G4Media.ro

Educația este domeniul unde românii doresc cel mai mult ca statul să…

Foto: Freepik.com

Educația este domeniul unde românii doresc cel mai mult ca statul să crească nivelul cheltuielilor / Calitatea profesorilor și eforturile elevilor – percepute drept cei mai importanți factori pentru succesul școlar, într-un sistem “subdezvoltat cronic”

Cei mai mulți români percep că sistemul de educație îi favorizează pe elevii din mediile favorizate, iar problemele de echitate “combinate cu prezența unei legături intense între nivelul de educație și venit, cea mai ridicată din toate țările UE, explică în parte decalajul major și în creștere continuă dintre rural și urban”, afirmă un raport publicat săptămâna aceasta de fundația Friedrich Ebert Stiftung, bazat pe un sondaj realizat la finalul anului trecut în România. Calitatea profesorilor este văzută, alături de efortul elevilor, drept cel mai important factor ce influențează succesul elevilor, în timp ce percepțiile referitoare la meditații diferă cel mai mult între diversele categorii de respondenți. În ansamblu, educația, urmată îndeaproape de sănătate, este domeniul unde cei mai mulți dintre români doresc o creștere a cheltuielilor statului.

Raportul “Atitudini și valori de tip progresist în România”, arată că în educația, alături de alte elemente socio-demografice care influențează calitatea vieții unei persoane a evoluat în ultimii 30 de ani într-o manieră în care s-au aprofundat atât diferențele dintre urban și rural, cât și între județele puternic și cele slab dezvoltate.

  • Documentul se bazează pe date culese printr-un sondaj realizat de institutul CCSAS în octombrie-decembrie 2021, pe un eșantion de 3.666 de respondenți, descris drept reprezentativ pentru populația adultă din România. Sondajul a folosit trei subeșantioane reprezentative, cu un chestionar parțial distinct.

În introducere, care face referire la mai multe probleme sociale și economice care influențează atitudinile românilor, raportul abordează două teme care relevă adâncirea diferențelor între mediile favorizate și defavorizate, în ultimele decenii.

CItește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Conform noilor performante ale guvernului romanii vor : SRI,melitzie ,militareala nu educatie !!!!!

  2. Educația de azi pare concepută să formeze un anumit tip de alegător.
    Pentru săptămânile de excursii, nu avem nici măcar Muzeu de Istorie vizitabil integral.

  3. Comportamentul indivizilor este insusit prin imitatie , dupa modele reale din familie si societate: de la prieteni , colegi, de pe strada , din cluburi,alte localuri , dupa” vedete” tv, personaje din politica, sport, dupa manelisti etc, sau dupa modele fictive: personaje din literatura sau cinema(telenovele) . Imitatia este mai confortabila, nu presupune efort prea mare, este ieftina si da rezultate imediat, pe cand educatia in sist. de invatamant presupune efort sustinut, cheltuieli si de multe ori rezultatele nu sunt pe masura asteptarilor. Oricat s-ar cheltui si pentru ca, de fapt, educatia ofera indeosebi cunostinte din domeniul literaturii, stiintelor si artelor, nu se vor obtine rezultate care sa conteze daca societatea este caracterizata prin rasturnarea ierarhiei valorilor, politizare, coruptie, nepotism sau favoritisme . Asemanator se intampla cu ideile, sunt insusite de la tv(propaganda) si devin repede stereotipuri., iar sondajele de fapt arata cat de bine functioneaza propaganda.