G4Media.ro

Elon Musk l-a contactat pe şeful Apple, Tim Cook, cu propunerea de…

Elon Musk l-a contactat pe şeful Apple, Tim Cook, cu propunerea de a-i vinde Tesla

Miliardarul Elon Musk a afirmat, marţi, că l-a contactat pe directorul general al Apple, Tim Cook, în ”cea mai neagră perioadă a programului Model 3”, pentru a discuta despre posibilitatea ca Apple că cumpere Tesla pentru ”1/10 din valoarea actuală” a companiei, transmite Reuters, citată de News.ro.

”El a refuzat să ne întâlnim”, a afirmat Musk, răspunzând unei informaţii pe Twitter care a citat un articol scris de Reuters luni, referitor la obiectivul Apple ca în 2024 să producă un vehicul de pasageri care ar putea include propria tehnologie revoluţională de baterii.

Eforturile producătorului de iPhone-uri, cunoscute sub numele de Project Titan, au avut o evoluţie inconstantă începând din 2014, când Apple a început să proiecteze de la zero propriul său vehicul.

Apple nu a răspuns imediat unei solicitări pentru comentarii adresată de Reuters.

sursa: News.ro

sursa foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

20 comentarii

  1. Era de asteptat! Automobilul electric va avea viata scurta! Pana nu se rezolva problema acumulatorilor dpdv tehnic si pret va fi foarte greu sa reziste pe piata. Dar nu imposibil! Iar povestea cu emisiile … mai vorbim! Asa s-a spus si despre energia „verde” – care de fapt nu este chiar asa de verde! Oemenirea trebuie sa inteleaga ca singura sursa de energie este cea a Soarelui. Noi de fapt vorbim despre conversia acestei energii. Tot, absolut tot, provine de la Soarele nostru. Ganditi-va putin!

    • Ai perfecta dreptate. Energia solara e viitorul. Dar nu poti astepta pana tehnologia solara ajunge la nivel suficient de eficienta ca sa te apuci sa dezvolti infrastructura electrica. Mergem in paralel pana atunci, astfel ca la un moment dat se va schimba sursa energiei electrice din retea. Va fi tot mai verde. Cu cat sunt mai multe masini electrice cu atat se va accelera si planul de producere a energiei verde.

    • Pentru cine nu știe, Tesla are două linii de business principale: automobile (care nu sunt simple automobile) și panouri solare. Automobilul electric are o istorie de peste un secol, deja, iar odată cu apropierea epuizării energiei fosile, devine singura alternativă. Nu știu cum ai putea folosi energia solară în automobilele cu motoare termice, tradiționale.
      Mai documentați-vă și o să vedeți că afaceri precum Tesla nu sunt decât în mică parte afaceri auto, așa cum nici Apple nu este, de fapt, o afacere de telefonie mobilă, ci de multe alte lucruri, oferite prin intermediul acestuia.

    • Japonia si China investesc masiv in automobile si chiar camioane si vapoare alimentate cu hidrogen. Exista deja avioane pe hidrogen care au facut zboruri test de succes. Deci sa nu zicem inca hop pana cand n-am trecut parleazul.

    • Nu acumulatorii sint problema principala, tehnologia evolueaza si problemele legate de autonomie si viteza de incarcare se vor rezolva, probabil.
      Problema principala, putin vizibila acum, din cauza numarului inca redus de masini electrice pe baterii, va fi sursa de alimentare. Daca bateriile sint lasate la incarcat noaptea, 8-12 ore, nu vor fi probleme mari. Dar pentru fiecare 6-7000 de masini puse la incarcat rapid (30 de minute sau mai putin) simultan va fi nevoie de inca o centrala electrica. Si niste cabluri mai groase pina la aparitia supraconductorilor la temperatura ambianta.

    • Raspuns pentru AMICU. Ba chiar acumulatorii sunt problema. Pentru un vehicul e nevoie de o anumita cantitate de energie pe ora de functionare. Se tine cont de masa si incarcatura autovehicolului. In conditiile astea, bateria trebue sa fie mare, pentru o autonomie mare. DAR cu cat masa si autonomia cresc, creste si greutatea bateriei, asta inseamna mai mult consum pentru a cara tocmai bateria in cauza. Si aici apare cercul vicios.

