G4Media.ro

Emil Boc anunță că a certificat Primăria Cluj-Napoca anti-mită: Obiectivul este ca…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Ha ha. Certificare Simtex la misto anti mita. Nu cred ca au pierdut mai mult de 2 zile pe acolo.
    Cine stie Simtex e frectie la oha.
    Adica in Primarie nu sunt rude care au putere de decizie, s-a investigat pana la ce grad de rudenie ?

    • Ca bolșevicii, și câinele s-a jurat că nu mai mănâncă k-kat, numa’ pe ăsta că e cald și cu sâmburi e cireșe 😂😂😂😂😂😂😂😂

  2. Raluca Haliț e membra PNL , https://www.facebook.com/RalucaHalit/ . Are o super
    „valoare” cerificatul ala

    • Corect. Raluca Haliț lucreaza la RINA Simtex, este colega de partid cu Boc, e consilier local PNL la Sectorul 1, e mare aparatoare a aliantei cu „diamantele” PSD si a jafurilor PSD-PNL de acolo (cum ar fi cel cu gunoiul – Romprest).
      Si, evident, toaca toata ziua impotriva primarului Clotilde Armand, care a oprit jafurile PSD-PNL de la Sectorul 1! 🙂

    • U.A.T. PMC sunt în non-compliance/ „neconformitate” exact în domeniul în care s-au „certificat”!? :)))

      Ar fi reiesit din detaliul asta politic o favorizare nejustificată a ofertantului.
      Din pacate Conflictul de Interese nu este definit complet în Codul Penal. El ar fi trebuit sa INCLUDA si patronajul / favorizarea persoanelor pe filieră politică in atribuirea licitatilor, mai ales ca in achizitiile publice se pompeaza 12% din PIB pe an, bani ce alimenteaza grupuri de interese. Toate tarile civilizate au inclus in Codul Penal: abuse of discretion – partisan favoritism in public procurement. Patronage. Clientelism. Spoil system. Abuse of power or position for private interests.
      Corupția in România încă se hraneste din exploatarea legislatiei menținute intentionat cu lacune majore de grupurile de interese…

    • In formularul Due Diligence Parteneri, o parte integrată a sistemului de management anti-mita (daca l-ar fi făcut la standarde înalte, nu pe repede înainte pt sume nesimțite nemeritate și pentru publicitate) care trebuie completat de terț înainte de a semna contractul cu acesta, printre cele zeci de întrebări trebuia sa existe și întrebarile:

      „Actionarii, conducerea sau angajații sunt sau au fost membri ai unui partid politic? Dacă da, vă rugăm să detaliați:” 
      „Compania dumneavoastră face sau a făcut donații către partide politice? Dacă da, oferiți detalii explicative.” Ca membră a partidului, Halit sigur a donat sume anual.
      „Actionarii, conducerea sau angajații au beneficiat sau beneficiază de informații privilegiate de la angajați din SRI, MAI, SIE? Dacă da, vă rugăm să detaliați:” 

      Nu poți sa elimini un ofertant pentru răspunsurile la întrebările astea, dar te ajuta sa cunoști firma și, mai târziu, sa vezi dacă (statistic), la nivel de instituție, este o tendința de favorizare a firmelor de partid sau se pot observa alte tendințe…..

      Eu astfel aș crea o buna practica anticorupție și anti-mita în etapa de prevenire a corupției, PREVENIRE care a fost permanent neglijata în România.

      Din păcate multe din instituțiile astea publice consuma fonduri europene și publice pe malpractica și pe consolidarea capacității administrative în direcția PROTEJARII corupției sistemice, a specificațiilor tehnice cu Dedicație, a Monopolului, Discreției și favoritismului.

  3. Marcati cu (P) pentru ca este publicitate.

  4. Certific 100% Primăria Cluj: fără mită murdară!

  5. Pai de un buget de 400.000 lei ar fi trebuit sa construiască o rachetă spațială. 

    Se pot publica detalii referitoare la livrabilele si realizările acestui proiect (samples), conform standardelor „Transparență decizională”, „Acces la informații de interes public” care ar fi trebuit implementate prin proceduri de sistem pentru conformarea cu Strategia Națională Anticorupție 2021-2025, avand in vedere ca valoarea contractului este peste 5.000 euro?

    Facem pariu ca la capitolul Due Dilligence parteneri (investigare preventivă rezonabilă a firmelor prestatoare, contractate prin SEAP, nu s-au formulat întrebări care sa identifice din timp potențialele riscurile de corupție si de mituire tipice corupției din România)? S-a folosit un formular standard, insuficient, și de-asta înflorește corupția în România!

    Pe proiectele anticoruptie si anti-mita care au beneficiat de bugetele cele mai mari, implementate inclusiv la SGG si MAI, totul s-a creat de mântuială. Nu s-au identificat cauzele reale si sistematice ale coruptiei, cu probabilitatea cea mai ridicata si impactul cel mai mare — motive pentru care corupția și înflorește în România la cote diabolice (vezi IPC Romania: 66 (mondial), loc 2 UE, adică Corruption Perception Index) – dar se așteaptă sa se creeze bune practici, fie pro-bono, fie in cadrul proiectelor cu bugete nesimitit de mici. Asta este realitatea pentru toate proiectele mari și realitatea faptului ca 80% din valoarea totala a contractelor tranzactionate pe SEAP inca se atribuie pe principiile coruptiei sistemice de care nu va atingeti, inclusiv pe principiile monopolului si concurentei neloiale create de coruptia sistemica protejata!

  6. O comicărie de prost gust.

  7. O simplă și corectă verificare a gradului de rudenie dintre angajații primăriei Cluj Napoca și se vedea cîtă corupție și nepotism există.