G4Media.ro

Deși este demis, Guvernul Dăncilă vrea să dea chinezilor, pe ultima sută…

Deși este demis, Guvernul Dăncilă vrea să dea chinezilor, pe ultima sută de metri, un contract major: construirea autostrăzii Ploiești-Brașov în parteneriat public-privat / Răzvan Cuc: “Contractul se va semna în perioada următoare. Trebuie aprobat prin hotărâre de Guvern”

Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) a ajuns la o înțelegere cu asocierea China Communications Construction Company – Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru realizarea în regim de parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploiești-Brașov, potrivit anunțului făcut astăzi de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Autostrada Ploiești-Brașov ar putea fi astfel primul drum de mare viteză care va fi construit în regim de PPP, pentru care șoferii vor plăti taxă.

Potrivit acestuia, contractul ar urma să fie semnat în perioada următoare.

“Săptămâna viitoare transmit contractul și el poate fi semnat de Comisia Națională de Prognoză. Contractul trebuie aprobat prin hotărâre de Guvern. Dacă o putem da noi (guvernul Dăncilă, n.r), o vom da, dacă nu o vom lăsa pe tavă viitorului Guvern”, a declarat Răzvan Cuc.

Întrebat dacă nu cumva actualul Guvern se grăbește să semneze contractul cu chinezii și turcii pentru contruirea autostrăzii Ploiești-Brașov, Răzvan Cuc a dat asigurări că nu întind nicio capcană viitorului Executiv.

“Nu ne grăbim. Este munca din ultimele șase luni de zile. Nu e nicio capcană. Nu se pune problema de așa ceva. Lucrurile sunt simple, sunt transparente. Sunt condiții obișnuite pentru un PPP. Contractul va fi public, va fi aprobat prin hotărâre de guvern”, a declarat Răzvan Cuc.

Acesta ar fi al doilea mare contract direcționat de guvernul PSD spre o companie chineză, după acordul preliminar pentru constructia reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă semnat între Nuclearelectrica (SNN) şi China Nuclear Corporation.

”1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei, din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini”, declara, în mai, Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză.

Comisia de Prognoză are zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, însă, a fost însărcinată de Guvern să negocieze cu asocierea sino-turcă realizarea în parteneriat public-privat a autostrăzii.

Autostrada a fost împărțită în trei sectoare:
Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,
Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km.

De reținut că tronsonul dintre Râșnov și Cristian (lungime 6,3 km-autostradă și 3,7 km -drum naţional la 4 benzi cu separator median) va fi construit de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Pe acest tronson, lucrările au început pe 20 mai și ar trebui să se finalizeze peste an și jumătate.

Potrivit Studiul de Fundamentare redactat de CNSP, parteneriat public-privat se va întinde pe 44 de ani și va fi împărțit în 2 etape:
• ETAPA 1 – Servicii de proiectare, lucrări de întreținere si operare în regim de parteneriat public privat – durata Contractului – 24 de ani
• ETAPA 2 – Întreținere si operare în regim de autostradă cu taxa pe durata 20 de ani.

„Pe autostradă va fi implementat un sistem de taxare “semi-închis”, care prevede bariere, precum și cabine de taxare acolo unde va fi cazul. Tarifele vor fi introduse pe parcursul finalizării tronsoanelor de autostradă. Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul”, se mai arată în documentul citat.

Aceasta este a patra încercare a statului român de a construi autostrada spre Valea Prahovei în regim de PPP.

CNSP și Guvernul Dăncilă au continuat negocierile cu asociera formată din firmele din China și Turcia, deși pe 30 iulie Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional, la propunerea Vioricăi Dăncilă. Dăncilă motivase intenția guvernului de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice. Ea nu a dat amănunte despre aceste obstacole, mai ales că toată administrația e controlată de PSD.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

54 comentarii

  1. PSD se grabeste sa ia ultimele spagi, sa traga ultimele tunuri.

    Pacat ca romanii n-au vazut in 2016 ce pericol e PSD-ul, toate pierderile acestea puteau fi evitate.

