G4Media.ro

EXCLUSIV Construcția unui pod pietonal peste Lacul Herăstrău, amânată pentru că nici…

Foto: PMB

EXCLUSIV Construcția unui pod pietonal peste Lacul Herăstrău, amânată pentru că nici o firmă nu a depus oferte la licitația organizată de primărie

Lacul Herăstrău din București este traversat, în prezent, de o pasarelă pietonală provizorie, montată în 2017 sub calea ferată, după frecventele accidente de tren de pe podul CFR, pentru că oamenii nu aveau pe unde traversa lacul. Întrucât pasarela închiriată de la MApN are caracter provizoriu, primarul Nicușor Dan avea să anunțe soluția, la începutul acestui an, ca în locul ei să se construiască cu un pod pietonal mobil, superior ca utilitate, care să permită navigația întreruptă acum între cele două zone ale lacului. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în această vară, dacă s-ar fi stabilit un câștigător al licitației ce a durat 2 luni în SEAP, însă nicio ofertă nu a fost depusă, după cum ne-a declarat viceprimarul Horia Tomescu, responsabil cu activitatea ALPAB.

„Nu au fost depuse oferte pentru această licitație, deoarece nu a fost interes pe piață”, a declarat Horia Tomescu pentru G4media.ro. El a adăugat că, pentru a nu bloca proiectul, ”s-a găsit soluția de a construi podul pietonal din Herăstrău cu Trustul de Clădiri Metropolitane (TCM), compania municipalității”.

Astfel, lucrările se amână pentru cel mai devreme în toamna anului 2023. „Cei de la TCM sunt în etapa identificării soluțiilor tehnice. În ultimele ședințe de lucru săptămânale cu ALPAB și TCM am discutat și subiectul „pod Herăstrău”, dar nu există un calendar asumat pentru execuția investiției. Cel mai probabil vom începe lucrările în octombrie – noiembrie 2023”, a precizat el.

Nicușor Dan anunța, în februarie 2023, în contextul lansării licitației în SEAP, între timp eșuate, că Primăria Capitalei va construi un pod pietonal pentru traversarea lacului Herăstrău ce va asigura deplasarea în siguranţă a vizitatorilor şi a ambarcaţiunilor de agrement care vor putea trece atât pe sub podul pietonal, cât și pe sub podul C.F. Valoarea totală a investiției era estimată la 3,7 milioane lei fără TVA, iar durata de realizare a investiției ar fi fost de 2 luni pentru proiectare și 8 luni pentru execuție, ceea ce ar fi însemnat finalul anului 2023.

Care este stadiul celorlalte proiecte mari de reabilitare a Parcul Regele Mihai (Herăstrău), care are nevoie urgentă de intervenții

Cel mai presant subiect este cel al reabilitării malurilor lacului Herăstrău, întrucât aleile crăpate din jur sunt la un pas de prăbușire. Până nu sunt reabilitate malurile, nu se pot asfalta nici aleile din jurul lacului. ”Pentru această licitație am avut oferte, sunt în analiză tehnică și financiară. Sunt rezervat optimist că vom avea un câștigător pentru această licitație.”, a menționat pentru G4media viceprimarul Horia Tomescu, care a estimat că în 10-14 zile se va anunța rezultatul licitației, ceea ce înseamnă jumătatea lunii iunie.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru reabilitarea malurilor lacului Herăstrău, o investiție de peste 50 milioane lei, în acest an, în februarie. ”Pentru prima dată din 1966, administrația publică va realiza reparații capitale pentru reabilitarea apărătorilor de mal ale lacului Herăstrău”, spunea, la acel moment, Tomescu. Dacă se va anunța un câștigător, ALPAB ar putea ajunge să semneze un contract de lucrări. Dacă nu, procedura va trebui reluată.

Pentru refacerea malurilor este nevoie de 5 luni, termen de execuție, în condițiile în care se poate interveni doar iarna, când cuva lacului este secată. „Investiția se poate finaliza până în 2025-2026 în funcție de alocările financiare”, a mai declarat Horia Tomescu pentru G4media.ro.

De asemenea, Primăria Capitalei este în așteptarea avizului de la Ministerul Culturii pentru reparațiile la celelalte alei, fântâni și mobilierul urban. Parcul este monument istoric de importanță națională, declarat zonă construită protejată de peste douăzeci de ani, și este necesar acest aviz.

Totodată, în parc, începând din 7 iunie, ALPAB a dispus interzicerea circulației vehiculelor pe aleile cu intrare dinspre Șoseaua Nordului, zona unde se află terase, astfel încât acestea vor deveni exclusiv pietonale.

Parcul Regele Mihai I al României, în trecut Parcul Herăstrău, este cel mai mare din București și era atracția numărul unu a bucureștenilor până acum câtiva ani când a început să se degradeze constant.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...