Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Modalitatea prin care Ministerul Educației îi angajează în școli pe cei care devin profesori (titularizarea) a fost criticată dur de specialiștii OCDE, instituție cunoscută la nivel mondial pentru organizarea testărilor PISA. Cele două rapoarte despre sistemul de educație din România au fost realizate de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) în 2017, respectiv 2024 la solicitarea Guvernului României. Ambele rapoarte oficiale au recomandat desființarea examenului de titularizare din România, care în forma actuală le permite profesorilor să predea chiar dacă nu obțin nota de trecere, adică 7.
Atât în 2017, cât și în 2024, România a fost sfătuită să renunțe la acest examen sau să îl completeze cu metode de evaluare mai eficiente, cum ar fi recertificarea. Cu toate acestea, titularizarea este folosită în continuare de statul român, este menținut în noua lege a educației inițiată de ministrul Ligia Deca și promulgată de președintele Klaus Iohannis pentru a aplica „reforma prezidențială România educată”.
În raportul realizat de OCDE în anul 2017, experții au constatat că examenul de titularizare din România din 2015 nu a fost promovat de 73% dintre candidați. Anul acesta, mai puțin de jumătate dintre participanți au reușit să obțină note peste 7, arată rezultatele. 37,34% au reușit să se califice pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), adică au obținut note între 5,00-6,99.
/https%3A%2F%2Fcdn.edupedu.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2FFragment-din-Raportul-OCDE-1024x684.jpg)
Pagina 162 din raportul „Studii OCDE privind evaluarea și examinarea în domeniul educației – România 2017”, realizat de OCDE și UNICEF la cererea Ministerului Educației din România
Titularizarea este examenul în urma căruia profesorii se pot angaja într-o școală pe perioadă nedeterminată. Pentru a obține titlul de titulari, aceștia trebuie să obțină minimum nota 7 la examenul scris și să existe un post pentru care să aplice la angajare.
Folosirea titularizării „ca principala modalitate de selectare a potențialelor cadre didactice este mult mai ineficientă decât stabilirea unor standarde înalte pentru admiterea în programele de formare inițială a cadrelor didactice și a unei ample pregătiri didactice inițiale”, avertizează experții OECD în raportul realizat asupra sistemului de învățământ din România.
Articolul continuă mai jos
Expertii nu stiu despre ce tara e vorba?
De abia asteapta un director de scoala sa o poata angaja pe nepoata care daca ar da titularizarea ar lua nota 3. Si daca nu are nepoata, se va organiza o licitatie pe post,si pe ala cu nota 4 sa mai invete.
O merge verianta in Suedia,dar aici sa-l lasam totusi pe ala cu cea mai mare nota sa isi aleaga scoala in care vrea sa predea.
Inspectoratul este forma de politizare a invatamantului, monopol, slaba calitate. Mai multa libertate scolilor creeaza concurenta, calitate. Scolile vor fi motivate sa angajeze personal bun si vor avea parghii sa.i elimine pe cei incompetenti.
Daaa. O idee geniala . Sa dam drumul la angajari directe de analfabeți, sa dam drumul la angajare directa pe șpăgi și a pilelor . Cel mai tamp mod de angajare asta e , direct de catre scoli ( cu directori aserviți politic și fără supraveghere serioasa a concursurilor, cu comisii din scoli, cu candidați la cheremul directorilor și șantajați și slugariti de aceștia). Ala nu va fi concurs va fi intrecere de șpăgi și pile ptr analfabeți. Zici ca raportul acestei organizații e litera de lege . Păstrați titularizarea dar introduceți reevaluare la fiecare 5 ani și nu data în școala unde lucrează, în alt județ.
Glumiți, nu? Și așa se fac destule mizerii la angajare, dacă se dă pe mâna directorilor (și, automat, a primarilor, care au școlile în subordine) se alege praful complet.