    • Ce s-au gandit gunoaiele …hai sa mai traga o ultima teapa fraierilor care au votat „ciuma rosie”
      M#13 PSD !!!

    • Pamflet
      Trebuie ca viitorul guvern sa actioneze in justie actualul guvern ca acesta sa plateasca pentru toate faradelegile facute, incepand cu ordonanta 13 si
      represinea din 10 august pana la acest contract. Avem ocazia sa facem curatenie acum. Daca nu vacem acum, chiar ca nu se va mai face bine tara vreodata…

    • Cât de prost poți fi, ba ca nu se fac autostrăzi, ba ca de ce se fac

  2. Se grăbesc să ia o ultimă șpagă?!? Cât mai e parandaratul?
    De ce se grăbesc să semneze, nu mai au niciun drept să o facă, au avut timp trei ani, acum e un guvern DEMIS! nu putem sa mai avem contracte gândite de analfabeții sii pafaristii ăștia!
    De ce sa fie autostrada PPP, cu taxă către privați-străini, când se poate face cu bani europeni, fără taxe exorbitante??? De ce ne vindem țara chinezilor și turcilor, să ia pielea de pe no ( nu aveau ei sloganul că nu ne vindem țara?!)i?? Cât tupeu pe analfabeții ăștia, ce viteji sunt acum, să lase mari probleme celor ce vin după ei!
    NU MAI TREBUIE LĂSAȚI SA SEMNEZE NIMIC, au avut timp sa o facă până acum! Sa doboare naibii,analfabeți furacioși!

    • Nu-i pasa pesedistului ca Romania trebuie sa dea chinezilor si turcilor miliarde cita vreme ei incaseaza spagi. Pesedistii nu lucreaza pentru tara ci exploateaza tara in interesul lor. Considera Romania o vaca de muls.

    • Parandaratul e acelasi ca pe vremea PDL , actual chipurile PNL. Sau credeti ca merge mizeria cu ,, ciuma rosie ,, . Sunteti toti o apa si un pamant ! Mai intai povestiti cu cat sunteti platiti sa scrieti asa ceva, apoi stapanii vostri sa spuna cat e parandaratul si in final de cand il practica toti !

    • D, greșeala ta sa crezi că suntem plătiți ca voi, pesediștii..
      Iar PDL a fost alianța PSD+ PNL ul lui Tăriceanu, actualul ALDE+ PCul lui Voiculescu, așa că las-o mai moale cu asta..
      Wiki: „USL a fost fondata de PSD ( Victor Ponta), PNL ( Crin Antonescu, pretenu lui Draknea), PC (Dan Voiculescu).
      Datorită unor neînțelegeri între PNL și PSD, liderul PNL a anunțat sfârșitul USL…”
      adică, fix cum s-a întâmplat cu ex coaliția de guvernare proaspăt decedată, PSD+ ALDE…
      PSD +ALDE+ UDMR nu fost cumva USL2???

    • La PDL nu și-a făcut Draknea mâna la furat?? Nu atunci a pus mana pe județul TR și l-a transformat în proprietate personală?

  3. Nu trebuie lasati sa semneze acest contract. Tot ce vine dinspre acea Comisie (CNSP) este suspect pentru ca acolo este o cloaca comunista bolsevica. Unei comisii de prognoza nu trebuia sa i se dea si sarcini de executie, de implementare de proiecte si cu atat mai mult cu drept de incheiere de contracte. Acest guvern este demis si nu trebuie lasat sa dea o astfel de HG.
    Noul guvern, printre primele masuri efective, este necesar sa revina la statutul initial al Comisiei de Prognoza si sa-l demita urgent pe brontozaurul ala de Pizdeanu.

  4. Pe repede inainte, sa nu plece de la putere si sa le scape o spaga imensa.
    Era bine sa fi aflat si cit o sa coste. Ca sa stim cit vor plati brasovenii si bucurestenii care vor trece pe acolo in 20 de ani. Ca restul vor merge pe Valea Oltului, unde va fi gratis si e mai scurt drumul pina la Bucuresti pentru 75% dintre transilvaneni.

    • Nu e treaba ta .

