
Delphine Arnault deschide „un nou capitol” la Dior, mizând pe calitate, în timp ce Jonathan Anderson debutează într-un context dificil pentru industria luxului
Directorul general al Dior, Delphine Arnault, a declarat că deschide „un nou capitol” la al doilea cel mai mare brand al LVMH. „Calitatea este esențială”, a subliniat el, odată cu debutul pe podium al noului director de creație, Jonathan Anderson, într-un moment de recul pentru industria luxului, relatează Financial Times.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Numirea designerului originar din Irlanda de Nord, luna trecută, marchează o premieră: el este primul creator de modă, de la Christian Dior, fondatorul brandului, care preia simultan conducerea colecțiilor pentru femei și bărbați. Anderson va conduce partea creativă a unui brand evaluat la aproximativ 9,5 miliarde de euro, într-un moment în care cererea de lux, mai ales în Asia, este în scădere.
Alegerea lui Anderson, în vârstă de 40 de ani, reprezintă cel mai curajos pariu al lui Delphine Arnault, singura fiică a președintelui și CEO-ului LVMH, Bernard Arnault, de la preluarea conducerii în 2023 de la fostul executiv-vedetă Pietro Beccari, care a fost mutat la Louis Vuitton. Anderson, care a crescut în micul oraș Magherafelt în timpul conflictului nord-irlandez (The Troubles), va deschide noua eră Dior cu o prezentare de modă masculină vineri.
„Dior este un brand fascinant”, a spus Delphine Arnault pentru Financial Times, din biroul său din Paris. „Am lucrat la Dior din 2001 până în 2013, deci este un brand pe care îl cunosc bine. Creșterea a fost spectaculoasă, dar cred că rolul meu ca CEO este să știu când e momentul schimbării. Iar acum este acel moment.”
„Sunt curioasă să văd ce va aduce Anderson… într-un mod foarte elevat, foarte calitativ”, a spus Arnault despre speranțele sale legate de noile creații. „Următorii cinci ani vor fi despre calitate în materiale și în producție. Calitatea este cheia.”
Înainte de actualul recul, Dior fusese una dintre vedetele industriei de lux, cu venituri care au crescut de patru ori, ajungând la 9,5 miliarde de euro între 2017 și 2023, conform estimărilor HSBC, creștere susținută de scumpiri repetate. Însă mandatul lui Arnault a coincis până acum cu o răcire abruptă a pieței de lux, în special în China, și cu o reacție negativă a consumatorilor față de inflația prețurilor. În plus, conflictul în escaladare din Orientul Mijlociu și un scandal recent legat de practicile de muncă ale subcontractorilor din Italia, anchetă în care Dior a acceptat o înțelegere fără „constatarea unei încălcări”, au afectat imaginea brandului.
„Pentru Arnault, accentul este pe relansarea creșterii vânzărilor după o perioadă de boom”, a declarat Zuzanna Pusz, analistă de lux european la UBS. „Dar și pe refacerea percepției privind valoarea pentru bani, mai ales în zona articolelor din piele.”
În aprilie, directoarea financiară a LVMH, Cécile Cabanis, le-a spus analiștilor că vânzările organice Dior din primul trimestru au fost „ușor sub” scăderea de 5% raportată pentru întreaga divizie fashion & leather goods a grupului. Numirea lui Anderson este parte a unei strategii de revigorare creativă, după cei nouă ani în care direcția artistică a fost condusă de Maria Grazia Chiuri.
Fost director de creație al Loewe, Anderson a părăsit brandul spaniol anul trecut, lăsând în urmă un portofoliu de succese, de la gențile hammock și puzzle până la colecții de podium elogiate de critici. Veniturile Loewe au crescut de la circa 230 de milioane de euro la între 1,5 și 2 miliarde de euro în cei 11 ani ai săi, potrivit estimărilor analistului Luca Solcade la Bernstein.
Totuși, la Dior, Anderson preia o operațiune creativă mult mai amplă, mai ales prin rolul său combinat. Arnault nu se așteaptă la un impact imediat asupra vânzărilor. „Sunt foarte entuziasmată de ceea ce urmează, dar cred că e nevoie de câteva sezoane pentru a înțelege viziunea unui designer”, a spus ea, adăugând că alegerea lui Anderson reflectă o gândire pe termen lung.
Numirea sa are loc într-un context mai larg de schimbări executive la Dior. Printre acestea, Pierre-Emmanuel Angeloglou, fost executiv la Louis Vuitton, a fost numit director general adjunct. În urma scandalului din Italia, Dior a înființat o nouă divizie industrială pentru a aduce mai multă producție în interiorul companiei, coordonată de Giorgio Striano (recrutat de la EssilorLuxottica). De asemenea, Nicolas Carré, un alt fost executiv de la Vuitton, s-a alăturat ca director industrial pentru piele, încălțăminte și bijuterie fashion.
„Este vorba despre a găsi cei mai buni oameni și a-i face să lucreze împreună”, a spus Arnault, care a colaborat cu mulți dintre aceștia în rolul anterior de la Vuitton (2013–2022). „Cred că trebuie să avem cele mai bune echipe – atât din punct de vedere creativ… cât și managerial.”
Arnault nu a comentat impactul tarifelor vamale asupra businessului, dar a reafirmat că piața din SUA – una dintre cele mai mari pentru sectorul de lux – rămâne esențială. Dior plănuiește să deschidă un nou magazin flagship în Manhattan în iulie și încă unul pe Rodeo Drive, Los Angeles, în octombrie. Totuși, turbulențele din SUA sub președinția lui Donald Trump – la a cărei inaugurare au fost prezenți Delphine, Alexandre și Bernard Arnault – au diminuat speranțele că americanii vor susține redresarea pieței de lux în 2025.
Zuzanna Pusz de la UBS consideră că, deși contextul este dificil pentru sector, Anderson „pare potrivit” pentru provocare, datorită istoricului său de inovație, „comunicare puternică de brand” și capacitate de a conduce echipe creative de top.
Anderson, care este și directorul de creație și proprietarul majoritar al propriului brand, JW Anderson, va livra până la 18 colecții anual. Arnault nu pare îngrijorată de volumul de muncă sau de riscul unui burnout creativ. „Are 40 de ani, cred că este cel mai talentat designer al generației sale”, a spus ea. „Cred că poate face lucruri extraordinare.”
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.