G4Media.ro

Fenomenul Brașov – Elevii cer procurorilor să-l cerceteze pe inspectorul școlar din…

sursa foto: Pexels

Fenomenul Brașov – Elevii cer procurorilor să-l cerceteze pe inspectorul școlar din Brașov și Ministerului Educației să trimită corpul de control la inspectorat

“Solicităm public Ministerului Educației Naționale să trimită corpul de control pentru cercetarea ISJ Brașov și a celor trei licee implicate. Totodată, solicităm Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov să dispună începerea cercetărilor inspectorului școlar general pentru infracțiunea de abuz în serviciu”, arată mai multe asociații de elevi din România, într-o poziție comună față de colegiile care dau afară elevii cu medii sub 8.

Citește mai jos comunicatul integral trimis Edupedu.ro de Asociațiile de elevi din România:
“Asociațiile de elevi din România condamnă neglijența directorilor și inspectorului școlar general al județului Brașov referitor la ”Fenomenul Brașov”!

În spațiul public au apărut recent informații referitor la trei licee din municipiul Brașov (Colegiul Național ”Andrei Șaguna”, Colegiului Național Dr. Ioan Meșota și Colegiului Național de Informatică ”Grigore Moisil”), care prin regulamentele de ordine interioară condiționează continuarea studiilor acestora, astfel obligând elevii să se transfere la un alt liceu dacă nu obțin media necesară. Asociațiile de elevi din România condamnă ferm neglijența Inspectoratului Școlar Județean Brașov și a directorilor unităților de învățământ, fiind solidare cu elevii din județul Brașov.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. Nu cred că sunt mari cercetări de făcut. Inspectorul șef și directorii celor trei colegii trebuie demiși și trimiși la catedră, eventual la ceva colegii tehnice pentru a-și demonstra măiestria.

    • De ce, ba ??? Pentru ca niste derbedei s-au inscris la cele trei colegii/licee din Brasov care conteaza si vor sa aiba diploma de Saguna dar pregatire de scoala profesionala. Sa stea noapte prin cluburi, vare pe litoral, sa mai fumeze cate un joint si sa nu-i puna nimeni sa invete ????Golanii sa se duca unde o stii ei, sa lase copii care vor sa invete si sa se dezvolte in pace. Beizadelele P$D-istilor din judet sunt nemultumite ca nu vor avea diploma de Saguna sau Mesota ????

    • Inspectorii școlari ai Brașovului sunt cunoscuți drept cei mai neabătuți șpăgari. Am pățit-o pe pielea mea cu ei când acum vreo 14 ani mi-au dat un post la școala din Viștea de Sus unde mi s-a spus că nu e niciun post liber. Și asta pentru că nu am dat niciun leu unde trebuia. Punct.

  2. Au inebunit.Toti acesti conducatori de inspectorat si licee sunt pusi de catre PSD inca din 2o12.Sa nu uitam PSD este la putere din 2o12 iar sefii de la asa zisele deconcentrate sunt de la acest parti(unele exceptii ALDE).Tot un drac.In Vorbim frumos de discriminare ,ca nu-i bine ,dar discrminam la tot pasul.Nu cred ca vor fi demisi deoarece si PCR isi apara oamenii.PSD=PCR asa ca …

  3. Mizeria din sistem este pana la gat. Daca inspectorul general al acelui judet impreuna cu directorii care si-au asumat un regulament ILEGAL nu sunt demisi imediat inseamna ca Legea Educatiei, Constitutia, dar si tratatele internationale sunt incalcate fara nici o apasare ! Romania nu ar mai trebui numita tara cicilizata daca impune segregarea in scoli la varste atat de mici ! Nu este vorba de invatamant de performanta, ci de invatamantul general obligatoriu, care trebuie oferit la aceeasi calitate pentru toti copii !

    • Ai si tu vreo odrasla cu capul de lemn si vrei sa o scoti cu diploma de Saguna, ba ??? Altfel nu se explica ura pe care o ai pentru niste oameni care vor sa mentina un nivel in cadrul clasei. Sunt clase, in tot Brasovul pentru toti. Ce, nu ne trebuie si frizeri, cofetari, patiseri, sudori, strungari, vidanjori, etc… Fiecare cat poate si cat efort este dispus sa faca pentru a invata sa faca ceva. A, tu vrei ca prostalaul tau sa nu invete nimic (ca nu-l duce capul sau ca este prea puturos sau prost educat de tine), ai platit probil o admitere (meditaii sau spagi) si acum vrei sa se impauneze cu o diploma pe care, de fapt, nu o merita.

