
Cumpărătorii de pantofi online sunt un grup de consumatori extrem de pretențios
Potrivit sondajului „2025 U.S. Consumer and Executive Home Delivery” realizat de AlixPartners, 30% dintre consumatori vor alege să cumpere din altă parte dacă nu li se oferă livrare gratuită, iar categoria de încălțăminte se numără printre cele mai expuse riscurilor, relatează WWD.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Studiul a arătat că 34% din vânzări sunt puse în pericol dacă preferințele pentru transport gratuit nu sunt respectate. Această cifră este în creștere față de nivelul de 24% înregistrat în 2024. Categoria cea mai vulnerabilă este cea a echipamentelor sportive, cu un risc de 40%. Îmbrăcămintea se situează mai jos, la 31%.
Sondajul a mai relevat că aproape jumătate dintre executivi au spus că obiectivul lor de livrare în patru sau cinci zile tipic pentru inițiativele de livrare gratuită este sub așteptările consumatorilor, care se așteaptă la un timp de livrare de 3,5 zile sau mai puțin. De asemenea, 35% dintre cumpărătorii online fie preferă, fie se așteaptă la costuri de livrare anulate sau rambursate în cazul unei întârzieri, comparativ cu 27% anul trecut.
Consumatorii sunt dispuși să plătească suplimentar între mai puțin de 5 dolari și până la 9,99 dolari, ceea ce pare a fi intervalul ideal pentru livrare în aceeași zi pentru produse alimentare și medicale. Totuși, 34% au declarat că nu ar plăti în plus pentru livrarea în aceeași zi a comenzilor de îmbrăcăminte și încălțăminte.
Cu toate acestea, 42% dintre cumpărătorii de pantofi și 40% dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte au spus că sunt dispuși să accepte timpi de livrare mai mari de 7 zile. În ceea ce privește locul din care preferă să cumpere, 47% au declarat că preferă să cumpere online și să primească produsul acasă. Comparativ, 42% au spus că preferă să cumpere din magazin fizic, iar 11% au declarat că metoda lor principală este să comande online și să ridice din magazin. În contrast, 47% dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte au preferat de asemenea să cumpere online și să primească produsul prin livrare.
Datele din perioada 2014–2025 indică o scădere de 4% a achizițiilor online de îmbrăcăminte și încălțăminte, 77% dintre cumpărători menționând că oferta de transport gratuit le influențează semnificativ decizia de cumpărare. În 2014, doar 69% exprimau aceeași opinie.
Sondajul a mai arătat că îmbrăcămintea este returnată cel mai frecvent, cu o rată de 42%, în creștere de la 36% în 2024, urmată de încălțăminte la 14%, ușor în creștere față de 13% anul precedent.
În ceea ce privește tarifele vamale, 66% au spus că ar opta pentru un concurent local care oferă produse similare dacă un retailer care livrează din străinătate ar crește prețurile cu 10% din cauza taxelor mai mari. 34% au declarat că și-au amânat achizițiile online până la clarificarea costurilor tarifare, iar 28% au spus că au comandat mai devreme decât planificat pentru a evita costurile suplimentare legate de taxe.
20% au declarat că achiziționează „în mod conștient” mai multe produse „Fabricate în SUA”, iar 26% au spus că aceste schimbări nu au avut niciun impact asupra obiceiurilor lor de cumpărare online.
Totuși, cumpărăturile online nu sunt neapărat avantajoase pentru profitabilitatea retailerilor. 76% dintre executivi au spus că, pe pachet, costul de livrare a crescut, iar 72% au menționat că livrările la domiciliu nu au adus profit suplimentar comparativ cu tranzacțiile în magazin. 27% dintre executivi au afirmat că livrarea la domiciliu este dilutivă pentru profitabilitate, în creștere de la 17% în 2024.
Pentru a aborda această problemă, două treimi dintre executivi, adică 66%, au spus că este necesară o valoare minimă a comenzii pentru a beneficia de transport gratuit, iar 15% au declarat că solicită atât o valoare minimă a comenzii, cât și calitatea de membru. În plus, 48% au crescut valoarea minimă necesară pentru livrare gratuită în ultimele 12 luni.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.