    • Acum un an se vehicula ceva la genul 7 euro la 100 km, nu mai stiu daca era asta sau cea spre moldova. Oricum, cred ca proiectul actual nici nu e o autostrada de munte, au gasit o vale in care sa o inghesuie…

  5. Poate ar trebui sesizat si DNA, ca pe Iohanis degeaba-l sesizam!

    • De ce degraba ai pus semnul egal intre atributii . Lasa marcele vrajeala ca suntem deja satui de minciuna . Zi si tu un adevar si atunci dam like . Pina atunci rasca – basca ,ca si asa nu stii ce inseamna .

    • postac basist notoriu

    • Nae, vezi ca nu mi-ai dat like la asta:
      „De acord cu tine, Adi, dar nu sti cumva ce atitudine a avut Presedintele in privinta
      Legii nr.169 din 14 iulie 2017 privind recursul compensatoriu, de care se vaita toata lumea? A fost atacata de Presedinte, n-a fost atacata de Presedinte, a fost sau nu intoarsa la Parlament, sau macar a fost criticata, a dat avertismente la timpul respectiv, sau doar a semnat, ca un primar de la Sibiu, Decretul pentru promulgarea legii?! Vaz ca nimeni nu vrea sa ma lamureasca si pe mine si ma lasa asa in nimicnicia mea!”

    • Adriane, televizoarele cu lampi erau de o mie de ori mai bune…..

    • Nae, vezi ca ti-a scapat, bineinteles ca din greseala, un „i” in pus , de la tastatura, la „nu stii”!

    • Cand spun ca tastaturile sunt de vina!!! Plus nu „pus”.

  6. F pagubos, eu platesc taxe pe care mafia psd le distribuie pe masini de lux, pensii speciale si alte avantaje ale grupului mafiot. 20 ani e f mult si ma intreb cum elvetienii au reusit sa faca autostrazi si sa nu platesti 6 dolari indexati pe suta de km. E o alta furtaciune a “profesionistilor” din psd. Sper sa nu se faca. E un nou bechtel., aratati contractul.

  7. Si vina a cui e? Nu trebuia luni deja votat noul guvern? Ei se mai gandesc….Cu parere de rau dar dupa ce vin o sa plateasca contractele astora…… PS m ai ganditi-va

  8. Ca si forma de protest, nu am sa folosesc acea autostrada pana nu va inceta perioada de folosinta a” partenerilor „. straini. Asta daca nu o sa le dea pe 99 ani, cum au furat 3/4 din tara.

    • Mai este mult pina departe . China nu are ce cauta aici , cu banii proveniti de nu stim unde. PSD nu va semna ninic , ca doar nu or fi cu totii fraieri sa mearga in tandem cu fostul lor presedinte .

    • contractul o sa prevada ca daca nu se realizeaza incasarile prognozate, chinezii vor fi despagubiti de la bugetul statului roman!

  9. Comunistii Chinezi au platit la greu comunistii Romani ca sa se faca autostrada, este evident ca doresc sa-si pastreze spagile. Doar nu dorim sa facem autostrada gratuita cu banii europeni, ar da peste cap tot sistemul.

  10. Nici chinezii nu or fi asa de prosti sa dea spaga inainte unui guvern demis . Si timpenia are o limita .

  11. Nici o problema, contractele se pot anula, iar prostii care platesc spagile pierd banii.

  12. Multă sănătate și fericire. :)))))

  13. O firmă de comunicații asociată cu una de turism va construi o autostradă negociată de o comisie de prognoză.
    Poftim guvern de imbecili.

  14. Vad comentariile de mai sus si imi dau seama (inca o data) de imbecilitatii romanilor. Daca nu se fac autostrazi, de ce nu se fac, daca se fac autostrazi, de ce se fac, ca se ia spaga. Acum 2-3 ani, absolut toti rmanii tipau sa se fac autostrazi cu chinezii, ca ei sunt cei mai tari, acum cand se fac autostrazi cu chinezii, de ce se fac tocmai cu chinezii. POPOR DE TIGANI HANDICAPATI!

    • Hai-hai….!

