Home » Articole » Franţa amendează Shein cu 40 de milioane de euro pentru reduceri înşelătoare / Potrivit companiei, toate problemele au fost corectate în termen de două luni

Franţa amendează Shein cu 40 de milioane de euro pentru reduceri înşelătoare / Potrivit companiei, toate problemele au fost corectate în termen de două luni

05 iul. 2025
Franţa amendează Shein cu 40 de milioane de euro pentru reduceri înşelătoare / Potrivit companiei, toate problemele au fost corectate în termen de două luni
Sursa foto: Shein © Boarding1now | Dreamstime.com
Ascultă articolul

Autoritatea antitrust din Franţa a sancţionat cu 40 de milioane de euro retailerul de modă rapidă Shein, fondat în China, pentru practici comerciale înşelătoare, în special privind modul în care erau prezentate reducerile de preţ. Amenda vine în urma unei anchete desfăşurate timp de aproape un an, relatează Reuters, transmite News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Potrivit autorităţii, compania Infinite Style E-Commerce Co Ltd, responsabilă de vânzările Shein în Franţa, a indus în eroare consumatorii în legătură cu valabilitatea şi autenticitatea reducerilor afişate pe site-ul său.

Manipularea preţurilor înainte de reducere

Conform reglementărilor franceze, orice reducere trebuie calculată în raport cu cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile. Ancheta a constatat că Shein a încălcat această regulă prin ignorarea preţurilor anterioare reale în calculul reducerilor, majorarea artificială a preţului chiar înainte de a aplica reducerea şi afişarea de discounturi fictive sau exagerate.

Analiza autorităţii a cuprins mii de produse listate pe site-ul Shein între 1 octombrie 2022 şi 31 august 2023. Rezultatele au arătat că 57% dintre ofertele analizate nu presupuneau de fapt o reducere reală, 19% dintre reduceri erau mai mici decât cele anunţate şi 11% reprezentau creşteri de preţ mascate ca reduceri.

Franţa devine astfel una dintre primele ţări europene care sancţionează dur platformele de fast fashion pentru practici de marketing înşelătoare. Cazul reflectă preocupările crescânde ale autorităţilor europene faţă de transparenţa preţurilor şi protecţia consumatorilor în comerţul online.

Într-un comunicat oficial, Shein a precizat că a fost informată în martie 2023 despre încălcările constatate, inclusiv privind preţurile de referinţă şi unele aspecte legate de reglementările de mediu. Potrivit companiei, toate problemele au fost corectate în termen de două luni, iar măsurile au fost implementate cu mai bine de un an în urmă.

”ISEL este angajată în respectarea legislaţiei franceze,” a transmis Shein.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole