G4Media.ro

Drulă reduce viteza pe autostradă: Cei 1.000 de kilometri din programul de…

Drulă reduce viteza pe autostradă: Cei 1.000 de kilometri din programul de guvernare includ şi proiecte în derulare; nu vor fi finalizaţi toţi în 4 ani/ În programul de guvernare noi avem o viziune pe 10 ani şi avem o declaraţie de intenţie pe proiecte

Cei 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres prevăzuţi în programul de guvernare a fi realizaţi în perioada 2021 – 2024 includ proiectele aflate în derulare şi nu vor fi finalizaţi toţi în patru ani, a afirmat, joi, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la preluarea mandatului.

„Ar fi foarte frumos (să îi putem face – n. r.), dar n-avem 1.000 încă la 30 de ani după Revoluţie, ca în 4 ani să-i avem. Cei 1.000 de kilometri, ca să clarific asta, din programul de guvernare includ proiecte care sunt în derulare, proiecte care au contracte semnate, dar sunt în fază de proiectare, proiecte care sunt în licitaţie şi nu au încă un contract semnat şi proiecte care vor fi semnate şi contractate. Nu sunt 1.000 de kilometri care vor fi finalizaţi până în 2024 toţi. O parte, da”, a spus Drulă, citat de Agerpres.

El a precizat că experienţa proiectelor de infrastructură care au fost implementate până în prezent arată faptul că foarte important este să existe managerii şi specialiştii care sunt capabili să ducă aceste proiecte la capăt.

„Acum ştim că pe cele care sunt în execuţie de multe ori apar cauze care le întârzie. De exemplu, lotul care va fi inaugurat anul acesta, Sebeş-Turda lotul 2, este început în 2013. Nu intrăm în detalii de ce a durat 8 ani în loc de 18 luni. Nu e nici vina mea, nici vina domnului ministru Bode, dacă vă uitaţi că sunt 6 ani înainte. Dar, dincolo de acest lucru, că este acest sport al kilometrilor de autostradă de care eu cel puţin din partea cealaltă privind m-am săturat până peste cap, important este să avem managerii şi oamenii care să ducă aceste proiecte, să se gândească la toate etapele, de expropriere, de relocări de utilităţi, să avem proiecte tehnic bine puse la punct sau dacă a fost un proiect mai slab la început pe care am licitat (…), ca să facem totuşi ceva în ţara asta că ar dura prea mult, să avem flexibilitatea în derulare, să acceptăm că nu e perfect proiectul nostru şi să acceptăm modificările care vin. Punând lucrurile astea cap la cap, lucrând cu autorităţile care de multe ori la mediu sau în alte părţi întârzie cu unele avize, să le putem derula în timp. E simplu de spus că lucrurile vor merge perfect”, a afirmat Drulă.

Potrivit acestuia, trei sunt esenţiale pentru realizarea programului de guvernare pe partea de transporturi, şi anume: finanţarea, capacitatea administrativă şi priorităţile strategice.

„Îmi doresc, pentru asta o să mă lupt, nu pot să garantez acum, dar în programul de guvernare noi avem o viziune pe 10 ani şi avem o declaraţie de intenţie pe proiecte, pentru că am spus că sunt trei lucruri care sunt esenţiale ca să putem realiza acest program, acest salt în dezvoltarea infrastructurii din România: banii – dacă n-ar fi banii nu se pot plăti facturile şi nu putem face şi acesta este, sper, în momentul de faţă, sigur cu PNRR, cu fondurile europene. În al doilea rând, capacitatea administrativă. Degeaba semnez 30 de contracte dacă nu am echipa care să poată să le deruleze – şi aici ne vom concentra foarte mult în perioada următoare, este obiectivul nr. 1 pentru mine. Şi în al treilea rând, priorităţile strategice, planul pe care-l avem. El s-a schimbat de foarte multe ori. Din fericire, în ultimii ani, miniştrii transporturilor au înţeles – şi eu înţeleg la fel – să nu mai schimbe priorităţi sau nu schimbăm că autostrada se face pe aici sau pe dincolo, iar în programul de guvernare exact aceste priorităţi sunt prinse: trecerile carpatice, autostrăzile Moldovei, care pentru mine reprezintă un proiect foarte important şi mă bucur că s-a deschis un sector din Autostrada A7, cel care prezintă Varianta de Ocolire Bacău, dar trebuie să o facem pe toată de la sud la nord; Autostrada Transilvania, centurile Bucureştiului, Autostrada A0”, a arătat Cătălin Drulă.

Noul şef de la Transporturi a subliniat că doreşte o dezvoltare echilibrată a întregii ţări din punct de vedere al infrastructurii, iar de multe ori proiectele mici au un impact foarte mare.

„Cred într-o dezvoltare echilibrată pe toate zonele din ţară şi cu proiecte care sunt uneori mai mici, dar au impact foarte mare şi vă dau exemplu în Dobrogea, despre continuarea A4 spre sud, acea variantă de ocolire a litoralului, ca să nu mai avem acele cozi, o idee veche de 5 ani şi multe, multe altele. Chiar vreau să stăm de vorbă despre ele, chiar vreau să le detaliem pe toate, dar, repet, dincolo de declaraţii de intenţie, de declaraţiile unui manager politic, aşa cum sunt eu anul ăsta, vreau să formez echipele care chiar să le livreze. Asta ar asigura diferenţa dintre succes sau nu, şi aici mă voi concentra în perioada următoare”, a susţinut Drulă.

Context

Noul Executiv îşi propune realizarea, în următorii patru ani, a unui număr de 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, la care se adaugă 370 de kilometri de variante de ocolire – în valoare de 5,5 miliarde de lei, fără TVA, potrivit Programului de guvernare depus miercuri dimineaţa la Parlament de premierul desemnat, Florin Cîţu.

Astfel, în afară de proiectele deja demarate, noul program de guvernare vine şi cu propuneri de proiecte noi de investiţii prin programul de construcţie autostrăzi şi drumuri expres, în baza unor „documentaţii mature şi bine fundamentate, care vor stabili traseul optim şi valoarea de investiţie”: Autostrada A8, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (aproximativ 311 km) – 36 miliarde de lei, conform Master Planului General de Transport al României (MPGT); Autostrada A7, Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret (421 km) – 8,2 miliarde de lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale; Autostrada A13, Braşov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT; Autostrada A13, Sibiu – Braşov, în continuarea secţiunii Braşov – Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT; drum expres Craiova – Piteşti (loturile 3 şi 4) – 1,3 miliarde de lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor; drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de lei, fără TVA (drumuri expres Buzău – Brăila, Focşani – Brăila, Brăila – Tulcea, Constanţa – Tulcea, Tişiţa – Albiţa), din care se vor finaliza drumurile expres Buzău – Brăila şi Focşani – Brăila, în valoare de 3,2 miliarde de lei, fără TVA; drum expres Calafat – Lugoj şi reabilitarea/reparaţia capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesităţi urgente de intervenţie; drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc.

Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcţie a unui număr de aproximativ 370 de km de variante de ocolire în perioada 2021-2024, în valoare de 5,5 miliarde de lei, fără TVA, este alt obiectiv cuprins în document. Aici sunt prevăzute, de exemplu, continuarea proiectelor de construcţie variante ocolitoare (VO, centuri ocolitoare): Drumul Naţional Centura Municipiului Bucureşti, cu intervenţiile la cele patru pasaje – Domneşti, Berceni, Olteniţa şi Mogoşoaia, VO Bârlad, VO Timişoara Sud, VO Zalău, VO Satu Mare, VO Târgu Jiu, VO Galaţi, VO Tecuci, VO Mihăileşti, VO Târgu Mureş; demararea unor proiecte noi – Centura Metropolitană Cluj-Napoca, VO Sighişoara, VO Vaslui, VO Giurgiu, VO Sf. Gheorghe, VO Piteşti Vest, VO Timişoara Vest, VO Râmnicu Vâlcea; implementarea în baza unor parteneriate cu autorităţile administraţiei publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaş, VO Salonta, VO Arad Est, precum şi alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susţine); proiectarea şi ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la reţeaua de autostrăzi.

Nu în ultimul rând, programul de guvernare prevede continuarea proiectelor în execuţie şi finalizarea acestora, respectiv: A3, Autostrada Transilvania (circa 155 de km) – 4,2 miliarde de lei, fără TVA – pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureş – Braşov; A1, Autostrada Sibiu – Piteşti: accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu – Piteşti, pe toate cele 5 secţiuni ale proiectului, fiind asigurată finanţarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanţare de către Comisia Europeană – total investiţie 13,7 miliarde de lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de lei, fără TVA, pentru secţiunile 1 şi 5, pregătirea proiectului – legătura DN7C Curtea de Argeş – A1 (Secţiunea 5 Sibiu – Piteşti) – Râmnicu Vâlcea; A0, Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti (circa 100 km) – aproximativ 5 miliarde de lei, fără TVA; A10, Autostrada Sebeş – Turda – lotul 2 – 550 de milioane de lei, fără TVA (total loturile 1 şi 2 – 1,9 miliarde de lei, fără TVA); DX12, Drum expres Craiova – Piteşti (121 km) – 3,2 miliarde de lei, fără TVA; Drum expres Brăila – Galaţi (12 km) – 530 de milioane de lei, fără TVA; podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de lei, fără TVA.

Totodată, prin document se asumă creşterea mobilităţii în zona Valea Prahovei prin finalizarea proiectării şi licitarea execuţiei lucrărilor pentru construcţia Autostrăzii Ploieşti – Braşov (6,5 miliarde de lei, fără TVA, conform studiului de fezabilitate din 2010); creşterea capacităţii administrative a CNAIR, pentru buna implementare a Autostrăzii Ploieşti – Braşov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) şi realizarea unor investiţii, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

36 comentarii

  1. Drula frana de bascula.

    • Emil, „frână” de crocodil. Dacă vine unul ca Drula, si iti zice adevărul, îl faci in fel si chip. Dacă te mintea il făceai in fel și chip ca de ce te-a mințit. Cand CAP-ul nu te duce și folosește doar pt funcții vitale comentezi cu frâne de bascule… Sa nu se mire nimeni de ce un partid ca aur sau psd iese de fiecare data cu procente bune.!

    • trula asta vine cu promisiuni desarte că și sova din guvernul ponta in loc sa se concentreze pe finalizarea lucrărilor începute.

    • Drula daca faci 70-100 km pe an, tot depasim cu brio media celor 30 de ani. Bafta,sa ma faci sa ies cu stampila la vot peste 4 ani

  2. nu , situatia exact inversa

    dv aveti un singur lucru i cap despre care tot amintiti

    un lucru este mintea , alta este realitatea

    liberul arbitru exista

    oricat ar incerca zeii sa te convinga de puterea lor.

    • Hopa, clona de Craciun. Sarbatori fericite clona!
      Si retine: uitatul pastilelor, neglijarea tratamentului dauneaza grav puterii de a-ti discerne adevarata personalitate.

  3. Ce-i cu titlul asta clickbait demn de Antena3, ‘Drula reduce viteza pe autostrada’?

    Drula nu reduce nici o viteza doar spune adevarul gol golut – ca cei 1000 de km in 4 ani erau baliverne electorale care prind foarte bine la fraieri.
    Vorba lui Lapusneanu – prosti, dar multi. La vot.

    Un ministru care nu ne minte in față, deja se simte diferenta fata de toti cei care l-au precedat de la Sova la Cuc si Bode

    • Cine a făcut ceva proiecte la viața lui, nu neapărat de drumuri, își dă seama că 1000 km finalizați in 4 ani sunt imposibil de realizat in România actuala.

    • @Trinity

      Exact, proiectele de autostrada dureaza 5-10 ani de la Studii Geotehnice la Studii de Fezabililate, Licitatii,Contestatii, Contracte si in sfarsit Executie cu predare si fara rezilieri.

      Dar multi oameni nu au minima pregatire de project management si mai sunt si obisnuiti sa fie mintiti de fiecare nou ministru care le promite autostrazi suspendate cu 8 benzi pe sens.

      1000 de km nu se pot face in 4 ani dar 2000 km se pot face in 10 ani daca avem un management competent ( un imens ‘daca’).

    • Eu oricum nu i-am crezut! De abia astept sa ii vad pe useristi la treaba! Sa vedem daca sunt gargaragii sau nu!

    • Nici nu trebuie sa faca 1000 de km. Trebuie doar sa finalizeze toate licitatiile pentru tronsoanele ramase din A0, A1, A3 si A7, sa rezolve toate problemele cu desproprierile si sa dea drumul la fonduri. Daca face si licitatiile pentru A8 – cireasa de pe tort!

      Evident, cu fonduri europene si fara firme de apartament.

  4. cred ca e ceva legat de emblema audi

    cele patru cercuri

    or realitati cvasi-echivalente

    ori ramificatii ale viitorului imediat.

  5. Suna foarte bine!
    Totuși, încă suntem tot la capitolul vorbe și promisiuni.

  6. in viata asta vreau sa fiu un om simplu

    nu ma intereseaza alte optiuni

    liniste si pace va doresc

    zile frumoase in continuare , la revedere !

    • Hai dispari! Ca aberezi non-stop.

    • Lasa-l ca e-n criza periodica, acum e amicu. Nu poti brutaliza un om bolnav.

  7. De ce nu ați pus pe Ciucă la agricultură să fie tacâmul complet. HA ha ha HA HA GHINION

  8. „În programul de guvernare noi avem o viziune pe 10 ani”???
    Nu avem siguranța că acest guvern va rezista 10 luni, ce naiba.

    • Absolut nimeni nu are siguranța că va mai rezista 10 luni, nici măcar universul :), dar o planificare pe 10 – 20 de ani trebuie să existe. Următorul guvern o poate prelua, nu arunca la gunoi.

  9. Invet-incet din maretul Program de guvernare „dispar” minunile promise!
    Acum dispar Km de autostrada!
    Data viitoare, vor „disparea” Spitalele, Programul de guvernare promite:
    „- 25 spitale județene, cu o valoare de 2 miliarde Lei – reabilitare;
    – 110 spitale orășenești, cu o valoare de 4 miliarde Lei – reabilitare;
    – 10 spitale, inclusiv maternități, cu o valoare de 4 miliarde de Lei – CONSTRUIRE.”(adica 10 Spitale NOU Construite!).
    Si vor „disparea” multe, pentru ca promisiunile marete sunt multe!

    Cîţule, ieri ti-am spus ca am SALVAT Declaratia ta din Plenul camerelor reunite, cum ca:
    „Vă anunţ că personal voi monitoriza obiectivele pe care ni le propunem. Va fi un Guvern de profesionişti. NU vom propune niciodată obiective care nu pot fi atinse. Adio proiecte propuse care nu au finanţare şi sunt prezentate doar ca declaraţii politice. Mai multă muncă şi mai puţine declaraţii”,a declarat Cîţu.

    Deja, Cîţule, si nu trecu nici 1 zi!!!….
    Concurs de ghicit: CATE promisiuni mai „dispar” din Programul de guvernare al aliantei pana la Final de 2020??!!

    • Domnul poate este un pragmatic care își setează obiective și ținte realizabile, nu un idealist, propagandist sau amator entuziast care promite marea cu sarea la început de mandat și livrează 10% la sfârșit de mandat, invocând scuze penibile.
      În tot cazul, dacă va livra și 500 km în următorii patru ani, raportat la cei 1000 km construiți în ultimii 30, tot vorbim de o performanță de 4X mai bună decât a guvernărilor anterioare.

    • Si km de autostrada, un zid la un spital,etc si tot sunt peste PSD. Succes pt Romania

  10. Titlu demn de Cristoiu nu de G4media. Un titlul mai adecvat pt un ziar care se vrea echidistant ar fi fost:

    „Romania are in sfarsit un ministru al transporturilor care spune realitatea asa cum e, in locul promisiunilor pompoase ale ministrilor din trecut si care nu au fost niciodata indeplinite „

  11. In 2008, cand L. Orban era MInistru al Transporturilor PROMITEA la fel!!!
    „Ludovic Orban: In 8 Ani vom avea 2000 kilometri de autostrada.
    26-09-2008.
    Proiectele vizeaza autostrada de pe coridorul IV paneuropean, autostrada Transilvania, autostrada Moldova, dintre Iasi si Targu-Mures, si autostrada de pe coridorul paneuropean IX, Bucuresti – Ploiesti.
    Anuntul a fost facut in contextul in care in ultimii 4 ani au fost dati in folosinta doar 60 de kilometri de autostrada.
    El a adaugat ca pentru autostrada pe tronsonul IV paneuropean finantarea este asigurata. Pe celelate tronsoane, Guvernul se afla in diverse faze de licitatie, iar cererile de finantare au fost aprobate si depuse la autoritatea de management al programului operational regional pe transporturi, scrie Ziarul Financiar.
    Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotarare de guvern care prevede ca autoritatile sa poata preda terenurile catre constructori inainte de acordarea despagubirilor pentru proprietari.
    Ministrul a spus ca legea exproprierilor a creat in timp cele mai mari probleme care au dus la intarzierea lucrarilor de infrastructura.”

    • Un proiect care să cuprindă și salvarea gândacilor cu aripi aurii, liliecilor cu blană, râmelor cu ochi bulbucați și a altor lighioane „protejate” de măreața UE, pe când?

  12. nici o vorba despre sectiunea lipsa din deva- lugoj

    • ‘Foarte buna mancarea, atmosfera intima, servire impecabila.
      Recenzie: o stea din 5 pentru ca nu ne-au adus scobitori fara sa cerem!’

      A zis multe vorbe despre Lugoj Deva pana acum; de nodul Holdea ai auzit cumva, care exista specific prin insistenta lui Drula si API? Ca altfel se termina in camp autostrada A1 dupa cum planuiau ministrii de atunci.

      E prima zi, stai sa isi faca o echipa competenta, sa mai intrebe si experti ca acolo pe Holdea-Margina e groasa situatia nu e vorba doar de vointa si vorbe.

  13. dar despre autostrada nordului nu am auzit nimic domle Drula sau ați uitat

  14. Bancuri cu Bulă si Drulă
    Cine ar fi gandit ca se pot face 1000 km autostrazi in 4 ani in Romania este „dezinformat”.
    Macar Drulă este constient ca nu va face mai nimic in mandatul său

  15. În cei 1000 km sunt incluse și drumuri expres și variante de ocolire a unor orașe…. Asta zicea și Bode dacă am fi fost atenți..important e sa se facă ceva și cu siguranță vom avea mai multi km în următorii 4 ani decât în ultimii 10….

  16. Un obiectiv foarte usor realizabil, extrem de realist. Bravo Drula ! Unde ai fost in toti acesti 30 de ani. Vezi te rog ca “cea mai puternica Companie din Romania” are semnate contracte de vreo 600de km , A si DE , iar pe la Bacau deja s-au rupt masinile in rosturile de dilatare nefinalizate. Fratele meu faptul ca esti licentiat in IT prin Canada nu te califica pentru Constructii. Sa vedem cu cine faceti toate miile de km cu care va afisati, pentru ca in max 6-8 luni pandemia va fi pusa sub control prin vaccinuri , iar cei care au venit acasa vor fugi inapoi in UE la lucru si pe langa ei inca multi altii care in pandemie au pierdut aproape tot in tara. Cu vietnamezi , chinezi si indieni slabe sperante sa se poata face ceva. Nu uita baiete ca indiferent cine castiga contractele romani sau straini, toti au nevoie de o uriasa forta de munca greu de gasit! Sau poate tu cu prietenii tai veti construi sute de Aplicatii cu care sa se conduca utilajele fara a mai fi nevoie de oameni pentru ca oricum asta credeti ca toate activitatile pot fi digitalizate si conduse de acasa. Drula esti la fel de naiv si infantil ca toti ceilalti dinaintea ta. Degeaba faci proiecte le licitezi sunt castigate ai finantare de la UE in procent de 85% dai ordinul de incapere autorizatia de constructie , daca ai TREI muncitori. U E deconteaza banii la stadii fizice , adica daca nu stiai la ceva CE SE VEDE CONSTRUIT FIZIC.

    • to’ar’su *la este la fel de rupt de realitate precum sunt cam toate scursurile
      pluz (sac!) trompele aferente
      din pacate, in „tara”-n care un l*b*r din galerie ajunge parlavramentar…
      o scursura trompetizda poate poza in sinistru (re)fo’mizd
      la urma urmei pana si alde petrov era „dreptaci”

    • @Kenwood: Dumneavoastră doar aruncați cu insulte gratuite; nu aveți niciun argument care să vă susțină afirmațiile! Să-l lăsăm pe domnul Drulă să-și facă treaba și să evaluăm rezultatele peste 4 ani, respectiv progresul la 6 luni, 1 an, s.a.m.d. Românii au probleme majore cu bias-urile în gândire, și asta pe fundalul dezamăgirilor din ultimii 31 de ani.

      Astăzi și geniul geniilor, cititorul în stele, să fii venit la guvernare, tot nu-i mulțumea.

    • @D E : Performanța instituțională și a managerului public depinde în proporție de ~99.99% de forța de muncă implicată în proiectele derulate, de legislația, sistemele și procedurile interne care pot eficientiza sau îngreuna munca oamenilor.
      In cazul de fata, absența resurselor umane calificate este principalul risc asociat îndeplinirii obiectivelor strategice, dar este un risc care poate fi controlat și diminuat prin regândirea modului de colaborare cu firmele specializate în construcții și cu experții suport din sectorul privat.

      P.S.: Învață Drulă într-un an detaliile tehnice pe construcții și infrastructură mai bine decât cei cu Ph.D. în construcții. Crede-mă, o dată ce ai +6 ani de educație formală în domenii complexe din categoria STEM, ai si capacitatea intelectuală să înveți într-un an în domenii conexe gen construcții, cât alții în 5!
      Chiar vreau să-l văd pe dl. Drulă reușind „imposibilul”; el este ca mine și ca alți profesioniști din privat care vrem să vedem statul reformat și eficientizat, dar nu am intrat în politică din diverse motive. Asta nu inseamnă că nu ii vom susține de pe margine.

  17. Curios lucru ca în programul de guvernare apar doua noi drumuri express: Ditrau-Sfantu Gheorghe și Miercurea-Ciuc – Sovata. Cum se justifica acestea, există oare trafic pentru aceste rute?.. ma îndoiesc de acest lucru. Sa nu mai spunem ca aceste noi DX nu exista în masterplan…
    Va fi o mare provocare pentru domnul Drula sa răspundă acestor cerințe de la partenerii de guvernare.

  18. S i 1 km de autostrada, un zid la un spital,etc si tot sunt peste PSD. Succes pt Romania

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.