G4Media.ro

Gastronomia a devenit parte a strategiei de dezvoltare a județului Sibiu pentru…

Gastronomia a devenit parte a strategiei de dezvoltare a județului Sibiu pentru următorii zece ani

Consiliul Judeţean Sibiu a introdus Gastronomia în Strategia de dezvoltare a judeţului pentru următorii zece ani, astfel că va crește finanțarea pentru evenimentele care promovează gastronomia, producătorii locali şi consumul de produse locale.

„Definită ca studiul relaţiei dintre cultură şi mâncare, gastronomia, una dintre cele mai importante componente de dezvoltare a judeţului, a fost introdusă în Strategia de dezvoltare a judeţului Sibiu, prin aprobarea unei hotărâri de către consilierii judeţeni la şedinţa de consiliu de azi. Aceste modificări vin ca rezultat al proiectului EUREGA Interreg Europe, în care Consiliul Judeţean Sibiu a fost partener alături de alte regiuni din Europa, care aspiră sau au deţinut titlul de Regiune Gastronomică Europeană, din ţări precum: Olanda, Finlanda, Spania, Irlanda, Grecia şi Ungaria”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Județean Sibiu.

Președinta CJ, Daniela Cîmpean, a precizat că introducerea gastronomiei în Strategia de dezvoltare a judeţului Sibiu este un pas firesc după titlul deţinut anul trecut, gastronomia locală fiind atât la nivel naţional, cât şi european un atu pe care se poate miza în dezvoltarea economică a judeţului. „În plus, susţinerea producătorilor locali şi a unui stil de viaţă sănătos se numără printre priorităţile asumate”, a declarat Daniela Cîmpean, citată în comunicat.

Astfel, au fost modificate şase domenii importante din cadrul strategiei, cum ar fi: dezvoltarea economică, agricultura şi dezvoltarea rurală, turismul, educaţia, sănătatea, mediul înconjurător, dar şi capacitatea instituţională, fiind introdus şi un nou capitol dedicat Gastronomiei.

Totodată, a fost aprobat şi Planul de Acţiune care are în vedere:

– înfiinţarea unui nou compartiment – Dezvoltare durabilă – care va avea ca scop identificarea, promovarea şi asistenţa IMM-urilor locale şi a start-up-urilor, precum şi realizarea unor acţiuni de comunicare şi diseminare, pentru promovarea gastronomiei locale şi implicit a producătorilor din judeţul Sibiu:

– realizarea a două documente suport pentru noul compartiment, şi nu numai, care vor contribui direct la promovarea consumului local şi al unui stil de viaţă bazat pe alimentaţie sănătoasă, dar şi mişcare:

1. Manualul IMM-urilor în gastronomia locală – care are ca scop creşterea ofertei de produse locale

2. Ghidul unui stil de viaţă sănătos – care are ca scop creşterea cererii de produse locale

Un alt factor important este introducerea unui nou obiectiv la capitolul Turism, care defineşte ceea ce înseamnă local, şi anume „teritoriul judeţului Sibiu şi teritoriul cuprins în proximitatea a 75 de km în jurul unei localităţi.”

Toate modificările pe care le are în vedere hotărârea Consiliului Judeţean Sibiu vor avea impact şi asupra evenimentelor finanţate de Consiliul Judeţean Sibiu, prin agenda comunităţii, culturală, sportivă si de tineret. Ele trebuie să promoveze gastronomia, producătorii locali şi consumul de produse locale, ţinând cont de cele două documente suport.

Sursa foto: Pixabay.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.