  4. Bine că vă arde de ce medie trebuie să aibă copiii la un liceu DE PERFORMANȚĂ, în loc să vă intereseze de ce se întâmplă cu Dragnea și restul ciumelor roșii. O altă tactică de diversiune patetică care va eșua, pentru că nu aveți dreptate. Până acum nu v-a interesat, așa brusc ați decis și voi „da frate ce-ar fi să ne luăm de ăia deștepții că ce numa’ ei au voie să stea în gimnaziu hurr durr”. Mai sunt o groază de școli în Brașov. Dacă nu-ți convine regula cum că un copil admis la aceste 3 licee trebuie să respecte aceste reguli, du-i la alta. Dacă nu vi se pare normal învățatul pe parcurs, plecați. Aveți pretenții de Șaguna și Meșotă și Moisil când nu aveți habar cât de multe implică. Hai, valea de aici cu pretențiile astea.

    • Stai ca vine acum Manda aka George Wasluinton sa-ti explice cum ca de fapt e discriminare sa le ceri elevilor performanta. Uita-te pe comunicat, astia amesteca intentionat lucrurile, cu intentia clara de dezinformare: desi prevederea cu nota minima este pt clasele de gimaziu si parintii au semnat ca sunt de acord cu ea (nu le-a tinut nimeni pistolul la cap sa semneze, au facut-o ca sa se poata lauda ca au odrasla la un liceu de elita, in una din clasele speciale), ei sustin ca de fapt li se neaga accesul liber la educatie, facand confuzia intentionata intre clasele de gimnaziu si clasele de liceu.
      Daca nu obtin nota 8, trebuie sa se intoarca la scoala generala de care apartineau in mod normal, unde li se ingradeste accesul la educatie? Daca n-ar mai fi primiti in acele scoli generale, abia atunci ar fi ingradirea accesului, dar atunci nu e vina celor 3 colegii, ci a scolilor generale.
      Toti prostii vor sa fie la nivelul celor care fac performanta, dar nu prin a se ridica ei la nivelul celor care sunt sus, ci prin a-i cobori pe acestia la nivelul lor, undeva sub genunchiul broastei.

    • Sagunista resapata!…… Nimicul incepe cu educatia!!!! Maine or sa te dea afara din tara fiindca n-ai basca!!!

    • @Brasovean
      Reinterpretezi totul în cel mai pur stil pesedistii.
      Daca e legal, de ce însuși ministresa abramburica s-au implicat afirmând că nu e o situație legală, iar un regulament scolar nu poate încalca un drept Constituțional.

    • La cum scrii, la cum iti iei lumina de la spusele unui pesedist in privinta legalitatii/ilegalitatii unei situatii si la cum ataci persoana in loc sa ataci argumentul, e clar cine e pesedistul dintre noi 2.
      Copiilor alora nu li se incalca niciun drept constitutional, pt ca nu li se interzice sa se intoarca la scoala generala din care au venit, cea in care au facut clasele 1-4. Daca exista o astfel de prevedere in contractul semnat de parinti, atunci da, aparea problema invocata de voi, dar acea prevedere nu exista.
      Daca reuseste sa termine clasele de gimnaziu cu media peste 8 si apoi intra la liceu, adica incepand cu clasa a 9-a, acea prevedere cu nota 8 nu mai e valabila. Abia atunci li s-ar incalca dreptul la liberul acces la educatie, dar nu e cazul. Voi vorbiti din ce cititi pe net, eu vorbesc din ceea ce stiu avand experienta unei persoane apropiate care are copilul in unul din cele 3 colegii. Aici e vorba doar de faptul ca un parinte cu ceva conexiuni si resurse vrea neaparat sa-si vada odorul intr-una din clasele speciale de gimnaziu, dar odrasla nu e capabila intelectual sa faca fata competitiei, iar acel parinte cauta acum sursa problemei oriunde altundeva, pt a nu fi nevoit sa accepte adevarul.

