G4Media.ro

VIDEO Gabriela Firea anunță renunțarea la vinieta Oxigen: „A funcționat în alte…

VIDEO Gabriela Firea anunță renunțarea la vinieta Oxigen: „A funcționat în alte țări, la noi nu funcționează. Este responsabilitatea Guvernului să ia măsuri pentru toate orașele poluate din România”

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, marți, renunțarea la vinieta Oxigen pentru mașini, care urma să intre în vigoare de la 1 martie.

„În urma avalanșei de mesaje, în luna martie voi veni în fața Consiliului General, vom anula proiectul. Dar proiectul mare Oxigen va merge în continuare. (…) Nu mă consider înfrântă, mă consider un pic întoarsă din drum”, a spus Firea, într-o conferință de presă.

Gabriela Firea a precizat, de asemenea, că, dacă va fi aleasă pentru un nou mandat de primar, nu va propune din nou introducerea vinietei.

Ea a susținut că introducerea vinietei ar fi fost „o pedeapsă” pentru bucureșteni, pentru că primarii din alte orașe cu poluare ridicată nu au luat astfel de măsuri.

„Lupta trebuie să continue. De aceea ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru centura ocolitoare a Capitalei”, a spus Firea.

„Vinieta este o măsură, a funcționat în alte țări, la noi nu funcționează. (…) Este responsabilitatea Guvernului să ia măsuri pentru toate orașele poluate din România, iar Bucureștiul nu e cel mai poluat oraș. Solicit Guvernului să ia măsuri împotriva poluării”, a mai spus Firea.

Întrebată care au fost costurile pentru amplasarea camerelor video în cadrul acestui proiect, Gabriela Firea a spus că „detaliile tehnice” vor fi discutate ulterior.

Primarul a precizat că 1.600 de bucureșteni au achiziționat vinieta până acum și toți își vor primi banii înapoi.

Firea a susținut că pot fi generate alte venituri la bugetul Capitalei pentru a completa suma de 200 de milioane de lei prevăzută în buget din vinieta Oxigen.

Consilierii generali ai Capitalei au adoptat în 24 octombrie 2019 proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020. Ulterior, în decembrie anul trecut, Gabriela Firea a anunțat că va amâna intrarea în vigoare a taxei până la 1 martie 2020.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a transmis vineri un mesaj video pe Facebook, în care a precizat că va anunţa luni decizia în privinţa vinietei Oxigen, după ce a decis să facă un „referendum pe Facebook”, având în vedere decizia „foarte sensibilă, foarte delicată” în privinţa vinietei.

Foto: Inquam Photos / George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

47 comentarii

  1. Normal, doar nu o sa le pui taxe prostilor carora le ceri votul in prag de alegeri. Mai bine ii omori prin poluare

    • Eu am incercat sa votez pe facebook dar eram blocat: femeia e urmarita de demoni, a angajat o Agenție sa-i administreze contul, doar îngerii îi posteaza. Pe ăia-i prostește usor.

  2. Si guvernele anterioare au avut aceasta responsbilitate. Pe langa altele.

  3. si asa, duamna Firea, fie-i numele slavit, a salvat Bucurestenii de Rovigneta cea Rea…

  4. Ce naiba inseamna M.I.L.F.?

    • Nu ceea ce e vita asta.

  5. Guvernul ar trebui să-şi adauge un Minister al Capitalei, desfiinţând primăria, asigurând toată administraţia şi construind un Muzeu de Artă Contemporană în arhitectură proprie, cum noua galerie Tate a Londrei.

  6. Un lucru bun! Si ma rog in ce orase mai e aceasta taxa făi? In Berlin nu vazui! ,nici in München nici in Wien .E suficient sa ai Umweltplakette!
    Intr adevar e in Stuttgart da’ nu l comparam cu bucurestiu’!Aia chiar au bani iar pt ca au 2 mari auto printre altele! Iar acolo chiar merita sa schimbi masina !

    • Mai schimba cotetul cu unul mai nou si mai mergi si cu STB, metrou, bicicleta, pe jos, etc. Atunci poate n-o sa fie cazul de taxa, dar momentan cam este.

    • Exista taxe in toate marile orase, insa au nume diferite. Sub forma de vigneta (Paris) taxa (Stockholm, Londra, etc) Masinile poluante, sunt excluse (ziua sau definitiv) in centrele oraselor, sau mai drastic (Paris) in tot orasul.
      Sunt parizian si va pot oferi exemplul orasului nostru:
      -vigneta Critair 0-5. Incepand cu iulie trecut, accesus este autorizat (ziua) doar vehiculelor posesoare a vignetelor 0-3.

      Vigneta costa 5euro, cererea se face in linie, simplu, scanand certificatul masinii.
      CritAir 0: vehicule electrice
      CritAir 1: vehicule benzina >01/2011
      CritAir 2: vehicule benzina >01/200601/2011
      CritAir 3: vehicule benzina >01/199701/2006<01/2011

  7. Ipocrizia omoara Romania. Vorbim ca sa nu tacem. Atata valva si acum, deodata, iluminare – de ce sa ii pedepsim pe bucuresteni?
    Adica, de ce sa gandim si sa facem ceva destept, daca putem fi populisti pana la capat.
    Si uitam (ma refer la firea) ca psd a guvernat suficient de mult sa fi facut infarstructura si sa fi imbunatatit calitatea vietii. Acum sa-i spargem pe ceilalti, sa ii acuzam ca ei nu fac centura si bineinteles – alegeti-ma pe mine ca o sa fie bine.
    Uitati-va in ce hal arata Bucurestiul. Si nu ma refer la suburbii, ci la centru. Bulevardele sunt numai denivelari, canale aiurea, cu semafoare necorelate, strambe, sau nefunctionale. Mizeria este maxima. Praf si deseuri peste tot.
    Pana la vinieta oxigen, cine urmareste santierele de unde ies camioane pline cu pamant pe care il lasa sute de metri in jur si masinile de gunoi din care curge ceva rau mirositor.
    Inchei prin a reaminti ca imediat ce a preluat puterea, psd a scos taxa de inmatriculare si a facilitat transformarea tarii in groapa de gunoi a Europei (cu volan pe stanga sau pe dreapta, ca nu mai conteaza).

    • Gunoiul este ceva pe care nimeni nu-l mai doreste pentru a-l folosi in scopul in care a fost produs. Rablele alea au fost CUMPARATE de catre concetatenii tai! Au platit bani pentru ele!

      Acum, ca poate tie nu-ti plac cartile si le consideri gunoi, asta nu la face, in realitate, gunoi. Unii le cumpara, asa vechi si uzate, de la anticariate (cu pagini fragile si pline de acarieni).

      Daca te preocupa poluarea si ai vrea sa fii cinstit, ai cere o taxa proportionala cu cat polueaza fiecare, indiferent cat de mult polueaza este masina. De exemplu o vigneta/zi cu pret calculat in functie de caracteristicile motorului, pentru o medie de 15 km, si la aceleasi valori la care plateste si Accelor Mital pentru tona de CO2 si kg de NOx.
      Asa te-ai apropia de corectitudine.

  8. Din ce am vazut in Bucuresti au fost montat sistemul de supraveghere si camerele pentru aceasta taxa. Evident ca vor fi piese de muzeu. Alea cine le plateste?

    • exact asta ma intrebam si eu. cica sa ia guvernul masuri. pai ce masuri, cand masinile polueaza si masinile nu tin de guvern?
      oricum, eram sigur ca ii va fi frica sa o implementeze, e an electoral.

    • de obicei cine intreaba, adica noi din taxe si impozite locale.

  9. Aceasta mahalagioaica e maestra in a arunca laturi si mai ales, responsabilitatea la altii!
    Marca PSD, dar Gabita e campioana!!

  10. Ce proasta!
    anuleaza unica actiune pentru care lumea nu a injurat-o, considerand-o o chestie normala.

    • Asa vrei tu sa crezi!daca tu ai o lesinatura cu motor de un litru noua nu inseamna ca toti trebuie sa fim ca tine!

    • Exact. Singurul lucru bun pe care il facuse. Bucurestiul si tara asta n-o sa se modernizeze niciodata daca se practica atatea populisme.

    • danut tata, daca tu umbli cu hummerul e logic sa platesti proportional. iar un motor de 1l din ziua de azi bate motoare de 2l de acum 30 de ani. ca mai sunt si din astea in circulatie.

    • @DanTeo
      Tu nu poti fii ca mine din cauza … limitarilor tale cognitive, n-are vreo legatura motorizarea. Masina de 1L iti poti lua oricand dar asta nu te face mai inteligent, cum nu te face nici vreun V8 de 4L.
      Dar decat 3L motor si cu un sofer lesinat de grasime, stat pe net si sedentarism, prefer oricand o masina de 1L nepoluanta pur si simplu pentru ca am cu totul alte prioritati si pasiuni in viata asta scurta.

  11. Bucurestenii(eu nu sunt) nu au nevoie de aer curat,au nevoie de proteze pentru copii (de ce nu si batrani)excursii pentru pensionari la morminte sfinte ori moaste,biciclete gratuite dar fara piste pentru ele,pomeni de genul masa calda,rece pana la destinatie si multe alte ,dar social democrate pentru vot.Oare cat vor mai fi prostiti romanii?

    • @Radu, raspunsul este : romanii, in marea lor majoritate, se vor lasa prostiti mult timp de acum incolo. Cei care nu vor sa se mai lase prostiti, fie au plecat, fie s-au inscris in partidele noi. Restul ignora aceste probleme.

  12. Sincer :

    Exista problema reala cu transpiratia. Exista ! Este ceva de metabolism. Asta imi ofera o singura posibilitate : cursuri de ‘acasa’ si/sau munca de ‘acasa’. As fi vrut sa fie altfel dar asta e situatia.

    Cum acest lucru e putin probabil , nu exista nici un fel de sanse.

    Tot ce am vrut sa fac este sa ajut un pe cineva.

  13. O rugam pe Doamna Firea sa faca si alte sondaje pe Facebook, de exemplu sa aflam daca Bucurestenii vor sa plateasca taxe sau impozite, sa plateasca parcari, etc. Daca nu sunt de acord, sa renuntam la ele.

  14. Pana si noi te votam proasto…. Mai scapam de cocalari si de diaspore infractoare, care ne asfixiaza cu hpvuri si eurodoiuri… proasta mai esti fmm…

    • cretinul site-ului strikes again, asistat pe numele lui. deci pe tine cand vin romanii de 2 ori pe an acasa din strainatate te deranjeaza ca polueaza, nu ca te plimbi tu zilnic cu masina. te uiti la semafor, omul si masina. dar vrem sa nu poluam. ok. succesuri!

  15. Un politician adevărat își asuma și unele masuri nepopulare dar benefice tuturor! E ușor sa dai din gura fără sa vii cu soluții. Fel și fel de diasporeizi cărora nu le mai ajunge kakatul la nas, fel și fel de cocalari bashiti, fel și fel de rumegatori de ierburi afumătoare au un singur tel în viata. Sa se cace și apoi sa-și guste creația! Bun:Soluții pina la taxa de oxigen… Vinieta pt nr din afara Bucureștiului, taxa de poluare aplicabila pt toate șantierele de construcții, majorarea amenzilor pt mașinile jegoase găsite în trafic pt orice spațiu mai mare de 5mp sa fie plantați copaci. Restricții de circulație între orele 9 16 pt zone ultracentrale cum se practica în mai toate capitalele europene în afara existentei unei taxe de întrare permanenta. Soluții sunt dacă boborul cântăreț pr FB nu suporta aerul mai curat

  16. In traducere libera noi vrem doar sa distribuim din pix pomeni si sute de milioane de euro la tovarasii nostri si la firme infiintate ilegal, de administrare, modernizare si management sa se ocupe altii, noi ne bagam la dat din gura si lla uat banii fraierilor pe care-i imbarligam sa ne voteze.
    Ex-stirista Latrina 3 este de departe cel mai pervers personaj politic al momentului.

  17. O posibila ,,micsorare,, a noxelor ar fi impozit pe noxe emise gr/ km din cartea tehnica PT TOATA ROMANIA. si nu ca acum pe capacitate cilindrica ,si asta netinand cont de acea litera E. ASA VOR FI INCURAJATI OAMENII SA AIBA CAT MAI MICA CIFRA DE NOXE DACA NU VOR IMPOZITUL MARE

  18. Redactia G4Media o Rugaminte : cereti politicos la Curtea de Conturi si DNA in Solidar sa NU renunte la Cercetarea Disparitiei a 400 milioane euro in 22 Bucati de Colon Sirmate !

  19. Haide bre in parc bre sa vedem lalelele ! azi ! mai lasa mancarea.

  20. Ha,ha! Motoarele euro 3 si 4 si mai ales cele diesel sunt recunosute pt fiabilitate si consum mic!
    Vor sa ne bage pe gat downsizing ul cu motoare mizerabile ,cu cilindree mica fiabilitate scazuta ,masini facute din plastic! Generatiike astea noi ajung sa fie cu motoarele terminate pe la 1oo si ceva de mii!Faci segmentare la ele ca la motoarele in 2 timpi respectiv Trabant si Wartburg(dealtfel maisini f f fiabile si robuste!
    Nu merci!

  21. Cretina ne crede bătuți în cap pe toți!
    Cum sa spui ca e responsabilitatea guvernului pentru poluarea din toate orașele, dacă nu ești ticălos?!

  22. Cand am spus ca prefer sa fac afaceri la Budapesta in loc de Bucuresti, decat sa-i platesc taxa, mi s-a spus ca sunt un c.c.t de afacerist daca nu am banutii pentru taxa. Uite ca principiul meu a fost corect si primaria a aruncat o gramada de bani, ca de obicei.

  23. pamflet
    Fara vinieta Oxigen , bucurestenii vor fi mai fericiti si liberi. Le doresc distractie de vara si de 1 mai. Asteas prostii ce am scris :)))) Mai real de retinut e ca un caine vagabond s-a indragostit virtual de o vulpitza tanara. de ce ? nu stiu raspunsul. Dar pentru ceva timp ai fericit un vagabond. pa !

  24. Daca nu aveam problemele astea, zau ca-mi incercam sansa, cu inelul. :))) asa a fost sa fie. pa !

  25. Exista taxe in toate marile orase, insa au nume diferite. Sub forma de vigneta (Paris) taxa (Stockholm, Londra, etc) Masinile poluante, sunt excluse (ziua sau definitiv) in centrele oraselor, sau mai drastic (Paris) in tot orasul.
    Sunt parizian si va pot oferi exemplul orasului nostru:
    -vigneta Critair 0-5. Incepand cu iulie trecut, accesus este autorizat (ziua) doar vehiculelor posesoare a vignetelor 0-3.

    Vigneta costa 5euro, cererea se face in linie, simplu, scanand certificatul masinii.
    CritAir 0: vehicule electrice
    CritAir 1: vehicule benzina >01/2011
    CritAir 2: vehicule benzina >01/2006 – 01/2011 sau diesel >01/2011
    CritAir 3: vehicule benzina >01/1997 – 01/2006 sau diesel >01/2006 – 01/2011

    Sunt intristat de fiecare data cand vizitez Bucurestiul. A devenit un oras gri 🙁 cu imobile pline de tagguri nesterse, cu gropi si placi sparte si neinlocuite (foarte prost puse, am vazut cum se instaleaza pe trotuare 🙁 ) Insa ceea ce este trist, pentru sanatatea locuitorilor, este flota de vehicule in circulatie. Vehicule vechi si extrem de poluante. Garate oriunde, blocand trotuarele (ma gandesc cu parere de rau la persoanele care au landouri de copii si la persoanele in scaun rulant)
    Nu depinde decat de locuitori si de edilii orasului. Nimeni nu poate decide pentru voi si in locul Dv. Dv va decideti singuri, locul unde veti trai si conditiile in care o veti face.

  26. Sincer? Urasc bucurestiu’ cu pasine da’ nici cu Paris u’ nu mi e rusine!
    Va intreb: vi se pare normal ca intr o tara precum romania sa fi obligat sa ti arunci masina la fier vechi doar pt simplul motiv ca este euro 3?Vi se pare normal ca o masina pe care ai cumparat o de noua (si aci nu vb de un logan de 7000 € ci de o masina de 30000€ )sa nu mai ai voie sa circuli cu ea?
    Dvs aveti o sosea de centura in Paris? Ca sa mergeti din nordul in sudul Parisului mergeti prin oras (precum in buc) sau pe autostrada de centura(ca in orice oras european?
    Daca stati intr un cartier fara metrou precum.cei din drumu tab. in Paris mergeti cu metroul sau cu masina?
    Inaite sa faceti aceasta comparatie caduca ,ganditi va!

