
Daniel David: Nu vreau să văd nici prim-ministru, niciun politician că se dă model de vaccinare, pentru că generează reacție inversă. Politicienii noștri au făcut niște relaxări complet halucinante peste vară, s-au pregătit complet aiurea pentru toamnă
Campania de comunicare a vaccinării a fost abordată greșit la noi în țară, ceea ce a făcut ca procentul mare de nehotărâți în privința vaccinului să rămână nevaccinați, în loc să fie convinși să se imunizeze, arată psihologul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj, într-o analiză pentru Digi24. El spune că politicienii au făcut „niște relaxări complet halucinante” și că era mai bine să fie complet excluși din această campanie. Profesorul explică și mecanismul prin care oamenii ajung să creadă în teoriile conspirației.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Dacă vrei să schimbi comportamentul unui om, trebuie să-i lași în final decizia pe baza liberului său arbitru. Dacă omul nu are sentimentul că el decide schimbarea comportamentului, apare fenomenul de reactanță psihologică, prin care oamenii se opun chiar la lucruri evident bune pentru ei. Noi n-am avut grijă la acest lucru. De multe ori, campania noastră a fost de convingere, nu de educare și au început să apară critici dure, urâte față de cei care aveau suspiciuni față de vaccinare și față de cei care erau împotriva vaccinului”, a declarat Daniel David miercuri, la Digi24.
Potrivit profesorului clujean, la începutul anului românii erau împărțiți în trei categorii: o treime pro vaccinare, aproape o treime anti vaccinare și aproape 40% nehotărâți.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
22 comentarii