G4Media.ro

Doi români implicați în rețeaua Balkan Cartel, cea care a adus în…

Doi români implicați în rețeaua Balkan Cartel, cea care a adus în România tonele de cocaină naufragiate pe litoral, au fost prinși de poliție

Doi bărbați, de 40 și 32 de ani, ambii din Galați, cu reședința în Spania – implicați în rețeaua Balkan Cartel, cea care a adus cele tonele de cocaină naufragiate pe litoral, în urmă cu 2 ani – au fost prinși de polițiștii din Tulcea, potrivit unui comunicat al IPJ Tulcea.

”În anul 2019, cei doi bărbați ar fi constituit un grup infracțional organizat, împreună cu alte persoane de cetățenii diferite, cu scopul de a transporta o cantitate semnificativă de cocaină (trei tone) din America de Sud-Brazilia, portul Belem, pe apele teritoriale românești ale Mării Negre, în vederea distribuirii acesteia pe piețele din Europa.

În cauză, instanța de judecată a dispus arestarea preventivă a celor doi bărbați pentru 30 de zile, fiind cercetați sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ,,Trafic ilicit de droguri de mare risc”, ,,Trafic ilicit internațional de droguri de mare risc” și ,,Inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat în scopul săvârșirii de infracțiuni grave”, a arătat poliția.

În noiembrie anul trecut, Tribunalul Tulcea i-a condamnat pe șoferii sârbi Tode Krstic și Nenad Cvetkovic la câte 9 ani și 4 luni de detenție în cazul ”Cocaina din mare”, însă sentința nu e definitivă.

Cei 2 șoferi și un român erau singurii membri ai rețelei de crimă organizată Balkan Cartel prinși de autoritățile române, după ce o barcă cu 2 tone de cocaină a naufragiat pe litoralul românesc, în martie 2019.

În acest caz au mai fost arestați polițiștii de la Rutieră, Costinel Bobîrnea și Cătălin Popaene. În noaptea de 21 spre 22 martie 2019, pe centura Capitalei, lânga reprezentanța Toyota-Honda, cei 2 polițiști au oprit o mașină a traficanților, care remorca o barcă plină cu 30 de pachete de cocaină. Traficanții aveau permis de conducerea de tip B, nu și E-ul necesar pentru remorcă. Ca să scape de polițiști, traficanți le-au dat fiecăruia 2000 de euro șpagă.

Povestea operațiunii. Profilul liderului traficanților este demn de Netflix. E vorba de un libanez din Brazilia, Joseph Nor Eddine Nasrallah, poreclit Sheik-ul, potrivit datelor furnizate DIICOT de către americanii de la DEA (Drugs Enforcement Agency – agenția americană de combatere a drogurilor).

Între 2007 și 2018, Sheik-ul a fost condamnat în Liban la 5 pedepse de închisoare pe viață, potrivit datelor comunicate DIICOT de către Interpol Beirut. Cu toate acestea, libanezul era binemerci în Brazilia și ar fi negociat cu columbienii, în statul Amazonas, cocaina trimisă spre România, potrivit informațiilor primite de DIICOT de la DEA.

Cocaina era ieftină în Brazilia, însă ajunsă în Europa, numai cele aproape 2 tone capturate ar fi valorat 200 de milioane de euro în stare pură și 600 de milioane de euro, prelucrată.

În octombrie anul trecut, Sheik-ul a fost arestat de brazilieni și își ispășeste o condamnare de 22 de ani de detenție în penitenciarul „Paulo Luciano Campos” din statul Sao Paulo, oraşul Avare.

La începutul lui 2019, pe când era liber, libanezul ar fi fost contactat de sârbii de la Balkan Cartel care i-ar fi propus să le livreze cocaină destinată pieței din Serbia, dar și pieței occidentale. A trimis o navă cu 3 tone de cocaină pură din portul Belem, Brazilia. O tonă ar fi rămas în Turcia, prețul cerut de traficanții turci pentru trecerea prin strâmtorile Bosfor și Dardanele.

