G4Media.ro

Ferrari, Porsche, Lamborghini, Dallara, Bentley și Maserati, în fața deciziei UE de…

Sursa foto: Robbreport.com

Ferrari, Porsche, Lamborghini, Dallara, Bentley și Maserati, în fața deciziei UE de a nu se mai produce mașini cu ardere internă din 2036. Ferrari: ”În 2025, vom avea prima mașină electrică”

Până în 2036, producătorii de mașini vor trebui să-și adapteze producția, astfel încât să înlocuiască toate motoarele cu ardere internă, iar misiunea cea mai dificilă o vor avea producătorii de mașini sport.

Chiar și super-mașinile pe benzină, echipate cu motoare cu mai mulți cilindri și sute de cai putere, vor trebui să treacă la electricitate pentru a supraviețui, notează Corriere della Sera.

Porsche deja produce mașini electrice… 

Mărci prestigioase precum Porsche au fost înaintea timpului lor. Modelul Taycan, care funcționează cu baterii, este pe piață din 2019, însă și celelalte vor trebui să se adapteze.

…Ferrari, din 2025

„Primul Ferrari electric va vedea lumina zilei în 2025”, a anunțat președintele John Elkann în cadrul adunării acționarilor Exor, holdingul familiei Agnelli. Datele și profilurile tehnice nu au fost încă dezvăluite, dar este ușor de imaginat că viitorul model va fi capabil să uimească.

„Va fi ceva nemaivăzut până acum”, a asigurat numărul unu de la Maranello, o casă care a pus deja pe listă un model hibrid foarte exclusivist: 296 Gtb, lansat în iunie 2021.

Primul Lamborghini electric

Chiar și în Sant’Agata (provincia Bologna) se pregătesc pentru sosirea primului Lamborghini electric.

Stephan Winkelmann a revenit în rolul de CEO după pauza de la Audi Sport și a confirmat acest lucru în urmă cu un an.

„Tranziția la electricitate face parte din noi toți. Este momentul potrivit, dar transformarea va trebui să îndeplinească anumite cerințe: clienții noștri cer ca performanțele și capacitatea de a emoționa a mașinii să rămână aceleași”, a precizat managerul italo-german.

Supermașinile electrice vor trebui să rămână în mod necesar la cel mai înalt nivel de tehnologie și performanță pentru a satisface gusturile rafinate ale unei clientele obișnuite să aibă parte doar de ce e mai bun. Este un obiectiv care este clar și pentru Horacio Pagani, fondatorul producătorului auto omonim din San Cesario sul Panaro, la 16 km de Modena.

Dallara pregătește un supercar electric

Una dintre cele mai exclusiviste mărci din lume, cu o producție aproape artizanală de doar câteva exemplare foarte scumpe pe an, plănuiește un supercar care va fi construit în două versiuni: una pe benzină și una electrică. Anunțul a fost făcut în cadrul Motor Valley Fest 2021 chiar de către fondator. Dallara din Parma, o marcă consacrată de mașini sport, a produs până în prezent un prototip electric în colaborare cu Bosch, un experiment lansat în urmă cu doi ani, dar a cărui eventuală lansare comercială nu este cunoscută.

Maserati pregătit să intre pe piață cu modelele electrice GranTurismo și GranCabrio

Pe de altă parte, sistemele de propulsie electrică se află într-un stadiu avansat de proiectare la Maserati, care a anunțat în ianuarie 2020 că vor fi construite două prototipuri experimentale. Mașinile construite cu tehnologie 100% Maserati vor fi produse la uzina din Torino. GranTurismo și GranCabrio vor fi primele modele care vor îmbrățișa mobilitatea cu emisii zero.

Primul Bentley electric, din 2025

Nimeni nu va putea să scape de noile reglementări dacă vrea să supraviețuiască schimbării. Nici măcar o marcă istorică precum Bentley nu va putea scăpa de viitor: primul model alimentat cu baterii va vedea lumina zilei în 2025 (se vorbește de 1.400 CP), dar obiectivul este o transformare ecologică totală și completă până în 2030.

