G4Media.ro

EXCLUSIV Cât de greu ajungi să vizitezi fostul lagăr de exterminare nazist…

Sursa foto: cititor G4Media

EXCLUSIV Cât de greu ajungi să vizitezi fostul lagăr de exterminare nazist de la Auschwitz / Peripețiile unui turist român

Un turist român a povestit pentru G4Media periplul său pentru a vizita fostul lagăr nazist de la Auschwitz, în Polonia. După ce a achiziționat bilete cu circa o lună înainte de călătorie, de pe un site specializat, pentru o zi anume, la ora 11.00, a fost contactat cu 48 de ore înainte de vizită pentru a i se comunica faptul că mai poate face turul doar dacă pleacă din orașul de cazare ori la ora 6.00 pentru tur în cursul dimineții sau să plece de la cazare la 7 dimineața dar să aștepte la Auschwitz până după-amiaza. Mai exista varianta să anuleze și să-i fie returnați banii. După ce a acceptat turul matinal, cu o seară înainte i-a fost comunicat că vor pleca la 4 dimineața. Când a ajuns la Auschwitz, a aflat și motivul.

Povestea spusă de turist:

Cu o lună înainte de a pleca într-un concediu în Slovacia și Polonia, am rezervat bilete pentru a vizita fostul lagăr de la Auschwitz, pe platforma pentru rezervări de tururi în diverse țări getyourguide.com. Contravaloarea biletelor urma să fie achitată cu 2 zile înaintea turului program. Pachetul ales includea și transportul cu autocarul de la Cracovia (circa 1 oră și 30 de minute), ghid în limba engleză și biletele de intrare în fostul lagăr, acum muzeu. Am rezervat acest pachet pentru ora 11.00, ora de plecare din Cracovia.

Cu două zile înainte, banii pentru plata turului au fost încasați de operatorul de turism. După câteva ore, am primit un mesaj pe Whatsapp în care operatorul mă informa că există doar două opțiuni: 1. plecare de la Cracovia în jurul orei 6.00, pentru un tur la Auschwitz în cursul dimineții; 2. plecare la 7.30, dar cu intrare abia după-amiază. După ce i-am răspuns că cele două variante nu sunt ceea ce am rezervat, mi-a spus că pot să anulez și îmi primesc banii înapoi.

La acel moment, eu eram în Slovacia și urma să plec spre Polonia. Am încercat să fac rezervări la alți operatori, dar primele locuri disponibile erau peste o lună. În consecință, am decis să optez pentru prima variantă – plecare la ora 6.00 din Cracovia. Operatorul mi-a mai comunicat că abia a doua zi îmi va spune locul de întâlnire și ora exactă (când oricum nu mai aveam dreptul de a anula și a primi banii înapoi).

Cu o seară înainte de turul stabilit la Auschwitz, operatorul mi-a indicat locul de întâlnire, dar la ora 4.25. La acel moment, oricum nu mai aveam alte opțiuni, decât să renunț și la vizită, și la bani.

În ziua respectivă, ne-am trezit dis de dimineață și am mers la locul stabilit, puțin după ora 4.00. La fel ca alți zeci de turiști, împărțiți între mai mulți operatori de turism.

Am ajuns la Auschwitz aproape de ora 6.00. Spre surprinderea mea, nu eram primii turiști sosiți. Se aflau deja acolo alte zeci de persoane, venite cu microbuze sau autocare, fiecare cu câte un însoțitor polonez, din partea unui operator de turism.

Acolo am aflat și motivul excursiei noastre în zori. Casele de bilete se deschid la ora 7.30, când deja la coadă sunt mai mulți operatori de turism, pentru că de fapt nu există posibilitatea de a achiziționa bilete online. Acestea pot fi cumpărate doar de la casele de bilete, pe bază de carte de identitate/pașaport al fiecărui vizitator. În plus, angajații muzeului au dreptul de a verifica, aleatoriu, prezența fizică a oricăruia dintre cei pentru care sunt cumpărate biletele.

