G4Media.ro

Drulă: Salariile de la Metrorex rămân neschimbate doar dacă se fac reduceri…

Drulă: Salariile de la Metrorex rămân neschimbate doar dacă se fac reduceri de personal. Trei lovituri pentru sindicatul condus de Ion Rădoi

Corpul de control a finalizat raportul privind activitatea companiei Metrorex, care gestionează metroul bucureștean, și a concluzionat că majorarea salariilor cu 18% de anul trecut, în plină pandemie, încalcă prevederile legale, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-o postare pe Facebook.

Astfel, dacă societatea controlată de minister vrea să păstreze nivelul actual al salariilor, firma trebuie să facă concedieri de personal, arată raportul citat de Drulă.

Mai mult, sporul de tunel, prevăzut în contractul colectiv de muncă, în cuantum de 20-40% din venitul de bază, este aplicat abuziv, conform Corpului de Control, pentru că de el beneficiază toți angajații, nu doar cei care „lucrează în condiții deosebite, vătămătoare, grele sau periculoase”, mai arată sursa citată. Drulă anunță că va sesiza Curtea de Conturi pentru a determina valoarea prejudiciului și persoanele responsabile.

Ministrul mai anunță că va anula un ordin de ministru vechi din 2014 care face obligatorie participarea sindicatului la ședințele consiliului de administrație.

Drulă a mai spus că noua conducere a Metrorex va elimina firma sindicatului condus de Ion Rădoi din contractele pentru spațiile comerciale, spațiile publicitare și pentru recuperarea angajaților.

Postarea integrală a lui Cătălin Drulă:

Am semnat documentul astăzi, iar la începutul săptămânii viitoare veți putea găsi sinteza lui pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Lista de probleme, deficiențe și abuzuri descoperită este lungă:

– Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă;
– Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei;
– În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli;
– Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența;
– Acest lucru nu se va întâmpla. Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut;
– Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat;
– Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul.
– Apoi, există un ordin de ministru din 2014, care face obligatorie participarea sindicatului la ședințele consiliului de administrație în contradicție cu Legea Dialogului Social. Voi anula acel ordin cât de repede;
– Sporul „de metrou” prevăzut în contractul colectiv de muncă, în cuantum de 20-40%, este aplicat abuziv, conform Corpului de Control, pentru că de el beneficiază toți angajații, nu doar cei care „lucrează în condiții deosebite, vătămătoare, grele sau periculoase”. Voi sesiza Curtea de Conturi pentru a determina valoarea prejudiciului și persoanele responsabile;
– Contractul cu firma sindicatului SINDOMET SERVCOM SRL, care prevede decontarea a 99% din valoarea zilelor de recuperare a capacității de muncă pentru angajați în centrele de cazare ale sindicatului, a fost încheiat „cu încălcarea prevederilor legale privind achizițiile sectoriale”, conform raportului. În loc să facă licitație publică, a fost atribuit direct de Metrorex acestei firme. Între 2018 și 2020, Metrorex a finanțat sindicatul condus de Ion Rădoi cu 10,4 milioane lei în acest contract;
– Contractul pentru valorificarea spațiilor comerciale de la metrou este o gaură neagră în veniturile Metrorex. Deși este expirat din 2018, firma sindicatului ocupă, în continuare, abuziv aceste spații și le subînchiriază către terți, deși statutul Metrorex interzice subînchirierea lor;
– Acest contract face obiectul unui proces, iar managementul are misiune să urgenteze procedurile cu toate mijloacele legale pentru ca firma sindicatului să dispară din spațiile comerciale;
– Mai mult, toate spațiile comerciale construite după 2010 nu au aviz ISU. Unele îngreunează accesul la hidranți, altele aglomerează căi de evacuare în caz de urgență. Nici măcar nu e prima dată când se constată aceste deficiențe, dar ele nu au fost remediate;
– Contractul cu firma sindicatului pentru spațiile publicitare este, în mare măsură, într-o situație identică. A expirat în 2019, dar SINDOMET SERVCOM SRL refuză să predea toate spațiile și emite facturi liniștită pentru ele. Și de aici trebuie să dispară acțiunea de tip cartel.
Spirala lipsei de acțiune se oprește aici.
Am numit astăzi un nou consiliu de administrație profesionist la Metrorex. Toți membrii au experiență de top management și sunt complet independenți față de sindicat. Echipa are mandat clar și întreaga mea susținere pentru eficientizarea și restructurarea companiei.
Guvernul PNL – USRPLUS – UDMR are printre prioritățile sale reforma aparatului statal și nu ne vom abate de la acest drum. (Foto: InquamPhotos / Octav Ganea)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

31 comentarii

  1. Drula intra in cloaca numita metrorex si da afara putorile de acolo. Bugetari paraziti platiti regeste. Mars in privat daca va tine, performantilor.