Sursa foto: Robbreport.com

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. in 2035 va fi sfarsitul masinilor de lux

    lumea cumpara Ferrari pt MOTOR, pt sunetul acceleratiei.
    motorul electric nu are farmec

    • Atât ai înțeles din viata pana acum, ca lumea cumpăra mașini pentru sunetul accelerației? Ești irecuperabil, doar un c0c4lar ar gândi asa.

      Doblea, lumea cumpara mașinile alea în primul rand pentru brand, pentru ca sunt mașini de serie, nu de linie, pentru ca au alta valoare prin numărul limitat de exemplare. Performanta este la fel de buna și pe motor electric, la fel și luxul, interiorul și alte considerente pe lângă „sunet”, care nu are treaba cu performanta mașinii.

    • Mihai are dreptate, la un supercar sunetul motorului e 80% din pret!!
      Este singurul lucru exclusivist pe care il percepe orice muritor!!
      Ce „nebun „ar mai da sute de mii pe o acceleratiea care fasaie la propriu!!
      Supercarurile nu sunt masini de lux , supercarurile sunt pt pasionatii de motoare si adrenalina, restul e progresism desantat!!

    • daca e sa fim mai pretentiosi, putem spune ca o masina clasica e pentru cei care sunt fascinati de mecanica . Cine a avut ocazia si rabdarea sa lucreze pe un motor bine gandit, stie la ce ma refer. Unele din marcile enumerate fac masini scumpe pt ca incearca sa le faca cu minim de compromis.
      Mie mi se pare greu sa fii incantat de un motor electric. Poti doar sa fii multumit de el.

  2. Si restul lumii ? Ca mai sunt clienti cu bani si in US, in China, in tarile arabe ? aia ce fac? trec toti pe electric pt ca in ue au luat-o niste contzopisti razna

    • Nu ne interesează de ăia. Ăia să-și polueze aerul lor de acolo, din SUA, China, Arabia… eventual noi le dăm petrol, ei îl ard și ne dau electricitate, să încărcăm bateriile.
      În plus, reducem și dependența de gazul și petrolul rusești. Rusia exportă gaz în China iar noi importăm curent electric din China, deci toată lumea e și cu dânsa într-însa, și cu sufletul în rai, deci win-win.

  3. Motorul masinii este cu ardere interna. Masina nu are cum sa fie cu ardere interna.

    • Dacă pui o lumânărică sub scaunul șoferului și închizi ușile și geamurile, obții foarte repede o mașină cu ardere internă, și nici nu costă foarte mult.

  4. vor fi 2 linii de productie: una pentru ciudatii care ar cumpara ferrari electric si alta pentru cei normali la cap din restul lumii.
    De ex in Arabia Saudita, pariem ca se vor oferi motorizari pe benzina?

  5. In 2036 nu vor mai exista nici macar masini cu volan in occident…doar self driving lounge pe roti cu ecrane transparente in loc de geamuri…🖲exteriorul va fi o planeta x aleasa sau simulata de AI…🔮🔮🔮nimeni nu va mai avea vreun interes sa vada sau sa auda ceva din trafic…😌😌😌🧖🧖‍♀️cocalarii 🦍🦧…cu pocnitorile lor de lux o sa fie ,,interesanti” doar in tarile primitive…📜📜📜😂😂😂😂…

    • Ha ha ha, cazanele electrice nu vor ajunge la 10 % din piata, iar alea care merg singure vor fi doar o utopie.

    • @Jr Acum 15 ani că tine spuneau alții referitor la mașinile electrice. Și acum , in vest , procentul lor este ff mare și în continuă creștere.
      Peste 15 ani altele vor fi provocarile și alții or să scrie: uite acum 15 ani cum gândeau înapoiații aia despre mașinile selfdriving….care apropo, in unele țări au fost testate cu succes. Dar acolo nu sunt cocalarii care să facă manevrele de depășire când are mașina pe contrasens la 10 metri…..sau care sa ne bage imediat în fața ta daca ai lăsat 1,8 metri fata de ăla din fața…..