G4Media.ro

Dragoș Iliescu: Digitalul – atunci când vine în plus față de educația…

Foto: Vlad Cupsa, #TEDxCluj, Facebook Dragos Iliescu

Dragoș Iliescu: Digitalul – atunci când vine în plus față de educația față în față – crește cam cu 20-25% efectul / E o corelație masivă între numărul de ore petrecut de părinte cu copilul și performanța elevului

Digitalul, atunci când vine peste educația față în față, crește cam cu 20-25% efectul învățării, a declarat Dragoș Iliescu. Profesor la Universitatea din București și colaborator OECD la crearea testelor PISA, expertul în testarea educațională a afirmat că în această pandemie, “pentru prima dată, părinții fac ceea ce trebuie să facă”. “Este o corelație masivă între numărul de ore pe care părintele le petrece împreună cu acel copil, – nu neapărat făcând teme – discutând lucruri care sunt legate de școală, și performanța acelui copil”, a atras atenția Iliescu, în cadrul emisiunii UPGRADE 100 Live de la Guerilla.

“Lucrul carte mă irită de-a dreptul în zona educației este conversația publică, care este dominată de ideologie. Nu e dominată de opinii ancorate în empiric, nu e dominată de date științifice, e dominată de ideologie. Deci vom face un nou lucru pentru că pare bine, pentru că sună bine, pentru că e la modă, pentru că mi se pare mie c-ar fi cool. Dar pedagogia este o știință de sine stătătoare”, a avertizat Dragoș Iliescu, care este directorul Școlii Doctorale de Psihologie și Științele Educației din București.

Expert în psihometrie, ramură a psihologiei care se ocupă cu testarea și măsurarea psihologică, și fondator al platformei digitale de testare a elevilor BRIO.ro, Iliescu a declarat că “părintele are o co-responsabilitate pentru educație. Școala nu e doar un loc în care îți parchezi copilul și te aștepți să vină înapoi frumos, deștept, un cetățean cu valori puternice, un critical-thinker șamd. Fă și tu ceva! Și ce știm este că, în România, șchiopătăm la numărul de ore pe care părinții le investesc în educația copiilor lor. Și, pentru prima dată, fac și ei ce trebuie să facă. Sper ca măcar obișnuința asta de-a petrece puțin timp împreună cu copiii noștri legat de școală să rămână în septembrie”.

Foto: Vlad Cupsa, #TEDxCluj, Facebook Dragos Iliescu
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. scoala romaneasca e numai indoctrinare, daca mai si invata ceva prichindelul, sa se declare multumit

  2. Unde e mitul cu olimpicii romani care fac furori la olimpiadele internationale, in universitatile de prestigiu? Sunt exemple izolate unde meritul este exclusiv al copilului si al parintilor, statul are 0 merit. Scoala romaneasca este foarte jos, pacat de unii profesori cu viziune si idei inovatoare ca sunt tinuti in loc de acest stat capusa

  3. Activitatile extra scolare cand le mai face copilul daca trebuie sa vina acasa de la scoala si petrece alte 3 ore facand teme si „discutand cu parintele tot despre scoala”?
    O sa ajunga o generatie de anchilozati si lenesi, pentru ca pur si simplu nu mai au timp sa faca miscare.
    Eu vreau sa ii ofer educatie copilului meu incercand sa-l dezvolt si in alte directii, sa faca un sport, sa danseze, sa viseze. E si aceasta o responsabilitate a noastra. Programa scolara in Romania este de-a dreptul periculoasa pentru sanatatea mentala si fizica a copiilor.

    • Spre deosebire de generațiile „ceaușiste”, care erau foarte bine pregătite (datorita seriozității profesorilor și elevilor, precum și datorita bunului simt al părinților, care nu ii săreau la gat profesorului pentru note mari), acum elevii și părinții au libere și sâmbetele.
      Sa facă sport și alte fericiri sâmbăta și duminica.

  4. Lăsați dracului on-line-ul! Asta este o mare idioțenie. O sa iasă o generație de zombi. Școală înseamnă și interacțiune cognitiva care este foarte importanta. Omul este o ființă sociala prin definiție!