  2. Publicați va rog salariul liderului sindical Radoi. Să-l știe toată lumea.

  3. titlul articolului , l-ai inventat tu pe loc asa incat sa arate mai bine in bara de mesaje la romania tv .

  4. Bravo Drula,tine-o tot asa,se pare ca are cojones,chapeau!

    • lol, bine Max.

      Si eu sunt fan al lui Catalin Drula, inca de multi ani de cand s-a implicat direct pentru existenta si finalizarea nodului Holdea de pe A1.
      Plus luarile de pozitie la toate mizeriile facute de ministrii de dinaintea lui.

      Deja sunt semne ca va fi cel mai bun ministru al Transporturilor din ultimii 10 ani.
      Nici nu e stacheta foarte ridicata de altfel, la ce dezastre s-au perindat in ultimii ani pe la ministerul asta super important pentru dezvoltarea Romaniei.

  5. Mafia e peste tot și pe pământ și sub pământ și în aer!

    • partidul e in toate in cele ce sunt si-n cele ce miine vor ride la soare . ce dor iti este , te mai baga cineva in seama

  6. Nu, nu, tăieri de salarii și disponibilizări!

    De ce eu, ca brașovean, să dau bani pentru puturoșii de la Metrou și pentru mitici să se dea cu el!?
    BANII PENTRU METROU SĂ VINĂ DE LA BUGETUL LOCAL!

    • Stai liniștit , locuiesc în București , iar ultima plimbare cu metroul a fost în 2012 .
      Fiind constănțean , respectiv dobrogean la origine , nu mă consider mitic .
      Întrebarea ce se cuvine , brașovenii ce sunt ?
      Căci aveți obiceiuri identice cu capitala .

    • @Alt Andrei,
      Compară Brașovul cu țigăniile lui Fierea și Mazăre.

    • Prietene, nu doar pt metrou contribuiti… Bugetul capitalei are procent destul de mare din PIB. Suetele sarmatei firea au fost platite si de voi. Sunt bucurestean dar nu ma bucur ca toata tara plateste pt bunastarea bucurestiului

    • Problema e mai complicata. Banii de metrou nu pot veni de la bugetul local, pentru ca metroul nu tine de primaria Bucuresti. Tine de ministerul transporturilor. Au mai fost discutii in trecut sa treaca metroul la primarie, dar, ghici ce? Nu se poate, ca primaria nu are bani sa plateasca subventie cat cere Metrorex.

      Cine stie, poate daca se mai reduc costurile, devine fezabil transferul.

  7. La mai multe audituri în MTI! Și ceilalți miniștrii „reformatori” să ia exemplu. Asta înseamnă „rezultate, nu vorbe!”.

  8. Bravo, dl Drula! Nu te opri!

  9. Sunt convins ca sub comanda lui Drula, Transporturile se vor revigora, multe anomalii vor fi corectate si programul autostrazilor se va urni din loc. Drula va fi cel mai vizibil si mai bun ministru al USR PLUS. Felicitari sincere !

  10. Dar ce te faci ca de cand se iau astia de sindicalisti, garniturile de metrou tot stationeaza cate un minut-doua prin cateva statii, mai franeaza brusc, maine-poimaine garantat o vor da in diverse ca nu nu stiu si incep sa se vaiete pana o vor pune apoi de o greva, ca mijloc de santaj normal… Asa au procedat mereu.

    • Depinde doar de ei, membrii USR-Plus, sa nu cedeze la astfel de santaje si josnicii. Si bineinteles, sa prezinte populatiei adevaratele intentii din spatele acelor „sicanari”.

    • Comportamentul este de penal. Atentat la siguranta pasagerilor. Daca unu se dezechilibreaza mai tare si da unu’ cu capul de o bara….? Chiar crezi ca personalul Metrorex este plin de infractori?

  11. Drula nu e decit un BIROCRAT sinistru si un NATARAU care nu percepe decit latura financiara a chestiunii. Latura tehnic- functionala il lasa rece fiindca nu vibreaza la ea, n-o intelege si n-o apreciaza. Metroul merge bine si calatorii sunt multumiti. Cum ar merge metroul daca s-ar disponibiliza o parte din personal? Raspuns: mult mai prost. Dar unul ca Drula se pricepe doar SA STRICE ceva ce functioneaza si in niciun caz sa-l imbunatateasca fiindca el este limitat la viziunea pur finantista. Ce se va intimpla? Aia pun de o greva si blocheaza tot Bucurestiul. Pe Drula il doare-n elbow fiindca el nu merge cu metroul, are masina ministeriala cu sofer. Dar pe noi, calatorii cu metroul ne intereseaza ca el sa functioneze, nu ne intereseaza economiile lui Drula. Economii sa faca de la puzderia de agentii guvernamentale care taie frunza la caini si nici nu se compara ca utilitate sociala cu metroul. Sau de la pensiile speciale. Da, e adevarat, la metrou sunt platiti bine. Dar si ofera o functionare pe masura banilor primiti. Cine crede ca e usor sa mentii intr-o functionare absolut onorabila zeci de kilometri de linie de metrou e dus cu pluta. Sau finantist, asa ca Drula. Sa ne fereasca Dumnezeu de finantisti, calamitatea lumii moderne.

    • Să le luăm pe rând:
      1) „Cum ar merge metroul daca s-ar disponibiliza o parte din personal? „Raspuns: mult mai bine, intrucât cei rămași il vor fi văzut deja pe Dracu’, așa că vor munci mult mai eficient;
      2) „Cine crede ca e usor sa mentii intr-o functionare absolut onorabila zeci de kilometri de linie de metrou e dus cu pluta..”. Dus cu pluta e cel ce crede că reparațiile și reviziile sunt făcute de membrii sindicatului condus de pesedistul Ion Ră2. De Alstom ați auzit?
      PS. Metrorexul nu e capabil nici să imprime o amărâtă de săgeată pe cartelă, cât să știe călătorii veniți din toate colțurile lumii sensul de introducere in cititorul magnetic…

    • Explica-mi rogu-te, Aghiuta draga:
      1. Cum pot metrourile sa mearga mai eficient decat acum ? Cum adica reducand personalul vei obtine rezultate mai bune ? Ai cunostinte de management feroviar sau esti parerolog ? Cum adica reducand numarul de mecanici de metrou vei obtine performante mai bune ? Vor merge metrourile fara mecanici ? Metroul face parte din infrastructura strategica (in caz de bombardament, guess what: trenurile trec in subteran + refugii antibombardament).
      2. Da, Alstom face reviziile de cale si de material rulant. DAR: tot ce inseamna directia de exploatare este strict Metrorex: operare metrouri, access statii, dispecerate etc.

      Infrastructura metroului este f buna: viteza de circulatie de 80kmph, rame fiabile (exceptand CAF – de f trista amintire licitatia). precum si organizarea traficului e perfecta. Probabil unicul lucru care functioneaza brici in Bucuresti.

      PS: legat de sagetuta de pe cartela: ai vazut la metroul vienez sau cel berlinez vreo sagetuta ? Eu nu am vazut si nu se mai c*c* nimeni pe el.

    • Dragă Fero,
      1) Am răspuns deja: intâlnirea cu Întunecimea Sa va crește productivitatea muncii prestate. Plus de asta nu e deloc echitabil ca un inginer pe un șantier Privat să câștige nici jumătate cât câștigă un vatman la Stat…
      2) Menținerea garniturilor și traseului in stare de funcțiune reprezintă partea principală din activitatea de intreținere si reparație și în niciun caz activitatea ce presupune a da cu bidineaua cu vopsea roșie pe pereții peroanelor…

    • Cand aud de o lucrare facuta in „regie proprie” de Metrorex, mi se ridica parul in cap. Doreii obositi de la metrou nici macar o bidinea de var nu sunt in stare sa dea bine, iar rezultatul mirobolant se vede la „reabilitarile”, sau mai bine zis carpelile, statiilor Grivita si mai nou la Universitate.

  12. Drula, hai! Inhatai pe “drula” pe hoti! Am asteptat destul. Bravo si succes!

  13. Pana la urma dam oamenii afară, în plina pandemie.. O sa urmeze un proces prin care statul va pierde

    • asta e din putul gandirii pesemne. cand nu e pandemie, nu ii dam afara, ca nu are sens, oricum nu e problema economica. cand e, si are sens (nu ca e cineva rau voitor) nu ii putem da, ca deh, e pandemie (!!!!). deci practic niciodata nu poti da afara. bravo. pacat ca stai execrabil cu logica.

  14. Eu văd situația că dusa la nivel de război personal.
    Între actorii principali MT și Lider Sindical.
    Ce zice Drula, probabil e așa. În situația în care nici un cuc rătăcitor pe la acest minister nu a avut oo să pună capăt mafiei.
    În același timp, se poate a fi și un șantaj: vreți salarii mărite? Reduceți personal!
    De cealaltă parte, Liderul poate face o ” românească” cu deranj pentru bucureșteni.
    Doar ciolacul a anunțat susținerea fără rezerve a ” sindicatelor”!
    Iar pentru metroistii care scriu p’acilea: relax!
    Sunteți ” decât”….

    • Nu e niciun santaj, e realitatea: astia sunt toti banii, decideti singuri la cati oameni vreti sa-i impartiti.

  15. Drula, singurul ministru care misca lucrurile. Bravo.

  16. Spălați infectele de vagoane din militari s-au mai vreti o mărire de salariu

  17. Domnule ministru ,reduceti salariile cu 50% .