G4Media.ro

Farmec Cluj a început producția de dezinfectanți, după ce a primit avizele…

Sursa foto: Farmec

Farmec Cluj a început producția de dezinfectanți, după ce a primit avizele de la Institutul Cantacuzino, la o lună de la trimiterea mostrelor

Farmec Cluj a anunțat că a început producția de biocide, după ce a primit avizele necesare de la Institutul Cantacuzino. Compania anunța în urmă cu o lună că a trimis mostrele de dezinfectanți institutului și că a primit asigurări că avizele vor fi emise „în decurs de câteva zile”.

„Compania Farmec a trimis în data de 30.03.2020 mostre pentru dezinfectanți la Institutul Cantacuzino și a primit asigurările că avizele vor fi emise în decurs de câteva zile”, anunța firma clujeană într-un comunicat din 3 aprilie (sursa aici).

Între timp, compania a produs dezinfectanți și i-a comercializat sub denumirea de „igienizant” pentru mâini.

După o lună, Farmec a primit avizele pentru producția de biocide.

 

„Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, a început producția de biocide pentru uz personal și medical. Urmând recomandarea Organizației Mondiale a Sănătății, dezinfectanții au ca substanță activă alcoolul în proporție de minim 70%. În urma testelor de laborator, compania a obținut avizele necesare pentru biocide de la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino”, avize care atestă acțiunea virucidă, bactericidă și fungicidă a produselor. Pe lângă eficiența și acțiunea rapidă demonstrate, dezinfectanții sunt plăcuți la utilizare, au un miros agreabil și sunt siguri pentru sănătatea populației și a mediului”, anunță compania într-un comunicat.

Un element de noutate în portofoliul Farmec sunt dezinfectanții pentru mâini și suprafețe din gama Dermofarm pe bază de alcool etilic 80% v/v, creați special pentru unitățile medicale. Produsele sunt disponibile spre achiziționare în varianta de 750 ml și de 5 l. Capacitatea de producție pentru biocidele Dermofarm este de aproximativ 700.000 de unități pe lună.

Potrivit sursei citate, primul dezinfectant produs pentru uz personal pe bază de alcool este Farmec loțiune dezinfectantă mâini, având o acțiune rapidă și fiind recomandat pentru utilizări frecvente. Produsul este disponibil în trei variante: 150 ml, 3 l și 5 l. Loțiunea la 150 ml va fi disponibilă pe toate canalele de vânzare pentru publicul larg: online, în magazinele de brand Farmec și Gerovital, în farmacii și supermarketuri. Cele la volume mai mari sunt comercializate pentru uz colectiv, către companii și instituții, având posibilitatea de a adapta cantitățile la cererea clientului. Compania poate produce lunar un număr estimativ de 650.000 de loțiuni de acest tip.

„În contextul actual, ne-am organizat toate resursele și ne-am adaptat liniile de producție, prioritizând produsele igienizante, dezinfectante și antibacteriene pentru a răspunde nevoilor și cerințelor din piață, în special solicitărilor venite din partea instituțiilor, care luptă în prima linie împotriva răspândirii noului virus COVID-19. Am implicat toți specialiștii din cadrul companiei în acest amplu proces de producție și depunem toate eforturile să obținem materiile prime și ambalajele necesare pentru a acoperi cererea de pe piață și pentru a oferi un preț corect. În plus, le mulțumesc membrilor Ministerului Economiei pentru suportul acordat în urgentarea avizării biocidelor”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.

Farmec S.A. Cluj-Napoca – cel mai mare producător de cosmetice cu capital 100% românesc – rămâne un brand emblemă pentru România. Compania are certificare internaţională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări.

În aprilie, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara, 20 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, București, Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați, Oradea, Sibiu şi Râmnicu Vâlcea și 2 magazine Gerovital deschise prin sistemul de franciză, la Bacău și Pitești.

Sursa foto: Farmec

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Farmec a produs dezinfectatii si pana acum sub alta denumire. acest aviz nu modifica nimic.
    nu e ca si cand s-a stat pe loc
    Il vindeau ca si „produs sanitar” doar ca nu scria dezinfectant pe el.
    in definitiv e alcoool 70% nu e mare filosofie

    • E deja prin magazine, am cumparat acum cateva zile. 70% alcool bla, bla, bla….

    • Filosofia aia mare e ca nu scăpăm de incetineala și nepăsarea cu care se lucrează în instituțiile statului indiferent de domeniu sau de starea tarii de la un moment dat!

    • Farmec, ca si multi alti producatori de profil au pus pe piata de la inceput dezinfectanti declarandu-i pe proprie raspundere, produse de ingrijire/cosmetice. Era singura modalitate, prin care legea le permitea a produca.
      Denumirea de „dezinfectant (biocid)” este aprobata de ANM – iar RM a descris perfect starea de fapt. Nu-i mare filosofie, desi e multa bataie de cap acum sa cumperi alcool (1. S-a scumpit de vreo 3 ori; 2. Nu prea se gaseste – Moldova si Ukraina au devenit furnizori principali in regiune. Va puteti imagina cam cu se fac afaceri cu astia…) Si-i si mai multa bataie de cap cu birocratia vietii, pentru ca nu-i asa…nimic nu misca in tara asta, dar nu-s unse bine rotitele birocratiei!
      Iar aia de lucreaza la ANM nu-s atotatiutori, ba chiar multi sunt habarnisti notorii pentru ca sunt aceeasi oameni din sistem indiferent de cine e la putere… Ce de spagi s-au mai invartit!!!

  2. cateva zile s-au transformat in 30. inseamna ca cineva de pe traseul avizarii importa dezinfectanti si ar fi suferit afacerea lui.
    tot e bine, eu ma asteptam sa mai aud de Farmec prin toamna.

  3. Extraordinar, atata hartogaria pentru un aviz de un produs care se va vinde ca painea calda. NU inteleg, o sa murit ingropati in hartii.

  4. Nu pot sa nu remarc design-ul de anii 90 al ambalajului. Asta e punctul forte al farmec-ului 🙂

  5. Ma asteptam la pret mai mic, la flacoane mai mari si la dozator. Dar aici au gasit ei sweet spot-ul. E o afacere pana la urma, nu-i asa?

    • Pretul alcoolului izopropilic a explodad la inceput de martie. Alcoolul etilic la fel…
      In plus, asa cum am spus mai sus, nu prea se mai gaseste…in multe cazuri organizandu-se licitatii. Da, este intradevar business, si e si normal, dar sincer, mi se pare mai business cel cu mastile din China. In feb. 2020 cumparam cu 0.5-0.7 Ron, acu, 2.5 Ron minimum. Stiu, stiu nu se gasesc, bla, bla, bla…
      Ca si in cazul mastilor: cerere si oferta… Nu zic ca-s de-acord sau ca-i normal, dar in vremuri de criza unii fac super-business… Ce ma bucura totusi e ca spre deosebire de masti, producatorii de dezinfectant sunt locali… Se mai misca ceva in tara asta, nu ne ducem in cap chiar de tot!