G4Media.ro

Cum se vede presa românească la Ambasada Statelor Unite ale Americii. Toate…

Cum se vede presa românească la Ambasada Statelor Unite ale Americii. Toate organizațiile de media importante descrise într-un document oficial al Ambasadei

Un document realizat de Ambasada Statelor Unite la București în 2016 descrie orientarea, calitatea și proprietarii celor mai importante organizații de media din România, online și  TV. Documentul, obținut de Judicial Watch în luna octombrie 2018 printr-o cerere de liber acces la informații, document consultat de G4Media.ro, inventaria, în urmă cu doi ani, nu mai puțin de 52 de organizații media.

În documentul consultat de G4Media.ro se arată că Antena 3, de pildă, este un „critic strident al instituțiilor statului de drept, al procurorilor, al Statelor Unite ale Americii și al Uniunii Europene”.  De notat că Antena 3 pozează de ani de zile în post de televiziune pro-american, se laudă cu distincții primite în Statele Unite și cu afilierea la CNN, în timp ce imaginea postului TV controlat de familia Voiculescu la Departamentul de Stat este de televiziune anti-SUA și anti-Uniunii Europene.

Despre Hotnews.ro, Ambasada SUA scrie că este o „publicație de știri online independentă, susține instituțiile statului de drept, antreprenorii mici și medii”. Despre Știri pe Surse, Ambasada americană notează că este o „platformă online de știri apropiată de Dan Voiculescu și PNL”, iar despre DC News „publicație online, servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3”.

Acest document reprezintă un index al presei românești atașat la sfârșitul serviciului de revistă a presei realizat de Ambasadă pe post de ghid sau cheie de citire destinat funcționarilor Departamentului de Stat, nefamiliarizați cu peisajul presei din România.

Vă prezentăm mai jos documentul consultat de G4media:

Traducerea în limba română

Agerpres – agenție de știri deținută de guvernul român

Adevărul – cotidian național, general și independent, deținut de omul de afaceri Cristian Burci

Aktual24 – site web de știri și analiză condus de Andrei Bădin (Nota redacției: confuzie cu Flux24, care aparține jurnalistului)

Antena 1&3 – canale TV cu mare audiență deținute de mogulul Dan Voiculescu (Partidul Conservator, PSD), Intact Media. De multe ori critici stridenți ai instituțiilor statului de drept, ai procurorilor, ai Statelor Unite ale Americii și ai Uniunii Europene. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupție, iar Intact Media a fost acuzată de șantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Azi – ziar al PSD, cu mică circulație. Este condus de fostul secretar general al PSD Octavian Stireanu.

B1TV – post de televiziune generalist, deținut de oamenii de afaceri Sorin Oancea (50%) și George Păunescu (50%).

BreakingNews24.ro site web, apropiat de PSD și Antena 3.

Bursa – cotidian de afaceri privat, publicat de Meta Ring SRL (coordonat de jurnalistul Florian Goldstein).

Click – tabloid controlat de Adevărul Holding. Fără orientare politică.

Contributors.ro  – Platformă independentă de analiză și comentarii.

Cotidianul – ziar online, deținut de jurnalistul controversat Cornel Nistorescu.

Curentul – cotidian național online deținut de omul de afaceri Mihai Iacob.

Curierul National – cotidian de afaceri privat coordonat de Adrian Voinea. Independent.

DCNews – publicație online, servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3.

Digi24 – canal de știri de televiziune profesionist, deținut de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Economica.net – site online de afaceri privat, independent.

Europa FM – radio privat, deținut de compania franceză Lagardere. Orientată pe știri.

Evenimentul Zilei – cotidian național controlat de consultantul politic Dan Andronic. Doi dintre acționarii săi sunt Elena Udrea și Sebastian Ghiță. Provoacă agenda politică, susținător al lui Traian Băsescu și Victor Ponta.

Formula AS – săptămânal independent fondat în 1990 de jurnalista Sânziana Pop. Orientare creștină, pro-natură și viață sănătoasă.

Flux24 – platformă online independentă care uneori publică știri senzaționaliste, fără nicio sursă. Proprietar necunoscut. (confuzie cu Aktual24)

Gandul – portal online de știri deținut de Grupul Mediafax (controlat de Adrian Sârbu).

Hotnews – publicație de știri online independentă, susține instituțiile statului de drept, antreprenorii mici și medii.

In Linie Dreapta – platformă de analiză anti-comunistă și conservatoare.

In Politics – platformă de știri și analize apropiată de PNL. Redactor șef Bogdan Tiberiu Iacob.