Noi am avut noroc, pentru că operatorul nostru a prins bilete pentru intrarea de la ora 9.00. Cei ajunși un pic mai târziu nu au fost la fel de norocoși. Au avut de așteptat ore bune până la turul pentru care au mai găsit bilete, în condițiile în care în afara fostului lagăr, acum muzeu, nu există spații de așteptare sau alte obiective de vizitat.

M-aș fi așteptat să fiu informat de când am achiziționat pachetul despre toate aceste detalii, pe care operatorul le știa de fapt din start.

Cu toate astea, nu regret deloc decizia de a vizita fostul lagăr. După ce vezi locurile în care sute de mii de oameni fără nicio vină au trecut prin chinuri groaznice și au murit acolo, uiți de micile impedimente organizatorice pentru vizitatori.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Donează

Citește și...

14 comentarii

1. Un sfat pentru alți doritori de excursii la Auschwitz și Birkenau .
    Mergeți în gara din Cracovia , acolo veți găsi taximetriști care pentru aceiași sumă de bani va vor duce la destinație . În plus băieții au relații la casele de bilete ( e ca pe la noi !), vă scapă de statul la coadă și va cumpără bilete la preț redus( de studenți !). Vă așteaptă până terminați vizita și vă aduc înapoi la Cracovia , plata se face la final (prețul îl stabiliți la plecare ).
    Probat !

2. „intrare în fostul lagăr, acum muzeu”MULTUMIRI IOANEI. credeam ca e activ si vrea cineva sa experimenteze. puteti sa incercati guantanamo.c

3. Si foarte simplu de verificat de către autor, dar nu s-a complicat. A luat o poveste a unuia care nu a reușit să găsească pe google de unde să ia bilet și a servit asta ca adevăr. Când de fapt totul e foarte bine organizat. Pe siteul lor chiar spun că e singurul site autorizat să vândă bilete acolo

4. Eu nu îl înțeleg pe băiatul ăsta,dacă tot are bani de cheltuit trebuia să viziteze Cartierul Roșu din Ansterdam,cotiza și el și ramânea cu o amintire pe viață.Pușcării de vizitat avem și noi Vacărești,Doftana poate să meargă și la Târgsor ,dar nu cred că-l primește

5. E extraordinar de ușor să vizitezi. Articolul nu are nicio legătură cu realitatea. Poate fi încadrat lejer la fakenews, nu la presă. Am fost anul trecut și am luat bilet online cu o seară înainte. Nicio treabă cu ce scrie aici.

6. M-am dus direct si am vizitat aproape tot, am avut timp si de meditatie…

Indiferent de origini, oamenii sunt capabili de cele mai teribile acte impotriva semenilor lor chiar si in 2024 .

7. g4 care vreti 3.5 verificati idi0tii care isi dau cu parerea. va pot face un „album” de nunta cu amintirile din cele 6 lagare, idio0ti fara vina. chiar m-am logodit la Birkenau in fata. respect si dragoste fata de bunicii ei.

• poate vi se pare aberant sa iti faci voiajul de nunta ca pelegrinaj in lagar si nu manastiri …..

8. sa vezdeti cum e cu trenul de marfa idi0ti utili

9. ma invitati in redactie sa fumez si eu ca voi?

10. In acest articol este vorba, de fapt, despre un individ care n-a fost in stare sa-si ia singur bilet de pe pagina oficiala si a apelat la un „operator turistic”.
    Am verificat acum, primele bilete disponibile sunt disponibile astazi pentru joi 09.05.2024, iar pentru limba engleza sunt bilete pentru data de 12.05.2024.
    „Ioana Campean”, care a scris articolul asta fals a incercat macar sa verifice un pic informatiile publicate?

11. Probabil s-au mai schimbat lucrurile. Insa in trecut era recomandarea sa vii dupa pranz, dupa plecarea tururilor. Bilete se gaseau la intrare, evident n-as recomanda sa cumperi in avans ceva care nu se poate vizita pe vreme ploiasa. Dupa pranz locaul era practic gol, total recomandat celor care vor sa se reculeaga si sa planga in liniste. Pentru o inchiriere de masina in plus, recomand sa vii tarziu, si incerci sa scapi de multime, si nicidecum sa cumperi bilete in avans.