G4Media.ro

DOCUMENT Avocatul Poporului, despre admiterea separată la colegii, din proiectul de lege…

Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

DOCUMENT Avocatul Poporului, despre admiterea separată la colegii, din proiectul de lege a învățământului: Discriminează copiii din familiile fără posibilități financiare, încurajează abandonul școlar și creează avantaje celor din familii care pot asigura meditații copiilor

Avocatul Poporului solicită „reanalizarea” articolului care prevede admiterea separată la colegii, potrivit listei modificărilor și completărilor la proiectul de lege a învățământului preuniversitar, trimisă Ministerului Educației în perioada de consultare pentru drafturile de acte normative. Instituția a publicat acest raport, iar în document subliniază că prevederea „discriminează copiii din familiile fără posibilități financiare, încurajează abandonul școlar” și „creează avantaje celor din familii care pot asigura meditații copiilor”.

Avocatul Poporului vorbește despre faptul că „nu este prevăzut un cadru de prevenire a faptelor de corupţie în procesul de elaborare a subiectelor şi organizarea” admiterii.

Reamintim că prevederea prin care doar colegiile, mai întâi cele naționale și apoi toate colegiile, conform declarațiilor ministrului Cîmpeanu, pot organiza examen de admitere pentru până la 90% din numărul de locuri din clasa a IX-a, prevăzută în art. 74 alin. (2) al proiectului de lege este una controversată, fiind criticată de o serie de instituții și de societatea civilă.

Ce scrie Avocatul Poporului, în raport:

„Apreciem că admiterea în învăţământul liceal, în cadrul colegiilor naționale, favorizează menţinerea inechităţilor din educaţie și încurajează abandonul școlar, cadrul juridic fiind impredictibil și creează avantaje elevilor din familiile care pot asigura meditaţii copiilor, discriminând astfel copiii din familile fără posibilități financiare”.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. După mintea avocatului poporului eu zic să interzică Capacitatea și Bacalaureatul pentru că discriminează. Acolo au reușită în special cei meditați și din familii cu potențial economic. Putem revenii la admiterile pe bază de dosar ca în anii 50. De bază „Originea sănătoasă”. De data asta sărac material și cu duhul, origine în familie cu probleme (pușcărie, asistați sociali, părinți violenți etc.) Plus îndepărtarea celor cu „Origine nesănătoasă”. Reacționați la abuzurile statului, intelectuali, burghezi mai mici sau mai mari. Într-un cuvânt „Dușmani ai poporului! „. De fapt în afară de părinți vina o poartă și statul pentru că nu apropie copii cu probleme de școală. Atât cât se poate. Că de unde nu e nici Dumnezeu nu cere.

  2. Vrei sa zici pe criterii de pile,cunoștințe , relații . Că asta a fost admiterea la liceu pe vremea mea când liceele își făceau singure examenele.

  3. Ce să le mai facă statul?le dă bani,tasu’si masa’ îi da pe țigări și băutură la birt! după care urlă că e discriminat!în fiecare zi băutură,manele și distracție! fără stres!stres are ăla care îi duce in spate pe ăștia!de ce sunt obligat să ii duc in spate pe trântorii ăștia? că așa vrea statul? să îi pună la muncă că nu fac decât mizerie! măcar pe aia să și-o strângă!

  4. Admiterea separată la colegii naționale este inutila și chiar nociva. Inutila pentru că la aceste licee de elită nu intra decât elevii cei mai bine pregătiți, adică cei care la evaluarea națională obțin note foarte mari, în speță cel puțin 9. Nociva deoarece disciplinele și subiectele se stabilesc și se fac de către cadrele didactice din aceste școli, generandu-se corupție, sub forma directa – mită pentru a transmite subiectele sau sub forma indirecta – meditatii nu doar la română și matematică, ci și la alte discipline la care colegiul national stabilește concursul. Nu va intra nici un elev, daca nu cotizează direct – șpagă sau indirect – meditații.