  2. @Cris … Articolul în română chiar și cel de pe news ro nu e complet. Musk la contactat pe Timp Cook in cea mai neagră perioada a modelului 3. Asta a fost undeva prin 2017. Dar a reușit să treacă peste perioada aceea și acum e cel mai valoros producător auto. Problema acumulatorilor abia ce a început să fie cu adevărat studiată ( toți producătorii introduc modele cu baterii) și în câțiva ani va fi o cu totul alta poveste. Aveți răbdare înainte de a prezice durata vieții automobilului electric….

    • Multi stiu sa citeasca dar putini si sa inteleaga textul. 🙂

    • Tesla e o bulă, un balon de săpun.
      Cea mai valoroasă companie auto deși nu vinde nici 20% din vinde următorul producător, care are și el mașini electrice. :))
      Musk vrea sa vândă către Apple la 10% din valoarea de acum, adică la valoarea de anul trecut.
      Ori Tim Cook nu e vreun fraier, să creadă că o companie are o creștere sustenabilă de 1000% într-un an. Doar dacă inventa roata :))

  3. Mă suprinde mereu subțirimea articolelor G4Media. O analiză sumară ar fi permis să descopere că anunțul Apple, de a scutura praful de pe un proiect aproape îngropat, este doar un truc de PR, menit să atragă asupra sa o parte din popularitatea imensă a Tesla și să crească prețul acțiunilor pe bursă, ceea ce s-a și întâmplat ieri.
    Apple nu produce nici măcar propriile telefoane iPhone sau tabletele, ci doar o mică parte din Mac-uri, restul sunt date subantreprenorilor, precum chinezii (Taiwan) de la Foxconn, unde se folosește inclusiv munca copiilor.
    Tesla este zece ani înaintea oricărui producător de mașini electrice și are șansa de a deveni în curând firma cu cea mai mare capitalizare bursieră din lume și din istorie. Trucul folosit de Apple este jalnic și arată cum giganții rămân blocați în ideile care i-au dus în frunte, asta până când apare un disruptor care îi dă la o parte (așa cum a făcut și Apple cu Nokia, în trecut).
    Este mai posibil ca Tesla să producă cu succes telefoane și tablete, decât ca Apple să facă vreo mașină, electrică sau nu. Oricum, nu de unul singur, cum pretinde.

  4. Moare teschereaua? Nu ca ma mir – era clar – era si cazul? Iese fum pe la incheieturi? Sa-i spuna cineva si lu’ Buhnici sa vezi cum si-o marita, scuipa-n san si repede face un review la un X5 cu V8 sa se racoreasca ca nici gura nu-i miroase. Nu de alta, dar Tesla nu e decat alt Theranos care face masini.

  5. Ce mutare, ce mutare … Pai cine-si doreste Tesla mai mult decat Apple ? Pleca Musk pe Marte, daca a zis-o a zis-o … Sper sa aiba apa calda acolo … Aer curat … Temperatura roditoare … Toate cele bune … :)) Plec si eu ca pe Pamant prea s-a spurcat totul … Doar sa nu fie reclame si pe Marte ca o iau spre Jupiter de unul singur daca vad asa ceva …

  6. Fără regulamente de la politruci electricul e mort și îngropat iar cu reguli e puțin mai lent ca diligența. Acu e cam complicat că cu reguli, nu-și mai ia nimeni mașină electrică că costă mult și ține puțin, unde mai pui că ia foc și merge încet!Iar dacă nu ie electrică nu ie șosele din accize iar bogații n-au pe unde să-și plimbe afacerile pentru că calea ferată e la buget iar bugetul enervează că costă, iar șosea particuleră de 200km nu s-a mai văzut mai ales dacă o plătesc io și circuli tu, panimaieși?

  7. De fapt din buletinul lunar Gazprom, dar tot cam alea scrie si acolo!

    • Bun si Gazpromu’! Cu iz mai proletar, da mai bine la mase..
      Desi pana la urma, din pamant sa fie, ca tot acolo de fapt ne si intoarcem…

  8. Titlul si conținutul demn de cancan…
    G4media ar face bine sa distribuie complete.
    Lipsește fix perioada in care s-a produs evenimentul, dar se prezintă ca și cum “marți” ar fi fost înaintată marea propunere.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.