G4Media.ro

Explicația tehnică a faptului că trenurile spre aeroport nu pot circula decât…

Explicația tehnică a faptului că trenurile spre aeroport nu pot circula decât la 50 de minute. Drulă: Soluția e o linie dublă de cale ferată

Cătălin Drulă (USR), membru al Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, scrie că frecvența de unul la 50 de minute a trenurilor spre Aeroportul Otopeni e provocată de faptul că pe acest traseu este doar o linie simplă. Soluția propusă de Drulă pentru funcționarea optimă a trenului inaugurat luni este o linie dublă de cale ferată.

”E vorba de 3km de linie nou construită, simplă, neelectrificată. O ramificație din magistrala București-Urziceni-Făurei M700. Problema majoră apare din natura de linie simplă a liniei București-Urziceni. O ramă plimbată în regim pendulă de la Gara de Nord la Aeroport face un ciclu complet (cu tot cu îmbarcarea/debarcarea pasagerilor) în aproximativ 50 de minute – 1 oră”, arată deputatul USR.

”Soluția definitivă este dublarea magistralei M700 pe o lungime cât mai mare, dacă nu se poate chiar de la peron din Gara de Nord (precum la magistralele București-Ploiești sau București-Craiova). Este un proiect care va mai dura. Avem nevoie însă de o soluție temporară pentru că va mai dura cel puțin 2 ani (un scenariu destul de optimist) până când ar putea fi construită această dublare. Și nu putem sta cu 1 tren / oră la Aeroport până atunci. Soluția temporară ar fi ca serviciul la aeroport să fie operat în regim de linie dublă pe o mult mai mare parte din lungimea sa. Iată o posibilă variantă de soluție temporară (vezi schema atașată). Un nou macaz (cu schimbările de semnalizare/centralizare aferente) din linia de centură în linia M700 chiar înainte ca acestea să se separe (în zona Chitila/Centura București). Avantajul ar fi că operarea serviciului ar fi în regim de linie dublă pe 8km. Frecvența de operare ar fi probabil de 2 trenuri/oră, adică 1 tren la jumătate de oră”, a mai scris acesta.

Foto: G4Media.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

23 comentarii

  1. Si aeroportul relocat la capatul din SUD al metroului era o solutie (mai) buna.
    Linie dubla, auzi cum suna… pai ce, aici e Franta?

  2. ba esti NEBUN?!!?!?!?!
    astia au facut decat O SINGURA LINIE?!?!!?!?!?!

    • Și aia pe stânga.

    • nu, ma, au pus totusi doua sine ca alfel mergeai cu bicicleta la aeroport

    • Dap. O singura linie, neelectrificata (e nevoie de locomotiva diesel).

      Si acum realizeaza ca trenul o sa vina din ora in ora. Si nu o sa stea nimeni din aeroport o ora sa astepte trenul cand poti lua autobuz, taxi sau alta solutie similara.

      De exemplu: autobuzul pleaca din 15 in 15 minute si face intre 40 si 50 de minute pana in piata Unirii, cu opriri in N statii intermediare.

      E destul de evident ca acel tren o sa fie mai mult gol.

  3. Nici macar nu e nevoie sa dublezi toata calea ferata. Daca dublezi o bucata de 100m la jumatatea drumului sa poata trece garniturile una pe langa cealalta, deja poti avea doua garnituri pe traseu. Daca faci acelasi lucru si la sfert de drum, poti avea 4 garnituri.
    Evident, ar fi o peticeala.

    Despre faptul ca dobitocii care au facut un asemenea proiect cu o singura sina ar trebui sa fi zburat de mult din posturi nu mai aduc vorba. N-are rost, in Romania.

    • La cat a scazut traficul aerian, e suficient sa redeschida aeroportul Baneasa…

    • Exista Gara Mogosoaia la jumatatea drumului, e suficient!

    • Observatie : la Otopeni sunt deja 2 peroane/linii. Similar la Gara de Nord pot fi alocate 2 linii.
      In aceasta situatie, cu 2 rame poti avea o plecare la fiecare 25-30 min.
      Deci tehnic este rezolvata, ramane organizarea CFR….corelarea cu mersul trenurilor.

  4. Păi ce plm ați inaugurat defapt? S au plimbat pic și poc cu trenul înainte de alegeri 🤣🤣🤣 V ar fi spânzurat ceașcă f, t, vă rasa n gură de derbedei

    • PNL are aceleasi obiceiuri ca PSD, inaugurari peste inaugurari, sa uitam ce gunoaie sunt.

      De unde are Costel Alexe 1 milion de euro? Din meditatii la engleza?