  5. Celor care se dau in barci mai sus aparand liceele, doar doua istorii am sa le spun.
    Prima cu un profesor de matematica de la Mesota. Ne-a fost repartizat in clasa a 6-a. Eram clasa de mate-fizica. Avea un defect de vorbire, abia il intelegeam, dar asta a contat prea putin. Pana la sfarsitul clasei a 7-a convinsese peste 3 sferturi de clasa sa faca meditatii cu el. Avea sedinte cu cate 5 elevi in bucatarie, doi in sufragerie, 3 in camera mica, etc. Ce mai, o fabrica de bani care le umfla clientilor mediile fiindca faceau aceleasi probleme cu cele de la lucrari si teze sau unele asemanatoare la el acasa. Fiindca maica-mea a refuzat sa ma trimita la meditatii, m-a lasat corigenta in primul semestru din clasa a opta. Ma umilea zilnic in clasa spunandu-mi in fata tuturor ca seman cu tarancile lui Grigorescu din reproducerile de pe pereti. Nu eram in stare sa dorm noptile de stress, iar colegii ma tratau oribil. M-am transferat. Cateva luni mai tarziu, luam peste 9 la examenul de capacitate. Multi dintre cei meditati de el picasera. Din pacate, din cauza traumei suferite, nu am mai iubit matematica niciodata.
    Cativa ani dupa, un inspector de romana imi dadea de inteles ca vrea spaga pentru un transfer la care aveam dreptul. Fiindca am refuzat, nu l-am primit. Din fericire, aveam alte optiuni si cativa ani mai tarziu plecam din tara.
    Acum predau engleza la o universitate americana. Nu mai sunt nici eleva umilita, nici profesoara incepatoare. Brasovul insa ramane orasul meu de suflet. Cu toate acestea, nu ma voi intoarce definitiv niciodata fiindca am un copil si nu l-as lasa niciodata sa treaca prin astfel de traume.

    • Stiu exact despre cine povestești, iti susțin punctul de vedere în legătură cu acel profesor. Eu cel puțin eram la liceu … nu în generala; dar a reușit să distrugă si in noi plăcerea pt matematica. Toti eram copii inteligenti care intrasem la Mesota cu note mari. PS: era si inspector școlar ?. Faza cea mai amuzantă a fost in clasa a 12-a cand colegul de clasa olimpic si deja acceptat la universitate în sua a primit înapoi teza cu nota 5 la mate si reacția lui a fost „yessss, imi iese media!” ???
      De asta mi se pare dubios ca acum e politica sa fie medie peste 8??!!!???
      Pe vremea mea ne traumatizau altfel : note de3; 4 și 5 pana ne terminau nervos; în clasa a 9-a eu luam distonocalm, extraveralele le înghițeam ca pe bomboane … totul ca sa nu incep sa plâng isteric ca de la note de 9 și 10 ajunsesem la 4 și 5 … Imi pare rau de voi , cei care ati inceput din clasa a 5-a , am prins acele generații de copii pe holurile liceului ; era prea stresant pt ei ?

    • Multumesc pentru confirmare. Da, a fost si inspector. Si noi am avut un olimpiadist in clasa – il punea sa rezolve probleme de liceu din Gazeta. Cand i-a murit un parinte, respectivului nu numai ca nu i-a pasat, dar a continuat sa puna presiune pe el fiindca era o chestie de imagine (realizari profesionale, salariu de merit). L-a distrus pur si simplu.

    • Daca tot nu sunteti in tara: dati si numele jigodiei. Veti face un serviciu astfel elevilor din Brasov.

    • @grasu Numele conteaza prea putin fiindca voiam sa descriu cazuri de coruptie si santaj cu note mici pentru a face bani din meditatii care ar putea aparea. Intr-un sistem ideal, obiectiv si bazat numai pe merit, o astfel de decizie ar avea sens, insa nu in scoli sau inspectorate unde aceste cazuri sunt posibile. Se vor face astfel presiuni uriase pe parinti si copii, iar astfel de monstri de profesori vor avea si mai mult succes. Ii vor abuza pe elevi si mai mult. Dar ca sa va raspund la intrebare, pe respectivul il cheama Romeo Ilie. Nu voi uita niciodata comportamentul sau mizerabil. Uneori cand le povestesc studentilor amintiri din postcomunism, le explic ca acest monstru m-a invatat totusi ceva – cat de fragili sunt copiii la acea varsta. Cum unii dintre studentii mei vor fi profesori sau specialisti in educatie, cred ca le foloseste.

    • Romeo Ilie… un idiot.

      Mi-a fost profesor la Mesota, promotia 2004. Un om cu un caracter infect care nu se spala, (mirosea groaznic fata de mine care fumam ca un turc) si isi batea joc verbal de diversi colegi sau le aprecia din priviri si verbal pe anumite colege mai dragute… Imi aduc aminte cum mesteca alune in coaja si venea la mine sa ma intrebe „Diaconu, nu vrei o aluna?” dupa care imi oferea cojile…

      Da, jumate de clasa facea meditatii cu el. Eu am refuzat si in clasele 9-11 am avut media 6. Dar in clasa a 12-a mi s-a luat de idiotul asta si am avut media 10. Fara meditatii, mi-am petrecut vacanta de vara 11-12 invatand (pasiunea mea era fizica dar tocmai ce realizasem ca necesita o fundatie solida in matematica). Idiotul s-a inmuiat tot in clasa a 12-a si m-a invitat sa merg la olimpiada, apoi la cateva concursuri…

      Ii multumesc totusi ca a pus presiune pe mine si m-a determinat sa invat singur. Asta m-a ajutat enorm in viata si m-a format ca inginer in IT unde lucrez cu companii din intreaga lume.

      Nu le multumesc in schimb altor profesori care m-au terorizat cu cerinte sa le invat lor materia inutila si care nu mi-a folosit la nimic, sa le iau notele alea pretioase, ca daca nu ieseau discutii. Se stiu ei care mai sunt in viata…

      In ansamblu toata experienta de la Mesota ca licean a fost atat de traumatizanta ca o visez si acum noaptea.

  6. PERFECT DE ACORD…La cum scrii, la cum iti iei lumina de la spusele unui pesedist in privinta legalitatii/ilegalitatii unei situatii si la cum ataci persoana in loc sa ataci argumentul, e clar cine e pesedistul dintre noi 2.
    Copiilor alora nu li se incalca niciun drept constitutional, pt ca nu li se interzice sa se intoarca la scoala generala din care au venit, cea in care au facut clasele 1-4. Daca exista o astfel de prevedere in contractul semnat de parinti, atunci da, aparea problema invocata de voi, dar acea prevedere nu exista.
    Daca reuseste sa termine clasele de gimnaziu cu media peste 8 si apoi intra la liceu, adica incepand cu clasa a 9-a, acea prevedere cu nota 8 nu mai e valabila. Abia atunci li s-ar incalca dreptul la liberul acces la educatie, dar nu e cazul. Voi vorbiti din ce cititi pe net, eu vorbesc din ceea ce stiu avand experienta unei persoane apropiate care are copilul in unul din cele 3 colegii. Aici e vorba doar de faptul ca un parinte cu ceva conexiuni si resurse vrea neaparat sa-si vada odorul intr-una din clasele speciale de gimnaziu, dar odrasla nu e capabila intelectual sa faca fata competitiei, iar acel parinte cauta acum sursa problemei oriunde altundeva, pt a nu fi nevoit sa accepte adevarul.

  7. De ce, dupa trei decenii de democratie, inca mai confundam egalitatea cu egalitarismul? Unde in legislatie egalitatea de sanse inseamna egalitate de merite ? De ce, in orice tara civilizata, exista institutii de invatamant de elita, care isi impun propiile criterii de selectie ? Ce vor face acesti elevi daca vor fi respinsi la universitatile din lumea occidentala , care impun, la randul lor , criterii riguroase de ierarhizare si selectie ? Este trist, deplorabil!

  8. Pentru că prof. de romănă și matematică șantajau elevii, prin notare, pentru a-i atrage la ”meditațiile” de acasă, am sesizat directorul, inspectoratul (gorj) și, la final, ministerul. Am convocat consiliul clasei, pentru că ceilalți profesori habar nu au despre ticăloșiile profesorilor care predau materiile importante la examene, dar am fost refuzat de către directorul roșu. Am chemat inspectorii de română și matematică, am discutat și, ulterior, abuzurile (amenințări scrise, arderea părului, ruperea hainelor) împotriva copilului meu s-au diminuat. Copilul meu a avut cea mai mare notă la evaluarea națională, are 10 la liceu, dar ticăloasele care predau matematica și limba română nu au fost deranjate de către gașca roșie care le protejează… Cum să nu-mi fie scârbă!? După răspusurile ministerului, de două ori, ISJ a urcat pe site documente înregistrate legal, prin care anunța că învățământul este gratuit, iar profesorilor le este interzis să ceară bani de la elevi… De nouă ani mă lupt cu acestă gașcă mizerabilă, care crede că are drepturi asupra buzunarului meu. Menționez, nu toți profesorii sunt așa; am chiar exemple de profesori care merită tot respectul meu. Precizez că prof. care mi-au abuzat copilul, conform documentelor publice, au promovat în învățământ pe baza unor situații prin care guvernanții au permis accesul unora cu școlile făcute la …distanță. De exemplu, o educatoare…. promovată fără concurs.

  9. Perfect de acord!