    • Care Romano țipau sa vina chinezii sa dacă autostrada?! Hai ca ești deplasat. De ce sa facă autostrada in privat cu taxe de trecere când cu fonduri europene costa mai puțin partea statului iar taxa de trecere poate fi minima?! Asta e hoția: ppp pot fura fără sa ii întrebe UE nimic, decât dacă mai intra pe fir Kovesi sa-i prindă…

    • Nu cred ca au existat persoane care sa-si doreasca sa vina chinezii ca sa construiasca si chiar daca ar fi existat, foarte probabil si-au schimbat opinia odata ce au constientizat amenintarea pe care o reprezinta China la nivel mondial de cand e condusa de Xijinping.

    • @aLIMBIn:
      Cand vorbesti de „POPOR DE TIGANI HANDICAPATI”, limiteaza-te la ceea ce este sub coviltirul tau, scarnavie comuista ce esti!

  15. americanii au furat banii de autostrazi, europenii la fel, cu rusii exclus. de ce nu chinezilor? romania e o picatura pentru china, deocamdata sunt singurii care fac repede si bine treaba. china face afaceri in toata europa. cred ca chinezii nu pun botul la coruptia europeana si de aici ipocrizia asta . cel mai bine e sa faca china toate autostrazile, licitatie sau atribuire directa , daca e pe bune ar castiga chinezii, au si bani si know how.

    • Poate sa le faca oricine, DAR NU CU CONTRACTE INCHEIATE DE PSD, CE NU INTELEGETI?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Din perspectiva asta, cea mai sigura optiune e sa se faca autostrada cu fonduri UE. In acelasi timp proiectele de infrastructura ar trebui prioritizate altfel, critice pentru economie si prioritare trebuie sa fie autostrada pe Valea Oltului, autostrada Moldovei (poate fi vazut ca obiectiv la nivel european), centura Bucuresti pe care ar trebui sa se circule de asemenea in regim autostrada. Momentan costul si complexitatea autostrazii pe Valea Prahovei sunt prea ridicate raportat la beneficiu pentru a intra in top prioritati. In alta ordine de idei, sa recomanzi chinezii pentru ca au know how este un lucru absurd, cel mai bun lucru pe care il stiu chinezii sa faca este sa copieze know how-ul.

  16. Nu va reusi , ptr.ca HG daca-l da,va fi anulat in justitie , ptr. ca acest potential contract are vicii ascunse, pe de o parte, iar pe de alta , nu cred ca partea chineza este chiar asa naiva. Stiu exact momentul politic si nu vor da curs acestor nehaliti lacomi. care n-au facut nimic ani la rand , numai au consumat banii Tarii.

  17. Chit că nu folosește decât ca să le treacă Miticilor la săniuș prin recepțiile hotelurilor de pe Vale, să sperăm că nu se vor abate de la termenele, prețurile și calitatea celor demonstrate în Serbia! Dar, dacă tot se forbește de mutarea Capitalei la Brașov, să sperăm că n-o să aibă mai puțin de 4 benzi pe sens!

  18. Normal ! Daca si-au luat gentile trebuie sa livreze ceva…. Altfel ii pun aia, pe ei in genti !!

  19. Mi-am pierdut răbdarea cu acești…
    Când s-a construit in București Afi Cotroceni cu cine s-a construit fațarnicilor plecaciosi nemțăleilor. Ce-a mai construit occidentul in ultimii 30 de ani? In germania au construit chinezii cartiere întregi. La noi nu e bine. Au deschis fabrici în toată lumea bănci in toată lumea magazine in toată europa de est unde e mâna de lucru ieftină și scot banii din țară.
    Noroc cu România că altfel nu susțineau alipirea de germania de est. In 1990 erau vai de capul lor. Dar la fel cum l au adus pe carol care n- avea servici in detrimentul lui Cuza așa au făcut și acum cu plimbărilă fără de …. Iobagi pt nemtalei am ajuns. Toate contractele se vor făcute numai cu firme austro ungaro germano dar cu mână de lucru românească. Salarii mici pt noi iar profitul la ei. N-ar vrea și vice versa?
    Cine a îndoctrinat șpaga in Romania?
    Înainte se făcea cu un săpun cu un parfum (cu caltabosi cu palinca) după care au venit multinaționale cu saci de bani . Și tot ei au descoperit că suntem corupți după ce au furat și demolat tot.
    Și noi răbdăm . 10 ani cu turmentatul și cu chitaristul (care se vrea premier) ce s-a construit și unde? Fără răutate întreb.
    Aș vrea să mai scriu dar…
    Ca să fii român trebuie să poți

