
Franța ia măsuri împotriva modei ultra-fast: Publicitatea pentru Shein și Temu ar putea fi interzisă
Senatul Franței a aprobat marți o versiune revizuită a unei legi care reglementează moda fast-fashion, lege care, odată implementată, ar interzice publicitatea realizată de platforme chineze de e-commerce în plină expansiune, precum Shein și Temu, relatează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Senatorii au votat aproape în unanimitate în favoarea unei versiuni modificate a unui proiect de lege adoptat anul trecut de Adunarea Națională, care are drept scop reducerea impactului de mediu al industriei textile.
Criticii susțin că hainele cu prețuri foarte mici, produse de lanțurile de fast-fashion, încurajează consumul excesiv și risipa, amplificând astfel impactul negativ al sectorului textil asupra mediului.
Versiunea amendată a legii face o distincție între fast fashion „clasic” și ultra-fast fashion, impunând restricții mai blânde pentru jucători europeni precum Zara și Kiabi, fapt ce a atras critici din partea organizațiilor de mediu.
„Clarificările aduse de Senat permit vizarea actorilor care ignoră realitățile de mediu, sociale și economice – în special Shein și Temu – fără a penaliza sectorul european de prêt-à-porter”, a declarat Jean-François Longeot, președintele Comisiei pentru Amenajarea Teritoriului și Dezvoltare Durabilă din Senat.
În replică, compania chineză Shein a afirmat într-un comunicat:
„Shein nu este o companie de fast fashion”, adăugând că modelul său de afaceri „face parte din soluție, nu din problemă”.
În contextul competiției generate de produse la prețuri foarte reduse, mai multe branduri franceze se confruntă cu dificultăți majore, precum Jennyfer, care a intrat în lichidare la sfârșitul lunii aprilie, și NafNaf, aflată în insolvență din luna mai.
Legea ar urma să introducă și sancțiuni financiare pentru companiile de fast și ultra-fast fashion care nu îndeplinesc anumite criterii ecologice – ajungând la cel puțin 10 euro per articol vestimentar până în 2030, sau chiar până la 50% din prețul produsului fără TVA.
Guvernul francez trebuie să notifice Comisia Europeană în legătură cu votul, urmând apoi să formeze o comisie mixtăpentru a ajunge la un compromis între versiunile adoptate de Senat și de Adunarea Națională, înainte ca legea să poată fi implementată.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.