G4Media.ro

Drulă (USR) acuză în cazul exploziei de pe Autostrada Moldovei că CNAIR…

Sursa foto: captură video TVR Info

Drulă (USR) acuză în cazul exploziei de pe Autostrada Moldovei că CNAIR nu are contracte de supervizare pe 9 din cele 10 loturi pe care lucrează UMB, firma lui Umbrărescu / Regionala CNAIR Iași, condusă de un consilier PSD asigură consultanța pe șantier

Președintele USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a declarat joi în cazul exploziei de pe Autostrada Moldovei că 9 din cele 10 loturi pe care lucrează compania UMB deținută de Dorinel Umbrărescu (între Buzău și Pașcani) încă nu au contracte semnate pentru servicii de supervizare cu consultanți independenți, ci consultanța ar fi asigurată cu resursa CNAIR, transmite Economedia.

Supervizarea lucrărilor pe un șantier asigurată de o firmă specializată este foarte importantă în derularea contractului de proiectare și execuție, stabilirea eventualelor modificări și suplimentări de contract, inclusiv perioada de garanție.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, acuză că directorul regional CNAIR Iași (DRDP Iași) și consilier municipal PSD Iași, Ovidiu Laicu, s-ar fi numit șef peste consultanța de șantier pentru Autostrada Focșani – Bacău, parte din Autostrada Moldovei (A7).

Pe de altă parte, Laicu spune că experiența îl recomandă și nu există nicio prevedere care să-i interzică să interzică un contract de consultanță, după cum a răspuns presei locale, scrie Economedia.ro.

Ulterior, într-o postare pe pagina sa de Facebook, Ovidiu Laicu arată că, potrivit CCM CNAIR, sporul pentru „calitatea de Inginer Rezident Senior în cadrul echipelor de asigurare a serviciilor de consultanță” este de cel mult 30%.

Postarea lui Cătălin Drulă: ,,Tragice veștile din această dimineață de pe șantierul A7, cel mai mare proiect rutier din Europa pe PNRR. În primul rând, gândurile mele merg către victimele acestei explozii și familiile lor. În al doilea rând, cer o anchetă rapidă și profesionistă prin care să aflăm vinovații acestei tragedii și măsurile ca să nu se mai repete niciodată. Nu în ultimul rând, este important de spus că *pe acest lot de autostradă nu există contract semnat pentru dirigenția de șantier (“supervizare”, în termen tehnici)*. Este aceeași situație ca pe 9 din 10 din contractele pentru A7 între Buzău și Pașcani, semnate cu același constructor. Supervizorul este o firmă specializată contractată de Ministerul Transporturilor/CNAIR, cu personal pe toate domeniile (inclusiv Siguranța și Sănătatea în Muncă), care urmărește toate lucrările desfășurate pentru conformitate.La aproape 2 ani de când a preluat mandatul Sorin Grindeanu, licitațiile pentru contractarea acestor servicii esențiale nu sunt încheiate pe 9 din 10 loturi ale A7 Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani”.

Citește tot articolul pe Economedia.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. care a fost concurenta pentru UMB, firma lui Umbrărescu – atunci cand a primit contractul?
    nu vi se pare ca platim pentru calitate pe unii care nu au niciun standard de calitate?