G4Media.ro

ENTR: O nouă platformă multimedia digitală în mai multe limbi pentru tinerii…

ENTR: O nouă platformă multimedia digitală în mai multe limbi pentru tinerii europeni. G4Media este partener în proiectul pan-european

France Médias Monde și Deutsche Welle, în parteneriat cu zece reprezentanți media din șase state europene, printre care și G4Media.ro, lansează ENTR, o nouă ofertă video digitală pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, care va avea declinări pe YouTube, Instagram și Facebook până în această vară, în cele șase limbi ale proiectului (franceză, germană, engleză, poloneză, portugheză și română).

Această ofertă 100% video are ambiția de a propune conținut pe toate temele care îi interesează pe tineri și care îi fac să reacționeze pe rețelele sociale, mai ales că li se adresează în limba maternă, prin intermediul unor noi formate media și moduri narative de informare.

Mediu, Piața muncii, Solidaritate, Cultură, Tehnologie… reportajele ENTR produse, adaptate sau reinventate în diferite limbi îi pot face pe tineri să reacționeze în întreaga Europă, rupând chiar barierele lingvistice. Scopul lor este, de asemenea, de a-i face să interacționeze pe seama marilor subiecte care aduc atingere generației lor, cu toate diferențele, contribuind astfel la „conștiința europeană”.
Mai multe studii recente* arată că tinerii se așteaptă ca Europa să fie motorul inițiativelor în domeniul educației, protecției mediului, dar de asemenea și în domeniile economiei și sănătății. Subiectele cu impact social, cum ar fi migrația și justiția, sunt de asemenea subiecte de interes care vor fi abordate de echipele editoriale ale ENTR.

Adresându-se tinerilor în toată diversitatea și creativitatea lor, ENTR își propune să le ofere instrumente pentru a-i ajuta să își vadă viitorul mult mai clar.

Disponibil tuturor celor care îi vorbesc limbile, ENTR va fi, totodată, pentru restul lumii, o fereastră media interactivă asupra Europei.

Marie-Christine Saragosse, președinte-director general al France Médias Monde : „Suntem bucuroși cu privire la viitoarea lansare a ENTR, o concretizare a proiectului pe care France Médias Monde îl are cu Deutsche Welle pentru a le oferi tinerilor europeni un proiect media care să le semene. Echipele, aflate în faza de producție, dezvoltă o nouă ofertă video destinată rețelelor sociale care favorizează schimburile și implicarea. O ofertă care depășește barierele lingvistice : limba Europei nu înseamnă, de fapt, plurilingvism și traducere ? ENTR este construit asemenea ambiției sale de către tineri jurnaliști și beneficiază de sprijinul partenerilor români, polonezi, portughezi și irlandezi, iar lista ar putea să se îmbogățească”.

Peter Limbourg, director general al Deutsche Welle : „Suntem încântați să prezentăm astăzi proiectul ENTR, care reprezintă munca unei echipe paneuropene unice. Această colaborare transfrontalieră a grupurilor media și organizațiilor din șase state ne va permite să ne punem în valoare competențele, specificitățile și impactul reunit pentru a încuraja implicarea și dialogul tinerilor din Europa. Prin intermediul acestui schimb de expertiză și de cunoștințe avem ambiția de a răspunde așteptărilor publicului nostru țintă în toată diversitatea lui”.

Numele ENTR a fost ales dintre mai multe propuneri care au fost prezentate unui eșantion de 1.500 de tineri cu vârste între 18 și 35 de ani, din cinci țări europene : ENTR le sugerează o asociere de idei pozitive, legate atât de universul digital, cât și de dimensiunea participativă.

Acest proiect este rezultatul unei cooperări de lungă durată între France Médias Monde și Deutsche Welle în jurul proiectelor comune, în serviciul unei informări solide și prezentat în mai multe limbi. Formată din 12 jurnaliști din Franța și Germania, echipa editorială a ENTR va putea beneficia de infrastructurile și resursele celor două grupuri internaționale, dar și de diversitatea și competențele partenerilor lor europeni din acest proiect.

Cofinanțat de către Uniunea Europeană și dotat cu un buget de 3,2 milioane de euro în 2020 pentru proiectul său pilot, ENTR are ca scop dezvoltarea ulterioară în mai multe limbi, cu ajutorul altor parteneri care s-ar putea alătura acestui proiect pan-european.

În afară de France Médias Monde (FRANȚA) și Deutsche Welle (GERMANIA), ENTR se bazează pentru lansare pe următorii parteneri:

PORTUGALIA: RTP (Rádio e Televisão de Portugal)
POLONIA: RASP (Ringier Axel Springer Polska);
ROMÂNIA: RFI România și G4 Media (Group 4 Media Freedom and Democracy);
IRLANDA: Tailored Films;
GERMANIA: ZEIT ONLINE; Fondation Genshagen și Good Conversations.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Felicitari! France Medias e de stat, Duetsche Welle la fel. Cand va veni urmatorul Diktat de la Viena, marile puteri vor avea si laudatori locali.

    • Ai apărut și aici, adică la o știre din care tu nu pricepi nimic, că nu te duce mintea. Postac de 0,5 bani

    • Cine platea salariile lui Slavici, Arghezi la Gazeta Bucurestilor / Bukarester Tagblatt, publicata in anul cand Bucurestiul okupat a fost trecut pe ora Berlinului? Cineva era ingrijorat ca nu cumva tineretului roman sa-i vina idei…

  2. Rare asemenea iniţiative. Tineretului nu i se acordă suficientă atenţie şi se găseşte cine să profite de situaţie.
    De mare succes este deja proiectul occidental ARTE tv, difuzat în 6 limbi europene, românii fiind următoarea, a şaptea populaţie, cu serioasă tradiţie francofonă. Dacă guvernul ar ajuta la o preluare pe reţelele de telecablu la ponderea actuală din Polonia, poate că am ajunge şi noi mai aproape de zona Schengen.

    • Și cu ce ne încălzește „tradiția francofonă”!?

    • Slabe șanse ca statul să se implice într-un proiect de includere a ARTE în rețelele de cablu de la noi, pe modelul TV5Monde. Din fericite, programele ARTE pot fi văzute „la liber”, subtitrate în mai multe limbi, prin intermediul aplicațiilor mobile sau smart tv oficiale și gratuite ale televiziunii franco-germane.

  3. G4 Media? Câh. Tapălabă ăsta este cu cenzura, cu dirijatul….

  4. Spalare de creiere si propaganda globalista de stanga, in asta se poate rezuma acest program pe care se cheltuie multi banii contribuabilului european.
    Mai bine ati sustine familiile traditionale si crestin-democratia autentica, moca, Tapalaga.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.