G4Media.ro

Daniel Funeriu: Când am intrat în clasa a XII-a în Franța m-au…

Daniel Funeriu: Când am intrat în clasa a XII-a în Franța m-au surprins două lucruri – ușile claselor aveau geam și elevii se mutau în sălile unde predau profesorii

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu a vorbit despre organizarea claselor în școlile din Franța, detaliind două elemente care l-au surprins pe când era a XII-a și tocmai plecase din România: “ușile sălilor de clasă aveau geam și erau adesea deschise în timpul orelor” și “nu profesorii veneau la clasă, ci clasele se mutau la sălile unde predau profesorii”.

“Cred că ar fi bine ca aceste măsuri să fie luate și în România, acolo unde ele nu sunt deja luate. De ce nu le-am luat eu la nivel de sistem? Pentru că după ce am tatonat am considerat că ar duce la încă un front politico/mediatic ușor de manipulat în defavoarea ministerului, așa că am decis să o las pentru septembrie 2012. Când nu mai eram”, a scris Funeriu pe pagina sa de Facebook.

 

Foto: Ciprian Hord

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

19 comentarii

  1. Băi Șuieriule noi suntem legați de tradiție si cultura… „Liceu, cimitir / Al tineretii mele”… suna cunoscut? Suntem o glumă proastă…
    Baanii, baaaaniii… cât costa un liceu normal cu oameni normali.
    Daca la scoala primara le da primaru bomboane cu alcool la copii la liceu poate sa le dea ceva mai puternic si… „merge și așa”

  2. Cata vreme nu e vorba de a merge intr-o sala cu dotari speciale pentru anumite cursuri mi se pare o prostie sa plimbi 20-30 de elevi prin scoala dintr-o parte in alta in loc sa mearga un profesor.

    • Prostie, ne-prostie, noi așa făceam oricum în liceu (anii ’80). Clasele erau personalizate pentru respectiva materie cu panouri. Practic se numeau cabinete de geografie, istorie, etc. Deci nu vad marea revelație.

  3. Ok cu mobilitatea si geamurile, dar o mica precizare:
    Franta NU este reprezentativa pentru Occident. Cei care din Romania s-au dus si au trait direct in Franta, pot avea impresia asta – dar este fals si o capcana mentala. Si o speculatie: stilul smucit (si antipatia generata), chiar si atunci cand actiunea intentionala si argumentele sunt bune, le-a luat probabil Funeriu din Franta. Ma rog, este o mare sansa (nu cunosc destul personalitatea lui dinainte, si este greu de separat personalitatea de mediu). In Franta, lucrurile nu sunt decise prin consultare democratica ci impuse in mod brutal de sus in jos. In Romania, comunismul a cazut – in Franta nu inca.

    • Trebuie să fii naiv să crezi că în România a căzut comunismul. Uite cine conduce ţara, securiştii vechi care nu fac puşcărie.

    • Eu faceam asta in liceu la Deva..ne mutam din clasă in clasa… nu e nimic nou.

  4. Usile ca usile, dar aia cu profesorii, hmm, ce-i mai usor, sa plimbi o clasa dupa un profesor sau un profesor dupa o clasa?
    Sau rahatul, daca-i occidental, miroase a parfum.

  5. Revoluția franceză și consecințele sale. Revoluțiile au efecte cu atât mai tulburătoare cu cat sunt mai neașteptate! – Kissinger

  6. Si eu ma mutam in ’84 la laborator, ca trebuia.. Sigur nu intelegi, ca nu-ti intelegi minciuna, carnatzel.

  7. Bine mah papagale, de atunci ai ramas tu asa de surprins?
    Si altceva? Femeile de service nu suflau profesoarelor raspunsurile la intrebariele elevilor?

  8. Clasele de elevi s-ar muta daca am avea unde…dar la noi se invata ca sardelele in doua schimburi si fara spatii suficiente…ce sa mai zicem de laboratoare..

    • Și la noi se plimba elevii, la laboratorul de fizica, la cel de chimie, la cel de biologie, la cel de informatica, etc.
      Iar de învățat nu învață că sardele, că sediile in care funcționează clasele sunt acelea in care am învățat și noi. Acum fiecare an școlar are cam 4-5 clase de la A la E maxim, iar în fiecare clasă sunt in medie 28 de elevi, pe vremea noastră erau cam 35 de elevi in clasa și clasele erau de la A la G, și că sa avem loc învățăm in trei schimburi cu ora de 35 de min și pauza mare de 5minute.

  9. Pai la fel era si la liceu in prima jumatate a nilor ’80, la fiecare ora trebuia sa ne mutam in functie de ce ni se preda la ora, profesorii aveau salile lor.
    Daca aveam chimie, laboratorul era la parter in imediata vecinatate a cancelariei, dar daca ora urmatoare am fi avut biologie, atunci trebuia mers la ultimul etaj in cea mai indepartata sala, pt. ca acolo era laboratorul.

  10. Lasati omul sa faca o schimbare, este necesara!

  11. Asta e reforma lui Funeriu? Un fel de imperialism profesoral, în care profii sunt un fel de faraoni care stau înțepeniți în clase, iar elevii își petrec pauzele alergând cu sutele pe coridoare de la o clasă la alta, echiparea – dezechiparea în fiecare pauză, cărat ghiozdane și în pauze! Miclea propunea ca profesorii să fie angajații școlilor, adică 100% pe pilele directorului și CA, ca în administrație.
    Ăștia sunt marii reformiști băsiști preluați de haștag.

  12. Ai nostri tineri la Paris invata,/la gat cravatei cum se leaga nodul/s-apoi ne vin de fericesc norodul/cu chipul lor istet de oaie creata…Saracu Eminescu e viu

  13. Nu a făcut el reformă în învățământ Iohannis care era expert în meditații. Ce să aștepți de la alții.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.