  5. Inaugurează ăștia în campanie orice, chiar și o budă nefuncțională, o școală cum s-a întâmplat la Constanța. Vă dați seama cât de proști ne cred, au impresia că dacă inaugurează orice rahat cu mare fast, ne impresionează și le acordăm votul. Ne spunea Iohannis că în acest ritm România se modernizează, nu îți este rușine, bre! Păi în ritmul acesta, cu astfel de tăieri de panglică ne confruntăm de 30 de ani, cu mizilicuri făcute în perioade lungi de timp, dar inaugurate în campaniile electorale, cu enorm de mult fast, zici că s-ar inaugura autostrăzi de sute de km, linii ferate de sute de km, aeroporturi construite de la 0, campusuri școlare/universitare cu toate utilitățile etc., când te uiți la ce inaugurează vezi că sunt niște nimicuri, iar acest impostor ne spune că în ritmul acesta se dezvoltă România, nu, bre, nu se dezvoltă nimic, se dezvoltă impostura în capul vostru, de 30 de ani doar astfel de obiective minuscule inaugurați și asta numai în campanii pentru a-i fraieri pe cretinii care vă tot votează, jegurilor! Cei 5 km de autostradă, 7 km de cale ferată, 8 km de magistrală de metrou, o școală nefuncțională etc. inaugurate, ăstea le considerați voi progrese semnificative, chiar nu vă este rușine? Și aceste minuscule realizări se întind ca timp de realizare pe o mulțime de ani. Haide bădie, pun în circulație o căruță, nu vii să o inaugurezi? E un pas în modernizarea României. Vom avea o țară decentă cu minime condiții de viață, când vom avea conducători ca afară, până atunci nu aveți decât să credeți în minciunile unor analfabeți impostori și să exultați la niște inaugurări ridicole în raport cu imensele nevoi ale acestei țări!

  6. Ce pretentii , poti sa ai de la niste LOAZE TICALOASE, indiferent de unde sunt .

  7. „Și nu putem sta cu 1 tren / oră la Aeroport până atunci” Si ce-o sa faci? Ai buze reci?

    „Ce pretentii , poti sa ai de la niste LOAZE TICALOASE” Bravo, romanache. Trebuia sa iti dea doar slogane ca Base sau Trump, sa traiesti bine, sa fii mare etc. Prost e ala care iti da ceva material.

    Re. „o singura linie” ganditi-va ca se chinuie si la asta de decenii. Ganditi-va ca trebuia sa fie gata in vara pentru campionate. Eu nici acum nu cred ca toate cele 4 stadioane vor scapa paraginii + demolarii + inlocuirii cu blocuri. Pasiunea bucuresteanului e blocul, molul si mai nou suspendata, nu aeroportul, trenul, stadionul, parcul etc.

  8. hai sa nu mai inventam apa calda pe care n-o da Firea.
    Cei de la CFR stiu cum se face pe linie simpla: un macaz undeva pentru incrucisari. La 20 km e oricum cam fara rost un macaz, depinde cat e cale dubla, inteleg ca vreo 3 km linia noua e simpla, pe de alta parte din Gara de Nord pana laBucuresti TRiaj e linie bubla iat de la Triaj pana l Odai sunt destule puncte de incrucisare ( Mogosoaia etc).

    O plecare la 20 min ar trebui sa fie ok, ideal 15 min pentru a face sistemul atractiv, unul pe ora e deja mai rau decat autobuzul (sau la fel).

  9. Sina e dubla dar nu avem trenuri care sa circule numai pe o sina 🙂

  10. se pricepe drula la transporturi feroviare?!

    • Las ca se pricep Iohannis, care e prof de fizica.

      Sau Orban. care e… ce naiba e Orban? Am studiat, Orban e politician. Adica un om fara nicio meserie. A fost 4 ani inginer in tinerete (din care 3 ani de stagiatura la Izolatorul Targul Secuiesc) si un an ziarist (!!). Apoi a intrat in politica in 1991 si de atunci e politician.

      Evident ca Drula ar cam trebui sa isi tina gura in cazul asta, ca studiile si experienta lui profesionala nu se compara cu experienta unora ca Orban, Relu Fenechiu, Ramona Manescu sau Bode (astia au fost ultimii 4 ministri liberali la transporturi)

  11. Hai sa ne spargem iar in figuri.
    Pana nu apare un nemultumit din asta parca nu se termina bine ziua.
    Aici depinde de numarul de pasageri. Sa bagi zece rame sa mearga goale e tampenie.

  12. poate sa bage doua rame, cand ajunge una in gara pleaca cealalta, se castiga timpul de imbarcare – debarcare. si e imposibil ca de la gara de nord pana la otopeni sa nu fie nici un macaz unde sa se incruciseze trenurile. deci in felul asta se poate ajunge undeva la 30 min, ceea ce e rezonabil. depinde si de trafic.

  13. Unii dintre comentatori sunt bine intenționați,ideea este să aplice ăștia până în decembrie când dau în folosință!!Au inaugurat un tren pe o linie care ….va funcționa peste câteva luni!!

  14. Observatie : la Otopeni sunt deja 2 peroane/linii. Similar la Gara de Nord pot fi alocate 2 linii.
    In aceasta situatie, cu 2 rame poti avea o plecare la fiecare 25-30 min.
    Deci tehnic este rezolvata, ramane organizarea CFR….corelarea cu mersul trenurilor.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.