Jurnalul National – cotidian național deținut de Intact Media a mogulului Dan Voiculescu. De multe ori critic cu statul de drept, Statele Unite și Uniunea Europeană. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupție, iar Intact Media a fost acuzată de șantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Kamikaze – săptămânal de investigații și satiric, independent.

La Punkt ­– platformă de analize și comentarii independentă.

Libertatea – tabloid, deținut de trustul elvețian Ringuer. Atitudini pro-PSD.

Mediafax – platformă națională parte a Grupului Mediafax (controlată de Adrian Sârbu)

National – tabloid controlat de controversatul om de afaceri Iliuță Naghi. Orientare politică schimbătoare.

News.Ro agenține online de știri privată, independentă.

Political Scan – portal de analiză politică, știri și interviuri, conectat cu sociologul Sebastian Lăzăroiu.

Press One – platformă online de media independentă, deținută de omul de afaceri și filantropul american Don Lothrop.

Pro TV – canal TV generalist cu mare audiență, deținut de Media Pro (deținută de Central Media Enterprises. Time Warner are 39.10% din CME).

PS News – platformă online de știri operată de susținătorii mogulilor Dan Voiculescu și Sebastan Ghiță.

Profit.ro – platformă online de afaceri, privată și independentă.

Puterea – conform rapoartelor media, proprietarii sunt investitori ruși necunoscuți, reprezentați de omul de afaceri român Adrian Thiess. Controlat de Georgian Puiu. Orientare politică schimbătoare.

Radio Romania – serviciu public român de radio cu mai multe canale. Include Rador, agenție care oferă radio și transcripturi TV.

Realitatea TV – canal de televiziune generalist controlat de consultantul politic și omul de afaceri Cozmin Gușă, susținător al PNL.

Republica – platformă online independentă, controlată de trei reporteri. Focalizată pe reportaje, interviuri și tineri antreprenori.

Revista 22 – revistă independentă, intelectuală, academică.

Ring – ziar gratuit distribuit în metroul din București. Este proprietatea primarului PSD al sectorului 3 Robert Negoiță. (nota redacției: publicație între timp închisă)

Romania Libera – cotidian independent național, deținut de controversatul om de afaceri Dan Adamescu, deseori critic la adresa PSD și susținător fervent a instituțiilor statului de drept. (Nota redacției: cotidianul a schimbat politica editorială după moartea lui Dan Adamescu)

România Mare – săptămânal extremist fondat de scriitori comuniști Corneliu Vadim Tudor și Eugen Barbu. Proprietar necunoscut.

Romania TV (RTV) – televiziune generalistă deținută de mogulul Sebastian Ghiță, deputat PSD, susținător al PSD.

Reporter Virtual – platformă online de știri și analize independentă.

Stiri pe Surse – platformă online de știri apropiată de Dan Voiculescu și PNL. Publică articolele controversatului comentator Sorin Roșca Stănescu.

TVR – Televiziunea publică națională a României; deține o rețea de canale de televiziune

Voice of Russia (VOR), Russia Today, Sputnik.md – platforme online în limba română. Deținute de guvernul Rusiei (virulente împotriva Occidentului)

Wall-Street.ro – platformă online de afaceri, privată, independentă.

Ziare.com – platformă editorială și de știri online, independentă, deținută de fondul de investiție american Broadhurst, de multe ori funcționează ca agregator.

Ziarul Financiar – cotidian privat de afaceri, publicat de Grupul Mediafax.

Varianta originală în limba engleză:

 

Agerpres – Romanian government-owned national wire service.

Adevărul – national, generally-independent daily owned by businessman Cristian Burci.

Aktual24 – news and analyses website run by journalist Andrei Badin.

Antena 1&3 – ratings-leading TV channels owned by mogul Dan Voiculescu’s (PC party, PSD), Intact Media. Often stridently critical of rule of law institutions, prosecutors, the U.S. and EU. Voiculescu is in prison for corruption and Intact Media has been charged with blackmailing cable provider RCS&RDS.

Azi – PSD’s newspaper, with small circulation. It is run by the PSD’s former secretary general Octavian Stireanu.

B1TV – all-news television owned by businessmen Sorin Oancea (50%) and George Constantin Paunescu (50%).

BreakingNews24.ro news website, close to PSD, Antena 3.

Bursa – private business daily published by Meta Ring SRL (coordinated by senior journalist Florian Goldstein).

Click – Tabloid controlled by Adevarul Holding. No political stance.

Contributors.ro  – Independent platform of analyses and commentaries.

Cotidianul – online newspaper, owned by controversial senior journalist Cornel Nistorescu.

