G4Media.ro

EXCLUSIV Curtea de Conturi a cerut Ministerului Educației decuplarea brutală a universităților…

Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Curtea de Conturi a cerut Ministerului Educației decuplarea brutală a universităților de activitatea de cercetare, reducerea standardelor minimale pentru profesori, finanțarea excelenței în funcție de activitatea didactică. Recomandările emise în 2019 sunt verificate acum de auditorii Curții – SURSE

Curtea de Conturi a recomandat Ministerului Educației, în 2019, să transforme universitățile în instituții aproape exclusiv de predare, printr-o decuplare brutală a acestora de activitatea de cercetare, iar acum verifică îndeplinirea solicitărilor extrem de specifice emise în urmă cu 2 ani, potrivit surselor Edupedu.ro. Concret, Curtea de Conturi a cerut, într-un Audit al „performanței administrării bazei didactice de studiu si cercetare, deținută de instituţiile de învăţământ superior”, scăderea standardelor minimale pe care profesorii și conducătorii de doctorat din universități trebuie să le îndeplinească, prin punctarea cu prioritate a activității de predare.

Curtea de Conturi a recomandat Ministerului Educației și să finanțeze excelența în universități pe baza activităților de predare, nu cu precădere a cercetării.

Potrivit documentului cu recomandări oficiale realizat de Curtea de Conturi în 2019 și obținut de Edupedu.ro, o altă prevedere a cărei îndeplinire este verificată acum de auditorii Curții spune că finanțarea primită de către universități din partea statului ar trebui să fie „în funcție de tendințele demografice de la nivel național și de cererea de forță de muncă superior calificată pe ramuri ale economiei”.

Potrivit surselor Edupedu.ro, aceste solicitări avantajează universitățile de studii economice și politehnicele. Pe de altă parte, ele contrazic investițiile în internaționalizare anunțate chiar de Minister, dar și tendința de a elimina barierele geografice prin introducerea de microcredite sau posibilități de a combina studii de la mai multe universități, în cadrul aceleiași forme de studiu.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Tot nu știu cine se consideră Curtea de Conturi!
    Știe tot, e multilateral dezvoltată, compusa numai din „omul nou”, care dă recomandări oricui!

  2. @ Goe,
    Ai râgâit şi tu.

  3. Felicitari Curtii de Conturi! Din cauza dementei cu „cercetarea” din universitati si a criteriilor bazate aproape exclusiv pe „cercetare”, tot procesul educational s-a dus de rapa, nimeni nu ii mai invata nimic pe studenti. Universitatile au ajuns sa produca generatii dupa generatii de semianalfabeti, tocmai pentru ca – din tot felul de directii (mai ales externe) – s-a impus aberatia asta cu „cercetarea” pe banda rulanta, de la portar si pana la rector, producand nimicuri fara nici o aplicabilitate in viata reala si afectand foarte grav educatia propriu-zisa.

  4. Farsa asta ridicola, cu „cercetarea” de mase, cu orice pret, pompieristica, la care sunt obligate universitatile in ultimii ani trebuie sa inceteze. Risca sa distruga complet tot procesul educational, sa faca praf viitoarele generatii de absolventi. Cadrele didactice nu mai scriu cursuri, nu mai scriu manuale, nu mai au timp sa lucreze serios cu studentii si sa-i formeze, nu mai sunt stimulati deloc sa faca activitati didactice, fiindca sunt impinse cu biciul de la spate sa „cerceteze” non-stop, asta fiind unicul criteriu de promovare/valorizare in prezent. Nu conteaza lipsa de mijloace materiale, aparatura, echipamente etc., toata lumea de la mic la mare trebuie sa „cerceteze” cate ceva, nu conteaza ce. Nebunia asta ni se trage de la cativa smecheri din diaspora si de niste ONG-uri ahtiate dupa banul public si care inventeaza standarde si criterii legate de cercetare care nu exista nici macar in vestul Europei sau in SUA.
    Initiativa Curtii de Conturi are sansa sa readuca putin in normalitate lucrurile, dand sansa universitatilor sa redevina institutii – in primul rand – de invatamant, educationale, adica menirea lor esentiala.

  5. Poate ne raspunde cineva, vreodata, ce anume a rezultat in mod practic din banii publici cu care s-a finantat asa-zisa cercetare romaneasca timp de 30 de ani. Cu ce s-a ales poporul roman dupa miliarde si miliarde de dolari sau euro alocate diverselor competitii de proiecte, la finalul carora se concluziona ca vara e cald, iarna e frig si apa e uda?