G4Media.ro

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, despre ”inutilitatea” anumitor informații predate în…

sursa foto: Facebook/ Daniel Funeriu

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, despre ”inutilitatea” anumitor informații predate în școală: ”Dacă tu nu înţelegi la ce-ţi serveşte, nu-i nicio problemă, unul mai deştept ca tine va înţelege/ Nu e rolul şcolii să-ţi spună la ce-ţi servesc derivatele şi integralele”

Fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu a declarat că rolul şcolii nu este de a le spune elevilor la ce le vor folosi în viaţă elemente precum derivatele sau integralele, ci este acela de a le furniza cunoştinţe despre acestea, pentru ca fiecare elev să decidă pentru sine dacă le va învăţa pentru a avea o carieră de succes şi un stil de viaţă corespunzător, transmite News.ro.

Întrebat, într-o emisiune difuzată sâmbătă de Digi 24, ce le spune acelor elevi care întreabă la ce le vor folosi în viaţă unele dintre lucrurile care li se predau la şcoală, precum derivate, integrale sau unele date istorice, fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu a răspuns că rolul şcolii nu este de a răspunde la această întrebare. Acesta a subliniat că ceea ce elevii învaţă le va defini cariera profesională şi, în final, viaţa pe care o vor avea.

„Să vă spun două răspunsuri foarte simple. Primul răspuns: Dacă tu nu înţelegi la ce-ţi serveşte, nu-i nicio problemă, unul mai deştept ca tine va înţelege. Al doilea răspuns: nu e rolul şcolii să-ţi spună la ce-ţi servesc derivatele şi integralele. Ăsta nu e rolul şcolii, ăsta e rolul tău! Rolul şcolii este să te înveţe lucrurile astea. Rolul şcolii este spună: măi copile, te învăţ teorema lui Pitagora, te învăţ derivate, te învăţ integrale. Tu, mai departe, dacă le foloseşti, vei fi un arhitect, vei fi un inginer, vei fi un medic. Dacă nu le foloseşti, vei avea un alt job mai puţin valorizat societal, cu un venit mai mic, vei avea o viaţă care nu va fi…nu vei putea să mergi în vacanţă pe iaht în Mediterană. Deci să încetăm această logică în care, de când te naşti, până mori, cineva trebuie să-ţi spună, să te orienteze în viaţă”, a afirmat Daniel Funeriu.
Acesta este de părere că discernământul este lucrul cel mai important pe care trebuie să îl aibă tinerii, în relaţia cu şcoala.

„Viaţa e dură. Dacă la 14 ani ai acest discernământ, cu siguranţă vei ajunge mai departe în viaţă. Şi dacă nu îl ai tu, milioane de chinezi, milioane de indieni, milioane de americani îl vor avea. Viaţa e dură. Cineva trebuie să le spună asta şi copiilor. Şi vă mai spun un lucru pe care îl regret în această lege a educaţiei. Acolo (în proiectele legilor educaţiei – n.r.) se vorbeşte de competenţe cheie. Care e cea mai importantă competenţă pe care astăzi trebuie să o dobândească un tânăr? Vă spun eu: discernământul. De ce? Pentru că atât de multă informaţie… copiii de astăzi sunt expuşi la atât de multă informaţie încât creierul uman nu este capabil să o analizeze şi să o integreze. Şi atunci, principala competenţă pe care un tânăr de 14 ani, de 12, de 13 ani ani trebuie să o dobândească este să aibă discernământ, să înţeleagă ce e esenţial şi ce e periferic, să înţeleagă ce-l poate duce mai departe în viaţă şi ce nu. (…) Există un moment în care trebuie tu să-şi iei soarta în propriile mâini”, a adăugat fostul ministru.

El a mărturisit că şi copiii săi îl întreabă de ce trebuie să înveţe anumite lucruri care şi se predau la şcoală.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. Dar noi nu punem intrebari, domnule Funeriu. Niciodata. Asa ne-am educat ca popor. Facem ce ni se spune si nu punem intrebari.

    • Nu este nevoie sa ști la ce iti trebuie integrale. Nimeni nu întreabă asta în tari civilizate pentru ca este evident pentru oricine ca sunt utile. Doar un inadaptat social ar întreba asta. Sunt curios dacă cei care se întreabă asta se comporta similar când ard nopțile prin cluburi și merg sa îl intrebe pe manelist sai oe dj la ce o sa îl ajute în viata noaptea pierduta fără rost.

    • @zmir
      La ce sunt folositoare integralele? Ce zici👂? Nu știi?
      Dar definiția? Nici pe aceea?
      Lasă, că știu alții.

      În altă ordine de idei, nu trebuie predate tuturor. Am mai spus asta aici, dar nu toți trebuie să știe tot la de toate. Cu ce îl ajută pe un elev serios de la științe sociale derivatele și integralele? La nimic, nu le va folosi niciodată.
      Pe unul de la mate-info? Fără ele nu devine inginer.

    • Integratelele și derivatele te ajută să calculezi viteza pumnului. 😉

  2. Daca te pregatesti sa fii gunoier si sa citesti e inutil.
    Cam asa e si cu restul celor „inutile”.

    • Derivate si integrale? Nu le am folosit din liceu de la inutilele ore de matematica. Lucrez in comunicare de peste 20 de ani.

    • @matei
      Data viitoare du-te la Științe sociale, nu Matematică-fizică.

    • @punctul pe i
      Am avut integrale si derivate la liceu, la profil de limbi straine. Asa ca imi mentin parerea despre inutilitatea si pierderea totala de vreme la orele de matematica din liceu.

  3. Ce bune ar fi fost niște exemple reale la matematică… dar asta ar fi însemnat să le pese profesorilor de noi.

  4. Noaptea mintii. Scoala trebuie sa fie pentru toti, pentru cei care gandesc concret si pentru cei care pot gandi abstract.
    Pentru ca se preda fara o legatura cu viata avem un dezastru in invatamant. Experti ca Funeriu care nu inteleg pedagogia perpetueaza aiureli din astea.

  5. Rolul scolii este sa te invete cum sa inveti.

    • Exact!

    • Într-adevăr, dascălii trebuie să îi învețe pe elevi/studenți cum să învețe. Dascălii care au înțeles că prima/principala lor preocupare (indiferent de vechime) este să învețe, reușesc să îi învețe și pe alții. Cine/cum le transmite asta dascălilor?

  6. chiar si Funeriu poate spune lucruri traznite.

    • Ăsta e ăla care calcula viteza pumnului, la OTV.
      Inutil să îl bagi în seamă pe acest autointitulat „om de știință”

  7. Ce scârbă de „expert” si asta

  8. Dascălul cu har explică din ce necesitate și în ce context a apărut ideea/conceptul (spre exemplu în matematică) prezentat/detaliat/exemplificat. Povestea contează; elevul trebuie încurajat/sprijinit să-și găsească propriile motivații prin stârnirea curiozității (dificil pentru dascălii a căror curiozitate este demult apusă). Re-botezarea unor domenii din matematică într-o formă mai apetisantă (e.g. Machine Learning) ajută.

  9. Ba cam e rolul scolii sa-ti explice la ce ajuta integralele si derivatele. Si chiar cu asta ar trebui sa inceapa predarea lor, cu problemele la care formulele alea matematice au un raspuns. In felul asta elevul va vedea o metoda practica de a rezolva o problema, nu doar un set de formule abstracte inutile.

  10. Atitudinea ta e aia tipica a unui pierdevara frustrat ca altii pot mai mult. Vin toti tocilarii aia de care radeai tu in pauze si se lauda cu tot felul de diplome si realizari.

  11. @Bogdane asta nu e atitudine de pierdevara, este una in care ne varsam frustrarea ca ei si fac afaceri cu statul, isi dau sporuri, spagi, etc si fac bani pe carca oamenilor muncitori ca noi. Ce treaba au tocilarii cu ce se discuta aici? Altii sa poata mai mult cinstit, ei nu pot cinstit. Aici e problema, inaptule.

  12. E incalificat pentru o pozitie publica acest funeriu. Practic ii face prosti pe cei neinteresati da anumite subiecte. E asta o pozitie rezonabila pentru cineva ca se pretinde ca e ce? Daca ii dai sa rezolve o integrala pun pariu ca habar nu are. Un nesimtit la fel ca multi altii.

  13. Cum se explicam copiilor, că majoritatea politicienii care ne conduc de 34 de ani sunt semianalfabeti, dar totusi se plimbă cu iahturile pe Mediterana??

  14. Am facut liceul in Romania si noi am invatat la ce sunt utile si unde sa le folosim. La facultate (profil tehnic) nu prea s-au omorat profesorii sa ne explice de ce le folosim la electortehnica sau comunicatii … a trebuit sa citim noi de pe unde puteam.
    Eu sunt convins ca daca se explica si utilitatea lor atunci mai multi elevi vor fi interesati sa invete; desigur cei care din capul locului nu doresc sa invete nu pot fi convinsi oricate exemple practice le oferi.