Cele 2 tone rămase au fost aduse în apele românești cu două nave, una sub pavilon insula Marshall, alta sub pavilion ucrainean. Drogurile au fost aruncate în mare, la 20-30 de mile de țărm, într-un interval de 33 de minute, cât navele nu au transmis semnal AIS (Automated Information System). Din mare, drogurile au fost preluate cu 2 bărci cu motor.

Pentru colectarea pachetelor de cocaină din apă, sârbii de la Balkan Cartel ar fi angajat mai mulți spanioli specializați în așa ceva. Aceștia au venit în România în martie anul trecut special pentru această operațiune și ar fi fost ajutați de 6 români și un ucrainean. În total, 15 persoane.

Ghinionul traficanților ar fi constat în vremea nefavorabilă și a faptului că zona în care au navigat cu bărcile pline cu cocaină este plină de bancuri de nisip. Așa s-a ajuns la faptul ca una dintre bărci, cu o tonă de cocaină, a naufragiat la Sfântu Gheorghe. Alte pachete cu sute de kilograme de cocaină au fost găsite pe litoralul românesc sau în apele Bulgariei.

Traficanții au reușit să fugă totuși cu a doua barcă și cu 30 de pachete a câte un kilogram de cocaină. Procurorii au găsit până la urmă barca parcată într-o benzinărie pe centura Capitalei, pe sensul de mers către Domnești, dar mai erau doar 3 kilograme de stupefiante în ea.

Pe lângă cei 2 polițiști, doar un român, Silviu Augustin Pălăcean, și cei 2 șoferi sârbi au fost prinși și arestați, restul au mandate de arestare în lipsă.

Ceilalți membri ai grupării dați în urmărire internațională sunt, potrivit Tribunalului București:

* Antonio Domenech Duran

* Juan Edgar Palacios Leon

* Alin Bogdan Şugar

* Pedro Ruben Palacios Leon

* Iuliana Matei

* Jesus Alvaro Henares Calero

* Augustin Iosif Şugar

* Rostyslav Kirnos

* Alexandru Postolea

* Predrag Stojic

* Gabriel Manole

* Claudiu Alexandru

* Antonio Juan Nieto Sabater

Clasare pentru polițiștii de frontieră

Procurorii DIICOT au dispus clasarea cauzei față de polițiștii de frontieră de la punctul de lucru Sfântu Gheorghe și față de cei de la Garda de coastă – Grupul de Nave Sulina, chiar dacă polițiștii au interacționat cu traficanții, dar nu au raportat acest lucru, iar radarul SCOMAR nu a funcționat exact când traficanții descărcau cocaina, potrivit rechizitoriul DIICOT.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

4 comentarii

  1. Pasajul cheie: „radarul SCOMAR nu a funcționat exact când traficanții descărcau cocaina” e cel care trebuie să dea de gândit. Paza frontierei maritime este ciur. Adica vine ditamai cohorta de traficanți din străinătate și se bazează pe loialitatea grănicerilor. Ar trebui detenție egală între traficanți de droguri de mare risc și grănicerii vânduți acestora. Aici au fost niște complicități colosale presupun.

    • Pai era contrabanda de stat, contrabanda serviciilor romanesti tradatoare !
      Doar ei aveau acces la informatii referitoare la „procesul de mentenanta” a aparaturii de observare!

      Statul mafiot roman face trafic de droguri! Isi inchide camerele ca sa poata trece marfa!

      La fel ca Hexipharm, unipharm etc Ei sunt mafia care isi asupresc cetatenii !

    • E BINE CA TIPAM CA VREM IN SCHENGEN

  2. Din aceasta clasare pentru politistii de frontiera rezulta pe langa faptul ca a fost data in contradictie totala cu realitate faptelor dar si ca la randul lor politistii de frontiera au impartit profitul din traficul de droguri cu judecatorii ce le-au spalat faptele. Acum sa vedem daca ia cineva la periat aceasta clasare, judecatorii aflati mana in mana cu politistii, pe politisti si pe cei care au tot afirmat ca sistemul SCOMAR a for oprit din pura intamplare. Iata ca nu a fost intamplatoare acea oprire exact in cele 33 de minute in care traficantii se coodonau sa arunce in mare pachetele respectiv sa le incarce mai departe in barcile ce au ajuns la mal esuate sau nu .