G4Media.ro

Dosarul examenelor trucate de la „Spiru Haret”: prorectorul și alte cinci persoane,…

Foto: G4Media.ro

Dosarul examenelor trucate de la „Spiru Haret”: prorectorul și alte cinci persoane, reținuți de DIICOT

Procurorii DIICOT l-au reținut pe prorectorul Universității „Spiru Haret” și alte cinci persoane, potrivit unui anunț al instituției. Cei șase au fost reținuți pentru 24 de ore în urma audierilor și vor fi prezentate în fața judecătorilor cu propunere de arestare preventivă.

Procurorii au audiat elita Universității private „Spiru Haret” în dosarul privind falsificarea din 2012 și până acum a examenelor de licență și masterat. Astfel, printre cei cercetați se numără un prorector al universității, 3 decani și prodecani ai unora dintre facultăți, dar și 15 profesori universitari, au declarat pentru G4Media.ro surse judiciare.

Vor fi aduși la audieri și cercetați și 3 secretari universitari, un asistent universitar, 30 de studenți și 12 intermediari.

Reamintim că procurorii DIICOT au făcut miercuri dimineață zeci de percheziții. Mai multe cadre universitare sunt suspectate că, pe parcursul anului universitar 2018 – 2019, au format un grup infracțional organizat care a avut ca scop facilitarea promovării de către mulți studenți a examenelor. „Spiru Haret” e cunoscută drept “fabrică de diplome” în urma scandalului lansat de fostul ministru, Ecaterina Andronescu, care a încercat să anuleze absolvenților universității dreptul de a intra în învățământ.

Cine a fondat Universitatea „Spiru Haret”

Fondatorul Universității „Spiru Haret” – astăzi centrul celei mai răsunătoare anchete a procurorilor antimafia, care fac percheziții în 13 județe – este Aurelian Gh. Bondrea, Mare Ofițer al Ordinului „Meritul pentru Învățământ“ decorat de Ion Iliescu în ultimele zile ca președinte. Cunoscută sub titulatura de “fabrică de diplome”, după scandalul din 2009 în care Ecaterina Andronescu a refuzat să recunoască diplomele emise de „Spiru Haret” la programe fără frecvență și distanță, instituția de învățământ superior a fost înființată în 1991 de Bondrea senior – el însuși absolvent de liceu la fără frecvență, al Școlii politice ‘Ștefan Gheorghiu’ tot la fără frecvență, membru al Secției de propagandă a Comitetului Central al Partidului Comunist, unde “se spune că s-ar fi apropiat de Elena Ceaușescu”, relatează Adevărul. Citește profilul integral al lui Aurelian Bondrea pe Edupedu.ro.

Foto: Imagine de la perchezițiile la Spiru Haret (Sursa: G4Media.ro)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. In mod normal trebuiesc controlate toate institutiile de invatamint superior si nu numai . Modalitatile de acordare a diferitelor diplome si modalitatile prin care studentii unor astfel de institutii au parcurs stagiile anuale este de cercetat .Daca apar studenti , ce au o virsta inaintata ,atipica pentru un parcurs normal liceu, student-facultate ,masterand , doctorand ,trebuie cercetat . Daca exista multe cazuri in care au fost posibile studii ce au cuprins doi ani intr-unul singur ,iar este atipic si trebuie cercetat . Daca accesul la studiu in facultati a fost permis pe un sistem tip grila si atunci trebuie cercetat . Daca a fost permis studiul la nivel de fara frecventa , este obligatoriu de cercetat lucrarea de diploma si lucrarea de master sau de doctorat . In fapt totul trebuie inceput prin reasezarea pe principii de normalitate a intregului sistem de invatamint romanesc . Fara a curata acest sistem de impostura ,ca factor general destabilizator , Romania nu poate trece mai departe .

  2. Câteodată, valul maniei proletar sparge digurile realității contemporane. Sunt mai bine de doua decenii de când o universitate (cea din Stockholm), se mândrea ca zeci de procente dintre studenții sai au vârste peste considerate normare pentru frecventarea învățământului superior. Asta în contextul utilizării tot mai frecvente a unor concepte cum ar fi „educație permanenta” ( „lifelong education” în varianta anglo-saxona).
    Ideea cercetării studenților cu vârste „atipice”, ca și altele proferate de autor par a fi caracteristice pentru o persoană care visează sa trăiască în Cuba sau Venezuela.