    • Nu am facut coparatie, ci am oferit un exemplu. Vehiculele vechi, pot circula noaptea sau duminica sau, se pot schimba contra o contravaloare X, achizitionand un vehicul recent sau nou. Insa absolut nimeni nu poate decide in locul Dv. Sunteti matur si hotarati sa fiti egoist sau nu. Este totul extrem de simplu.
      Sunt parizian si am un vehicul. Insa nu il folosesc in oras, nu are absolut nici un sens. Transportul in comun este mult mai eficient, mai ieftin si mai rapid. Cel mai probabil, voi renunta la vehicul, deoarece taxa zilnica de parcare este de 9€ (ca rezident, in zona mea) sau de 3,6€/ora, in afara zonei mele.
      Oferta de inchiriere este pletorica, aproape la orice colt de strada, exact ca bicicletele, scuterele si trotinetele. Pentru absolut oricine si orice buget.

      Ceea ce ma/ne intereseaza, este calitatea vietii si aerului, pe care ne-o oferim singuri si mai ales, pe care o oferim celor care nu se pot exprima: copii. Bineinteles ca asta inseamna un mic efort. Insa, cum am trait foarte bine fara vehicul, o por reface (am fost posesor de peste 43 de vehicule si condus peste 2M de km)

      Dv decideti. Ptr Dv si mai ales pentru cei care nu pot decide (inca)

  27. Mama prostilor e mereu… Fierea.
    Cica nu merge la noi, dar nici nu a incercat.

    A pompat bani in camere si altele, dar renunta cu 4 zile inainte. Perfect logic.

    A renuntat in fata avalansei de mesaje contra. Dar cand au injurat-o sute de mii de oameni si si-a inchis contul de FB, atunci de ce nu a renuntat? La meserie…

    Se spala pe maine, guvernu sa faca rost de bani acum. Ne mai baga o taxa tuturor, ca sa fim chill.
    Nici noi nu te consideram intoarsa, ci doar extrem de proasta.

  28. In att doamnei ESCROACA:

    Atata timp cat Rutiera nu ti-a dat avizul de ce ai mai hotarat?
    Ce faci cu banii luati deja de la civilii care ti-au dat banii?
    Sa ne spui cum este cu gardurile si desfiintarea lor?
    Sa spui cum este cu spagole de la autobuzele noi!
    Cum iti permiti sa nu iei taxe masinilor de stat, ci doar votantilor, si din RATB-uri zilnic pleaca RABE DE 16 TONE cu metrii cubi de fum????
    Te invit vaca proasta in Autobaze sa vezi cu ochii tai realitatea.
    Te invit la Parlament sa vezi Espero euro 2 si Cielo euro 2 cu fum dupa ele, lor nu le iei taxa?
    Vrei sa scapi de poluare, iti aduc eu utilaje pentru distrugerea gropilor de gunoi din București, cele mai mari poluatoare, pe banii mei! Vrei?
    Ai sute de alti poluatori la nivelul Bucureștiului care polueaza inmiit, fata de parcul existent in trafic zi de zi.
    Ma gasesti daca te duce capul… desi nu cred.
    Scuzele de azi te-au acuzat de fapt.
    Zero pe linie, esti istorie!

  29. Sa explice in plm de ce e poluare noaptea cand e nr minim de masini pe strada, sa nu mai prinda fluturi cu damigeana. Sunt multe orese mari in Europa unde circula rable, aa mergeti in Roma, in Lisabona, etc am poze cu euro 1 2 si 3 la greu de pe acolo. Nu zice nimeni ca masinile nu aduc si ele contributie la poluare….dar in Bucuresti nu e principala sursa! Cand interzici sau aplici taxe ce alternative oferi??? Cu ce vii in ajutorul descongestionarii de trafic? Taxa era sa si acopere gaurile din buget….ca aia facem noi natie proasta, le acoperim rahaturile…ca acceptam orice, idioti prostiti de tv