Curentul – national online daily owned by businessman Mihai Iacob.

Curierul National – private business daily coordinated by Adrian Voinea. Independent.

DCNews – online outlet, serving Dan Voiculescu’s interests, controlled by Antena 3 employees and commentators.

Digi24 – professional TV news channel owned by cable provider RCS&RDS.

Economica.net – Independent, private, online business website.

Europa FM – private radio owned by French company Lagardere. News oriented.

Evenimentul Zilei – national daily controlled by political consultant Dan Andronic. Two of the newspaper’s alleged shareholders are Elena Udrea and Sebastian Ghita. Changing political agenda, supportive of Traian Basescu, Victor Ponta.

Formula AS – Independent weekly founded in 1990 by journalist Sanziana Pop. Christian, pro-nature and healthy living orientation.

Flux24 – independent online outlet which sometimes posts sensationalist news, without any source. Unknown ownership.

Gandul – online news and feature portal owned by Mediafax Group (controlled by Adrian Sarbu).

Hotnews – independent online news publication supportive of rule of law institutions, small and medium entrepreneurs.

In Linie Dreapta – anti-communist, conservative news and analyses platform.

In Politics – news, analyses platform close to the PNL. Editor-in-Chief Bogdan Tiberiu Iacob.

Jurnalul National –  national daily owned by mogul Dan Voiculescu’s Intact Media. Often critical of rule of law, the U.S. and EU. Voiculescu is in prison for corruption and Intact Media has been charged with blackmailing cable provider RCS&RDS.

Kamikaze – independent investigative and satirical weekly.

La Punkt ­– independent platform of analyses and commentaries.

Libertatea – Tabloid, owned by Swiss trust Ringier. Pro-PSD stances.

Mediafax – nationwide wire service part of Mediafax Group (controlled by Adrian Sarbu).

National – tabloid controlled by controversial businessman Iliuta Naghi. Changing political agenda.

News.Ro independent, private online news agency.

Political Scan – A portal of political analyses, news and  interviews, connected with sociologist Sebastian Lazaroiu.

Press One – Independent online media outlet, owned by American businessman and philantropist Don Lothrop.

Pro TV – ratings-leading general television owned by Media Pro (owned by Central Media Enterprises. Time Warner has 39.10% of CME).

PS News – online news site operated by supporters of mogul Dan Voiculescu (PC party, PSD) and Sebastian Ghita.

Profit.ro – independent, private, online business website.

Puterea – according to media reports, the owners are unknown Russian investors, represented by Romanian businessman Adrian Thiess. Controlled by Georgian Puiu. Changing political agenda.

Radio Romania – Romanian public radio service with several channels. Includes Rador, wire service offering radio and TV transcripts.

Realitatea TV – all-news channel owned by political consultant and businessman Cozmin Gusa, supportive of PNL.

Republica – online independent outlet controlled by three reporters. Focused on features, interviews, young entrepreneurs.

Revista 22 – academic, intellectual, independent magazine.

Ring – free newspaper distributed in Bucharest subway. It is the property of the PSD mayor of sector 3 Robert Negoita.

Romania Libera – independent national broadsheet daily, owned by controversial businessman Dan Adamescu, often critical of PSD and outspoken in favor of rule of law institution.

România Mare – extremist weekly founded by communist writers Corneliu Vadim Tudor and Eugen Barbu. Unknown ownership.

Romania TV (RTV) – all-news  television owned by mogul and PSD deputy Sebastian Ghita, supportive of PSD.

Reporter Virtual – independent online platform for news and analyses.

Stiri pe Surse – online news platform close to Dan Voiculescu and PNL. It features the controversial commentator Sorin Rosca Stanescu.

TVR – Romanian public national television network with several channels.

Voice of Russia (VOR), Russia Today, Sputnik.md – online websites in Romanian language. Owned by the Government of Russia (virulently anti-West).

Wall-Street.ro – Independent, private, online business website.

Ziare.com – independent online news and editorial platform owned by U.S. investment fund Broadhurst, often serving as an aggregator.

Ziarul Financiar – private business daily published by Mediafax Group.

Acest document a fost obținut de Judicial Watch, un grup de advocacy conservator care caută legăturile dintre fosta guvernare democrată și omul de afaceri George Soros. Documentul a fost obținut prin procedura FOIA, o procedură prin care documentele oficiale din Statele Unite sunt puse la dispoziția publicului pe baza unor cereri oficiale.

Nota: La acest text a contribuit și corespondentul G4Media.ro, Adrian Novac.

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter