G4Media.ro

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, despre ”inutilitatea” anumitor informații predate în…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Dar noi nu punem intrebari, domnule Funeriu. Niciodata. Asa ne-am educat ca popor. Facem ce ni se spune si nu punem intrebari.

    • @zmir
      La ce sunt folositoare integralele? Ce zici👂? Nu știi?
      Dar definiția? Nici pe aceea?
      Lasă, că știu alții.

      În altă ordine de idei, nu trebuie predate tuturor. Am mai spus asta aici, dar nu toți trebuie să știe tot la de toate. Cu ce îl ajută pe un elev serios de la științe sociale derivatele și integralele? La nimic, nu le va folosi niciodată.
      Pe unul de la mate-info? Fără ele nu devine inginer.

    • Integratelele și derivatele te ajută să calculezi viteza pumnului. 😉

  2. Daca te pregatesti sa fii gunoier si sa citesti e inutil.
    Cam asa e si cu restul celor „inutile”.

    • Derivate si integrale? Nu le am folosit din liceu de la inutilele ore de matematica. Lucrez in comunicare de peste 20 de ani.

    • @matei
      Data viitoare du-te la Științe sociale, nu Matematică-fizică.

    • @punctul pe i
      Am avut integrale si derivate la liceu, la profil de limbi straine. Asa ca imi mentin parerea despre inutilitatea si pierderea totala de vreme la orele de matematica din liceu.

  3. Ce bune ar fi fost niște exemple reale la matematică… dar asta ar fi însemnat să le pese profesorilor de noi.

  4. Noaptea mintii. Scoala trebuie sa fie pentru toti, pentru cei care gandesc concret si pentru cei care pot gandi abstract.
    Pentru ca se preda fara o legatura cu viata avem un dezastru in invatamant. Experti ca Funeriu care nu inteleg pedagogia perpetueaza aiureli din astea.

  5. Rolul scolii este sa te invete cum sa inveti.

    • Exact!

    • Într-adevăr, dascălii trebuie să îi învețe pe elevi/studenți cum să învețe. Dascălii care au înțeles că prima/principala lor preocupare (indiferent de vechime) este să învețe, reușesc să îi învețe și pe alții. Cine/cum le transmite asta dascălilor?

  6. chiar si Funeriu poate spune lucruri traznite.

    • Ăsta e ăla care calcula viteza pumnului, la OTV.
      Inutil să îl bagi în seamă pe acest autointitulat „om de știință”

  7. Ce scârbă de „expert” si asta

  8. Dascălul cu har explică din ce necesitate și în ce context a apărut ideea/conceptul (spre exemplu în matematică) prezentat/detaliat/exemplificat. Povestea contează; elevul trebuie încurajat/sprijinit să-și găsească propriile motivații prin stârnirea curiozității (dificil pentru dascălii a căror curiozitate este demult apusă). Re-botezarea unor domenii din matematică într-o formă mai apetisantă (e.g. Machine Learning) ajută.

  9. Ba cam e rolul scolii sa-ti explice la ce ajuta integralele si derivatele. Si chiar cu asta ar trebui sa inceapa predarea lor, cu problemele la care formulele alea matematice au un raspuns. In felul asta elevul va vedea o metoda practica de a rezolva o problema, nu doar un set de formule abstracte inutile.

  10. Atitudinea ta e aia tipica a unui pierdevara frustrat ca altii pot mai mult. Vin toti tocilarii aia de care radeai tu in pauze si se lauda cu tot felul de diplome si realizari.

  11. @Bogdane asta nu e atitudine de pierdevara, este una in care ne varsam frustrarea ca ei si fac afaceri cu statul, isi dau sporuri, spagi, etc si fac bani pe carca oamenilor muncitori ca noi. Ce treaba au tocilarii cu ce se discuta aici? Altii sa poata mai mult cinstit, ei nu pot cinstit. Aici e problema, inaptule.

  12. E incalificat pentru o pozitie publica acest funeriu. Practic ii face prosti pe cei neinteresati da anumite subiecte. E asta o pozitie rezonabila pentru cineva ca se pretinde ca e ce? Daca ii dai sa rezolve o integrala pun pariu ca habar nu are. Un nesimtit la fel ca multi altii.

  13. Cum se explicam copiilor, că majoritatea politicienii care ne conduc de 34 de ani sunt semianalfabeti, dar totusi se plimbă cu iahturile pe Mediterana??

  14. Am facut liceul in Romania si noi am invatat la ce sunt utile si unde sa le folosim. La facultate (profil tehnic) nu prea s-au omorat profesorii sa ne explice de ce le folosim la electortehnica sau comunicatii … a trebuit sa citim noi de pe unde puteam.
    Eu sunt convins ca daca se explica si utilitatea lor atunci mai multi elevi vor fi interesati sa invete; desigur cei care din capul locului nu doresc sa invete nu pot fi convinsi oricate exemple practice le oferi.