G4Media.ro

EXCLUSIV Gheorghe Falcă confirmă că Aradul este locația din România analizată de…

EXCLUSIV Gheorghe Falcă confirmă că Aradul este locația din România analizată de Volkswagen pentru o nouă uzină. ”Am condus negocierile, oferta făcută împreună cu guvernul merge pe patru direcții, suprafața vizată e de 1.100 de hectare”

Gheorghe Falcă, actual europarlamentar PNL, a declarat pentru G4Media.ro că la începutul anului a participat în în calitate de primar al Aradului la negocierile oficiale cu compania de consultanță a Volkswagen care a evaluat ofertele din mai multe țări pentru construirea unei fabrici Skoda. Falcă spune pentru G4Media.ro că reprezentanții Volkswagen au ales Arad ca posibilă destinație pentru fabrică, terenul pus la dispoziție de primărie fiind de 1.100 de hectare.

Negocierea României cu Volkswagen a revenit în actualitate după ce grupul german a anunțat că amână decizia de a construi fabrica în Turcia din cauza problemelor de securitate apărute după atacurile militare ale regimului de la Ankara asupra kurzilor din Siria. Având în vedere situația din Turcia, Volkswagen ar putea relua selecția unei locații pentru noua fabrică, în cursă fiind România, Serbia și Bulgaria.

”Am condus negocierile de etapa nivelului meu, am avut asistență guvernamentală, iar locația Arad după a fost acceptată după aceasta negociere. Apoi, guvernul României a înaintat oferta integrală care conține răspunsuri la patru probleme importante ridicate de companie. Primăria a pus la dispoziție o suprafață de 1.100 de hectare, din care 400 de hectare pentru uzina Volkswagen, iar restul – pentru companiile de componente”, a declarat Falcă pentru G4Media.ro.

Potrivit unor surse guvernamentale, Volkswagen a cerut tuturor competitorilor să prezinte o ofertă care să cuprindă aspecte-cheie legate de infrastructură, aspecte logistice, ofertă financiară și piața forței de muncă.

Compania germană Volkswagen a anunțat marți că amână decizia finală de a construi o nouă uzină în Turcia din cauza situației de securitate și a sancțiunilor internaționale anunțate deja pentru regimul de la Ankara, potrivit unui purtător de cuvânt al concernului, citat de Automotive News.

”E important că locația Arad e considerată de acum încolo de industria automotive din Europa drept una din cele mai viabile destinații pentru investiții. În privința infrastructurii, Aradul e conectat la tren de mare viteza, la autostrăzi și la transport aerian. În plus, pe o rază de 150 km se găsesc cele mai mari companii de componente auto, ceea ce face ca prețul de productie să fie extrem de competitiv”, a mai spus Falcă pentru G4Media.ro.

Reamintim că în 7 octombrie, grupul german anunțase că a decis să deschidă o nouă fabrică în orașul turc Manisa. Investiția inițială era estimată la 1,3 miliarde de euro, iar capacitatea anuală de producție ar trebui să ajungă la 300 de mii de unități. Alegerea Turciei fusese rezultatul unui proces de selecție în care Volkswagen a analizat site-urile din Bulgaria, Serbia, România și Africa de Nord.

Doar că regimul din Ankara a decis să pornească o ofensivă militară asupra kurzilor din Siria, ofensivă soldată deja cu zeci de victime în rândul populației civile. SUA au anunțat deja impunerea de sancțiuni, măsuri similare sunt așteptate și din partea UE, ceea ce ar periclita investiția comercială a Volkswagen.

Foto: Facebook / Gheorghe Falcă

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. E normal. Aradul este la o Ungarie departare de Occident. Cum treci de Ungaria dai in Austria.

    • Parca face tot mai mult sens ca sa nu avem autostrăzi.

      Super-dezvoltam vestul României împiedicând accesul spre tarile din est 🙂

  2. Indepartati-l imediat pe Falca de langa Volkswagen, la cat e de sarac cu duhul, nu m-as mira sa apese aiurea pe vreun buton si sa asistam din nou cum ditai concernul e acuzat de masluirea datelor despre noxe…!

  3. Nimic sigur…

  4. Stiti de ce Arad?
    Pt ca civilizatia si cea mai apropiata autostrada (infrastructura rutiera europeana) se afla la doar 60 km distanta.

    • Nici nu trebuie sa mergi 60 km, autostrada trece pe langa arad sub forma de centura, in 2 ore esti la budapesta in 4 la viena! :)))) de la iasi in 4 ore abia ajungi la onesti

    • Cea mai apropiata autostrada e chiar la Arad !

    • Civilizatia nu e la 60km, aia incepe abia in Austria. Pana acolo e neocomunism. Iar cea mai apropiata autostrada e cea din Arad, nu la 60 km distanta.

  5. Autocratii de tipul Erdogan si Orban sunt buni pentru economie si popor : dar numai pe termen scurt ! In final state cu mare potential regreseaza in ritm accelerat. O veste buna pentru Romania care pana de curand se afla intr-un moment de cotitura istorica.

    • Intr-adevar

  6. Și vor alege Serbia!

  7. Când or vedea nemții ce comision tre să dea la partid vor fugi exact ca și restul. Cu toate riscurile vor face fabrica în turcia garantat 100%.

  8. A negociat Falca? Pai Falca este mai analfabet decat Vanghelie.

  9. Am mai vazut filmul asta. Cum adica „Aradul e conectat la tren de mare viteza”. Am mers cu trenul in Ungaria (din Romania) si sunt aceleasi linii de porc.

  10. Daca se reuseste aducerea VW in RO ar fi o investitie sensationala.Vom vedea.

  11. Am înțeles ca or sa producă kin noua uzină Passat și Sk Superb… Asta înseamnă modele cu valoare adăugată f mare..

  12. Ceea ce nu spun politicienii nostri retardati este ca autostrada o faci in primul rand pentru transportul de marfa. S-a calculat ca in USA in medie autostrada face transportatorilor o economie de 17%. Autostrada aduce dezvoltare. Luati spre exemplu statele Washington sau Oregon si vedeti cam ce procent din populatie traieste la 30 km. de autostrazi sau mai putin (gasiti in wikipedia). Pe langa asta economiile din siguranta circulatiei nu sunt deloc de neglijat. Aradul sta bine, dar ar fi si mai bine cu A1 gata si cu A11 (Arad-Oradea) in lucru. In plus trebuie imbunatatite drumurile judetene si locale pentru a permite navetistilor acces facil in/din Arad.

  13. Noi, romanii, nu avem o piata de capital flexibila, sa putem finanta propria productie de autoturisme, De ce nu putem face autoturisme hibrid, pana la urma este doar o activitate de ansamblare. Dar daca primarul sprijina firma straina, foarte bine face, apropo, sprijina si producatorii autohtoni? cum?