate Moss. Dacă îți amintești de Fendi Spy sau Chloé Paddington, probabil îți vin în minte Lindsay Lohan, Sarah Jessica Parker sau Gwen Stefani, toate purtând cu mândrie aceste accesorii la ieșiri și întâlniri. Și chiar dacă nu toate gențile (sau celebritățile) au rezistat testului timpului, industria modei adoră o revenire spectaculoasă, conform InStyle.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Pentru brandurile de lux, reluarea în producție a genților emblematice a devenit noua obsesie.
„Am observat în ultimii ani un val puternic de nostalgie pentru anii ’90 și începutul anilor 2000,” spune Kelly McSweeney, manager senior la platforma de resale The RealReal. „Multe dintre siluetele iconice din acea perioadă sunt acum considerate următoarele genți ‘It’.”
În timp ce revenirea blugilor cu talie joasă sau a balerinilor poate fi ciclică, renașterea genților de designer este mult mai strategică. Brandurile nu caută doar să trezească amintiri, ci și să-și reafirme identitatea și să capitalizeze pe cererea uriașă din piața second-hand.
„Relansarea genților iconice nu este doar un gest nostalgic, ci o reafirmare a ADN-ului casei de modă,” explică Sophie Hersan, director de modă la Vestiaire Collective. „În plus, aceste genți s-au dovedit a fi investiții bune, care își păstrează valoarea.”
Relansările recente au început cu revenirea genții Balenciaga Le City, în aprilie 2024, printr-o campanie cu Kate Moss, Nicole Kidman și Amelia Gray. Ulterior, campania a inclus vedete din Asia, precum Yang Chaoyue și Juyeon, iar un cadru viral cu Dixie D’Amelio și Justine Skye a circulat masiv pe rețele.
În decembrie 2024 – ianuarie 2025, Louis Vuitton a anunțat relansarea colecției emblematice cu artistul japonez Takashi Murakami, în celebra monogramă multicoloră. Două luni mai târziu, Marc Jacobs a readus în prim-plan imprimeul graffiti Stephen Sprouse, de pe gențile Speedy și Neverfull.
Relansările s-au succedat rapid:
-
În martie 2025, Chloé a readus Paddington, imediat după numirea lui Chemena Kamali ca director creativ;

-
Fendi a reintrodus geanta Spy, tot din 2005;

-
În iulie, Celine a relansat modelul Phantom, la debutul lui Michael Rider ca designer al casei, un model purtat odinioară de Rihanna, Gwyneth Paltrow sau Kim Kardashian.

„De regulă, durează între 10 și 20 de ani până ca o geantă să reintre în tendințe,” spune McSweeney. „Este perioada în care un stil trece de la ‘în vogă’ la ‘demodat’ și apoi revine ca ceva proaspăt.”
Hersan confirmă: „Totul ține de context și schimbări de direcție creativă. Dar când o nouă generație ajunge la vârsta la care are venituri disponibile și nostalgie pentru piesele copilăriei, cererea explodează.”
Conform The RealReal, căutările pentru:
-
Balenciaga City Bag au crescut cu +110% față de anul trecut;

-
Chloé Paddington: +339%;
-
Fendi Spy: +61%;
-
Celine Phantom: +360% în iulie 2025 față de iunie.
Pe Vestiaire Collective, tendința este similară. Interesul pentru Paddington a crescut masiv după relansarea sub Kamali, iar Phantom-ul de la Celine a generat o creștere de zece ori în căutări.
Potrivit creatorului contului viral @Y2Kbags, geanta Pashli de la 3.1 Phillip Lim, lansată în 2011 și purtată de Jessica Alba sau Blake Lively, este următoarea pe lista revivals. Deja a reapărut pe site-ul oficial al brandului.
„Majoritatea genților care au fost cândva în vogă vor reveni,” spune Alejandro. „Pentru că o geantă ‘It’ va rămâne mereu o geantă ‘It’.”
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.