    • Esti pe langa subiect. Ce au construit chinezi, filipinezi sau vietnamezi in regim privat cu mana de lucru ieftina nu se compara cu proiectul autostrazii pe care statul chinez ramane stapan. Pe langa faptul ca elementele principale de infrastructura nu e recomandat sa fie instrainate altor state, mai ales catre comunisti sau socialisti extremi, statul chinez, devenind proprietar isi va putea monta sistemele de supraveghere si va putea monitoriza intreg traficul de turisme sau marfa si poate folosi informatiile obtinute in propriul beneficiu.

  20. ???
    Doamne ce panarame ne conduc (inca)…
    Si pt ăștia care va ingrijorati ca o sa circulati pe autostrada asta cu taxa: fiti fara de grija! Aceasta autostrada NU se va face nici la anu, nici peste 2 ani, nici în următorii 30 de ani! Dar povesti cu inceperea ei veti mai auzi cel putin o data pe an. Si de cate 2 ori in anii electorali.

  21. Aici se pregateste un tun superdolofan, peste ala cu Bechtel. O sa ajungem datori vanduti la chinezi, la fel ca Montenegro. Cautati pe net despre autostrada lor – deja nu o mai pot plati si nu duce nicaieri!
    PPPurile nu prea merg nicaieri in lume. Nu sunt deloc in avantajul celor pe teritoriul carora se construieste. Partenerul privat cere dobanzi mari si garantii pentru acoperirea riscurilor, iar prostii platesc.
    Si sa te fereasca Sfantul sa ajungi dator la chinezi, rusi sau turci, care vor sa isi extinda influenta si o fac pe calea investitiilor. La chinezi si la rusi nu exista companii cu adevarat private, statul are peste tot un cuvant determinant de spus.

  22. Doar guvernele corupte fac parteneriate cu China intr-o perioada in care aceasta isi manifesta pretentiile imperialiste. Orice dependenta de statul chinez nu va duce in timp decat la mai multa subordonare fata de Beijing. Cazul de fata este cel mai bun exemplu de fapta politica prin care PSD ne vinde tara strainilor.

  23. Problema nu a fost la americani sau europeni, problema a fost factorul comun, adică politicianul român ( în principal pesedist) care a cerut parandărătul și a făcut tot felul de inginerii mafiote, să dreneze cât mai mulți bani către buzunarul lui…
    Poate veni și Papa de la Roma că nu va putea construi nimic, atât timp cât aceste lucrări sunt atribuite și semnate de către niste borfași
    De ce trebuie făcute PPP, să plătim dări zeci de ani unor băieți deștepți?
    Problema e că nici chinezii nu ne vor da autostrada gratis, vor suge zeci de ani de la poporul român, în condițiile în care aceasta poate fi construită pe bani europeni.. sunt țări in faliment și aproape vândute Chinei prin asemenea contracte ( parcă Muntenegru,. )…dar na, noi nu ne vindem țara, o donăm! Noi suntem viteji la scosul gazelor din mare, la km adancime, dar nu ne putem construi singuri un drum, la suprafață..
    Apropo, ce se mai aude de drumul ăla expres de la Craiova? Tot acolo sunt bordurile de la inaugurare?

  24. D-l Cuc probabil a luat comisionul de la chinezi si l-o fi impartit cu partidul ori l-o fi facut cadou lui Voorica Dancila care ne spunea acum cateva zile ca ea nu are avere. Ne intrebam cat o costa oare numai fardul, hainele si bijuteriile plus coafeza afisate zilnic in fata celor 50% femei din clasa saracita de masurile luate de PSD din 2019 pana azi?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.