G4Media.ro

De ce părinții ar trebui să se gândească de două ori înainte…

Sursa foto: Unsplash

De ce părinții ar trebui să se gândească de două ori înainte de a distribui fețele copiilor lor pe rețelele de socializare

Când Mark Zuckerberg a distribuit pe Instagram o fotografie cu familia sa pe 4 iulie, două lucruri au ieșit în evidență: CEO-ul miliardar purta o pălărie de cowboy cu steagul Americii, iar fețele copiilor săi au fost înlocuite cu emoticoane cu fețe fericite, scrie CNN.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck)


Postarea lui Zuckerberg a fost imediat criticată de unii care au văzut în decizia de a ascunde fețele copiilor o reflectare a preocupărilor sale legate de confidențialitate pentru a împărtăși online fotografii ale copiilor săi, în ciuda faptului că a creat platforme masive care permit altor milioane de părinți să facă acest lucru.

Meta, compania mamă a Instagram, a fost mult timp analizată cu atenție pentru modul în care gestionează confidențialitatea utilizatorilor și pentru modul în care algoritmii săi pot fi folosiți pentru a-i conduce pe tinerii utilizatori în zone potențial dăunătoare.

Dar alegerea evidențiază, de asemenea, o tendință mai largă în rândul unor utilizatori de social media, și în special în rândul persoanelor de profil, de a fi mai precauți atunci când împărtășesc online imagini identificabile ale copiilor lor.

De ani de zile, celebrități, de la Kristen Bell și Gigi Hadid la Chris Pratt și Orlando Bloom, au blurat imaginile sau au folosit emoticoane pentru a proteja intimitatea copiilor lor pe rețelele de socializare. Zuckerberg, de asemenea, a postat anterior fotografii cu ceafa și profilul lateral al fiicelor sale, în loc să le arate întreaga față.

Este mai rar ca utilizatorii obișnuiți să adopte o abordare similară – dar poate că nu ar trebui să fie așa.

„Dând drept model faptul că a avut grijă să nu împărtășească locația familiei sale sau identitățile copiilor, el poate comunica faptul că este responsabilitatea utilizatorilor finali să se protejeze online”, a declarat Alexandra Hamlet, un psiholog din New York care urmărește îndeaproape impactul social media asupra tinerilor utilizatori.

Meta nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

De-a lungul anilor, un număr tot mai mare de părinți și experți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la riscurile împărtășirii acestor fotografii pe rețelele de socializare, inclusiv posibilitatea de a expune copiii la furtul de identitate și la tehnologia de recunoaștere facială, precum și de a crea un istoric pe internet care i-ar putea urmări până la vârsta adultă.

Unii părinți aleg fie să restricționeze cât de mult împărtășesc despre copiii lor, fie să limiteze partajarea la platforme mai puțin publice. Alții adoptă trucuri mai ingenioase, cum ar fi ascunderea fețelor copiilor lor.

Leah Plunkett, autoare a cărții „Sharenthood” și decan asociat pentru experiență de învățare și inovare (LXI) la Facultatea de Drept de la Harvard, a declarat că ascunderea feței unui copil este un simbol al faptului că îi oferiți controlul asupra propriei sale narațiuni.

„De fiecare dată când postați despre copiii voștri, îi împiedicați să își spună propriile povești despre cine sunt și cine vor să devină”, a spus ea.

În mod vizibil, Zuckerberg nu a ascuns chipul fetiței sale, ceea ce ar putea sugera o preocupare mai mică față de riscurile pentru fața unui bebeluș decât pentru un copil mic. Cu toate acestea, Plunkett a declarat că tehnologia inteligenței artificiale poate fi folosită pentru a urmări schimbările unei fețe de-a lungul timpului și ar putea fi în continuare capabilă să conecteze ulterior orice copil, chiar și un bebeluș, la o imagine a acestuia când va fi mai mare.

Plunkett consideră că rețelele de socializare pot face mai mult, cum ar fi să ofere o setare care să estompeze automat fețele copiilor sau să împiedice ca orice imagine cu un copil să fie folosită în scopuri de marketing sau publicitate.

Deocamdată, însă, responsabilitatea rămâne în sarcina părinților de a limita sau de a se abține de la partajarea fotografiilor cu copiii lor online.

„Nu este vorba doar de părinți – bunicii, antrenorii, profesorii și alți adulți de încredere ar trebui, de asemenea, să nu-i lase pe copii să apară în fotografii și videoclipuri pentru a le proteja intimitatea, siguranța, oportunitățile actuale și viitoare, precum și capacitatea lor de a-și descoperi propria poveste despre ei înșiși și pentru ei înșiși”, a spus ea.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează