G4Media.ro

Firma care construiește autostrada Lugoj – Deva, unde au apărut crăpături: ”Fisurile…

Firma care construiește autostrada Lugoj – Deva, unde au apărut crăpături: ”Fisurile nu afectau traficul. Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei. Acuzăm discriminarea companiilor străine”

Asocierea spaniolă de companii care a construit lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, unde a apărut o fisură lungă de 15 metri în asfalt, potrivit declarațiilor ministrului Răzvan Cuc, respinge acuzațiile privind calitatea lucrărilor și spune că e vorba despre o crăpătură care nu afectează traficul

“La sfârșitul lucrărilor au apărut niște fisuri și investigam să vedem de ce au apărut pentru că era datoria noastră în condițiile în care ofeream garanție de 4 ani. Dar acele fisuri nu afectau traficul pe autostradă, deoarece au apărut pe bucata care se leagă de lotul 2, care nu este încă gata”, a declarat miercuri Fernando Lana Hernandez, director în cadrul Aldesa Construcction, una dintre companiile din consorțiul condus de compania spaniolă Comsa.

Reamintim că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a început să crape, așa cum o demonstrează imagini de la fața locului consultate de G4Media.ro. Fisura de la kilometrul 57+100 are 15 metri lungime și o lățime de 1 centimetru, după cum a declarat Răzvan Cuc. Ministrul Transporturilor a confirmat că pe lotul dintre Ilia și Coșevița au apărut deja fisuri, arătând cu degetul spre constructorul spaniol pe care îl acuză că a lucrat prost. Lotul 3 e aproape gata de circa o lună, dar nu e deschis traficului din cauza disputei între autorități și constructorii spanioli.

Companiile spaniole acuză CNAIR că a acționat abuziv în rezilierea contractului și executarea scrisorii de garanție și anunță declanșarea unui conflict diplomatic.

“Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei și va fi chemat ambasadorul României în Spania. Spania și România sunt țări prietene, așa cum spune ambasadorul nostru, și așa ceva nu se face unei țări prietene. De asemenea, conflictul l-am dus la Comisia Europeană, unde am acuzat discrimirea companiilor străine”, a precizat acesta.

“Ceea ce ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio altă parte. Cu treaba terminată, ni se reziliază contractul. Astăzi, cu lucrarea terminată., CNAIR ne datorează 80 de milioane de lei pentru lucrări care au fost executate. Există deja o sentință din arbitraj în urma căreia am obținut 43 de milioane de lei și încă 50-60 de milioane care se află încă în comisiile de arbitraj”, a precizat reprezentantul contructorului spaniol.

Compania de Administrare a Infrastructurii a reziliat la finalul lunii trecute contractul cu asocierea condusă de spaniolii de la COMSA pentru realizarea lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, porțiunea dintre Ilia și Coșevița.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a apărat atunci decizia CNAIR de a rezilia contractul pe motiv că unele lucrări aveau probleme de calitate, dar a insistat, însă, că problemele identificate nu sunt unele grave și că pot fi remediate de către angajații CNAIR în câteva săptămâni.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Ce jeguri. Pana acum Asociatia pro-infrastructura ne spunea ca totul e okay, si ca statul vrea sa ne traga in piept. Ei uite, inca nici nu a fost deschisa si deja crapa….

    • Cocoșel, vezi că bucata aia este la capătul lui A3, se si zice in text, dar ca un PSD-ist convins ce esti, nu gândești. Ca sa iti explic sa va intre in tărtăcuță, se iese de pe A3 pe nodul de la Holdea, după care urmează vreo 200 metri de autostradă către nimic pentru ca incompetenții de la CNAIR nu au licitat tunelurile. Acolo, nu deranja cu absolut nimic traficul!

    • @ FIRICEL DE NEURON

      Pornind de la premisa ca firma constructoare spune adevarul despre locul in care a aparut fisura

      Continuand cu „ideea” ta ca nu e nici o problema „Acolo, nu deranja cu absolut nimic traficul”

      incheind cu principiul inductiei matematice

      reiese ca tu esti de acord ca acel tronson cu pobleme poate sa ajunga PRAF si PULBERE, caci „Acolo, nu deranja cu absolut nimic traficul!”

      PS

      Nu voi intelege niciodata aceasta mentalitate „TOT ce fac strainii e PERFECT, TOT ce fac ROMANII e de kkt”.

      De aia ne au incalecaf strainii pt ca avem politicieni ieftini si sclaveti care se grabesc sa si denigreze tara bagandu-si capul in lat si lingand clantele de pe la „ambasade”